Specjaliści od automatyzacji, Big Data, sztucznej inteligencji. Współtwórcy innowacyjnych projektów takich, jak: Mobilny Wpłatomat, Obrotomierz czy Bancovo. Nowy prezes Domiporta.pl ściąga do spółki ludzi od innowacji. Chce budować pierwszy polski PropTech.
PropTech, czyli połączenie sektora nieruchomości z nowymi technologiami, to pojęcie jeszcze mało znane na polskim rynku. Na świecie kryje się za nim potężny obszar biznesowy, reprezentowany przez takich jednorożców, jak WeWork oraz AirBnb, czyli spółki o kapitalizacji sięgającej 30 miliardów dolarów.
Nowa platforma
Pojęcie PropTech chce w Polsce spopularyzować Sławomir Gąsiorowski, od czerwca prezes Domiporta, spółki do której należy jeden z największych portali ogłoszeniowych w branży nieruchomości. Od kilku miesięcy stopniowo przekształca dotychczasową Domiportę w hub integrujący w jednym miejscu wszystkie usługi związane z zakupem, posiadaniem, a także sprzedażą nieruchomości, pozyskując do współpracy kolejnych dużych partnerów. Pierwszym krokiem w realizacji koncepcji PropTech jest uruchomiona niedawno, nowa platforma domiporta.pl. Zastosowano w niej m.in. chatbota, z którym można porozmawiać o rynku nieruchomości, czy też algorytm ułatwiające znalezienie wymarzonego M.
Nieruchomości potrzebują technologii
Pomysł nowego prezesa Domiporty sprowadza się do tego, aby przenieść doświadczenia z segmentu FinTech, w którym wszystko działa automatycznie, procesy, zarówno wewnątrz firmy, jak i po stronie użytkownika są zdygitalizowane, umowy zawiera się jednym kliknięciem, a tzw. User Experience jest podstawą biznesu, na sektor nieruchomości. Ten rynek, w stosunku do bankowości, nie stoi w Polsce technologią. Oparty jest na starych, nieefektywnych modelach sprzedaży, nie korzysta z wiedzy, jaką daje analityka danych, stawia na osobisty kontakt z klientem, a dokument uznaje tylko wtedy, gdy ten ma postać papierową. W efekcie zakup nieruchomości to proces żmudny i absorbujący. – Bankowość i nieruchomości to dwa różne światy, chociaż po drugiej stronie jest ten sam użytkownik: nowoczesny, wymagający, mobilny. Jako branża mamy bardzo dużo do zrobienia, aby zakup nieruchomości stał się procesem przyjaznym – ocenia Sławomir Gąsiorowski.
Team od innowacji
Razem z nim za to zadanie wzięły się osoby, mające już na swoim koncie wdrożenia nowatorskich projektów m.in. w bankowości. Sam Gąsiorowski, jako dyrektor marketingu w Idea Banku, współtworzył innowacyjne rozwiązania dla przedsiębiorców takie, jak Mobilny Wpłatomat czy Idea Hub, które w krótkim czasie zyskały światowy rozgłos. Nowo utworzone stanowisko Dyrektora Operacji w Domiporta objął Piotr Przybysz, współtwórca Obrotomierza, internetowej platformy, która zrewolucjonizowała rynek kredytów dla małych firm, umożliwiając przedsiębiorcom zaciągniecie zobowiązania bez wizyty w banku i eliminując z tego procesu papierowe dokumenty.
Zadaniem Przybysza w Domiporta jest digitalziacja procesów związanych z wyszukiwaniem, a w przyszłości również nabywaniem nieruchomości. W tym zadaniu wspiera go Michał Saluter, nowy Dyrektor Sprzedaży w Domiporta, doświadczony menedżer, koordynujący ostatnio projekty IT w Idea Banku. To człowiek wywodzący się ze sprzedaży, którego kompetencje polegają na tworzeniu rozwiązań technologicznych wspierających sprzedaż.
Stanowisko Dyrektora ds. Produktów objęła natomiast Sylwia Sulkowska, która współtworzyła ostatnio projekt Bancovo w Alior Banku, gdzie odpowiadała za budowę i pracę call center. Zadaniem nowej szefowej zespołu produktów w Domiporcie jest m.in. edukacja rynku nieruchomości, przede wszystkim agencji pośrednictwa, w zakresie możliwości, jakie niosą technologie PropTech (zwiększenie efektywności sprzedaży, obniżenie kosztów marketingowych, usprawnienie relacji z klientami, itp.).
Z Sales & More do domiporta.pl
Do grona kluczowych menedżerów Domiporty dołączyła też Natalia Głowala, poprzednio Dyrektor ds. Strategii w agencji Sales & More. Z ramienia agencji współtworzyła ona strategie marketingowe innowacyjnych projektów wdrażanych w polskich bankach i poza sektorem bankowym, pracując m.in. dla takich firm, jak TU Allinz Życie, Vivus, Praca Za Rogiem czy Shumee. Zadaniem nowej szefowej marketingu jest stworzenie od postaw strategii obecności Domiporty w internecie, zakładającej wykorzystanie takich narzędzi, jak automatyzacja, Big Data czy sztuczna inteligencja.
– Mamy bardzo ambitne plany na ten rok. Zaczęliśmy od stworzenia nowej platformy, którą cały czas rozwijamy. W sektorze nieruchomości jest głód technologii, który mamy nadzieję stopniowo wypełniać – podsumowuje Sławomir Gąsiorowski.
Autor: domiporta.pl