PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeNie wynagrodzenie, więc co?

Nie wynagrodzenie, więc co?

Informacje 28.01.2019 (14:33) informacja prasowa

Minęły czasy, w których wysokość wynagrodzenia stanowiła największy motywator do pracy. Okazuje się, że pieniądze owszem, liczą się, ale poza nimi jest jeszcze wiele innych kwestii, które wpływają na wybór pracodawcy. Nad czym firmy powinny pracować, by zatrzymywać i pozyskiwać najlepszych?

biznesmen, praca, biuro
Yellowj, YAY Foto

Analizy prowadzone wśród dużych organizacji na świecie pokazują, że dla 80% pracowników oferta firmy w zakresie dbałości o dobre samopoczucie i dobrostan pracowników jest już czynnikiem decydującym o zatrudnieniu i zatrzymaniu ich w perspektywie następnych 10 lat. To ważne, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w badaniu „Praca, moc, energia w Polskich firmach”, przeprowadzonym przez polską firmę Human Power, 26% pracowników już dziś myśli o odejściu z powodu przeciążenia pracą i obowiązkami, a tylko 41% ma poczucie, że pracuje w organizacji, która o nich dba.

Co poza opieką zdrowotną czy kartą sportową?

Efektywność pracownika, poziom jego energii do działania, a co za tym idzie – jego zaangażowanie w pracę – zależą już nie tylko od sprawnie działających procesów w firmie, ale również m.in. od jego kondycji fizycznej, wydolności emocjonalnej czy efektywności umysłowej. Nie należy również zapominać o takich kwestiach jak poczucie sensu i celu pracownika w ramach wykonywanej pracy czy zgodności wartości pracownika z wartościami firmy. Na tym tle takie kwestie jak opieka zdrowotna czy karta sportowa stają się raczej absolutną podstawą świadczeń proponowanych przez pracodawcę.

Coraz częściej okazuje się, że to nie trudna osobowość szefa stanowi wyzwanie, ale brak naszych zasobów, aby sobie z nim poradzić (biorąc pod uwagę, ile wyzwań stoi przed nami każdego dnia i jak one nas drenują).

Wyniki badania „Praca, moc, energia w polskich firmach” pokazują, że mniej niż połowa pracowników rozpoczyna swój dzień z optymizmem i zapałem, natomiast aż 30% z negatywnymi emocjami (niepokojem, złością czy niechęcią). Ponad 40% zwykle odczuwa w ciągu dnia pracy irytację, frustrację i zniecierpliwienie. A jak pokazują badania Human Power, to właśnie emocje są tym czynnikiem, który ma największy wpływ na naszą efektywność w pracy.

– Nasze badanie pokazało silne korelacje pomiędzy odczuwanymi przez nas emocjami a poziomem efektywności w pracy. Osoby, które odczuwają silne przyjemne emocje, takie jak radość czy optymizm oraz mają satysfakcję z wykonywanych przez siebie zadań, cechują się nie tylko najwyższym poziomem energii do działania, ale również wykonują swoją pracę w sposób bardziej efektywny. Podejmują trafniejsze decyzje, są bardziej kreatywne, popełniają mniej błędów – mówi Małgorzata Czernecka, ekspert Human Power. Osoby, które są najbardziej efektywne, zwykle też dbają o siebie na poziomie fizycznym – wysypiają się, zdrowo i regularnie jedzą oraz systematycznie ćwiczą. – Kiedy mamy dobrą kondycję fizyczną – nie jesteśmy przemęczeni, niedospani, nic nas nie boli – to automatycznie mamy też większą wydolność emocjonalną. Dzięki temu spokojniej reagujemy i ponosimy mniejsze koszty w najbardziej wymagających sytuacjach – dodaje ekspert Human Power.

Nowoczesny, mądry styl pracy przyciąga najlepszych?

Wśród firm na całym świecie coraz częściej obserwujemy niestandardowe traktowanie stylu pracy – skracanie czasu pracy do 6 lub 7 godzin lub do jedynie czterech dni w tygodniu. Z niedowierzaniem przyjmujemy, że takie podejście daje najlepsze możliwe efekty. Część firm, która nie może pozwolić sobie na tak odważne eksperymenty, sięga po programy szkoleniowe z zarządzania energią pracowników, które wykorzystują wiedzę z zakresu neurobiologii czy medycyny sportowej. Inne decydują się na programy prozdrowotne czy projekty well-being – wszystko, co wesprze tych najbardziej obciążonych.

Zarządzanie energią wpisuje się w trend dbania o pracowników, który staje się coraz bardziej widoczny w ofertach polskich pracodawców. Mądrze wdrażany może przynieść spektakularne efekty – zakłada nie tyle korzystanie z masaży czy owocowych koktajli, co całkowitą redefinicję stylu pracy w organizacji od zarządu po pracowników.

– Firmy coraz częściej decydują się na świadomie zarządzanie energią swoją i swoich pracowników. Chcą zmieniać styl pracy i kreować zupełnie nowe nawyki. Efektywności z pewnością nie sprzyja przymus multitaskingu czy ciągłe rozpraszanie uwagi. To, co pomaga, to m.in. wyznaczanie godzin na pracę w ciszy, w czasie naszego biologicznego optimum lub organizowanie spotkań między godziną 11.00 a 15.00, kiedy mamy niższy poziom energii – dodaje Małgorzata Czernecka. – Coraz bardziej popularne staje się również projektowanie nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie „biur przyszłości”, w których przestrzeń „pracuje” dla nas i naszych potrzeb. To ważne, ponieważ utrzymanie uwagi i zarządzanie naszym skupieniem staje się kluczową kompetencją pracowników przyszłości.

Okazuje się, że dziś sprzyjająca twórczej pracy przyjazna atmosfera w firmie może mieć istotny wpływ na przywiązanie pracownika do marki, a w rezultacie – na jego lojalność wobec firmy.

Autor: Human Power

kariera w finansach 2019-01-28
Redakcja PRNews.pl
Tagi: kariera w finansach

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców