First Data Polska prezentuje najnowszy raport z Laboratorium Przyszłości “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń”. Raport powstał przy udziale blisko 100 przedstawicieli sektora bankowego, ekspertów First Data i firmy 4CF Strategic Foresight podczas corocznych warsztatów organizowanych przez First Data pod nazwą Laboratorium Przyszłości.
Uczestnicy warsztatów foresightu strategicznego prognozowali, jak zmiany społeczne, demograficzne i technologiczne wpłyną na postawy konsumentów w roku 2030. Jest źródłem wiedzy i inspiracji dla wszystkich uczestników rynku finansowego, którzy szukają odpowiedzi na pytania: Kim jest klient przyszłości? Czego będzie oczekiwał od świata finansów? Jak przygotować się na jego przyjście?
W tej edycji raportu Laboratorium Przyszłości szukaliśmy odpowiedzi na pytania jakie będą marzenia klientów i jacy będą klienci marzeń w perspektywie 10 lat – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu First Data Polska – Nasza publikacja pozwala wszystkim uczestnikom rynku finansowego już dziś skonfrontować swoje wyobrażenia o przyszłości bankowości z potencjalnymi oczekiwaniami odbiorców usług finansowych.
Raport “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń” opracowali dla First Data Polska eksperci foresightu strategicznego z firmy 4CF, partner merytoryczny Laboratorium Przyszłości.
Wskazaliśmy obszary, gdzie oczekiwania klientów i banków są zbieżne, ale znalazły się także istotne różnice – mówi Kacper Nosarzewski, partner 4CF. – Naszym zdaniem, walka o rynek klientów przyszłości już trwa. Mamy nadzieję, że nasz raport zachęci czytelników do dalszych analiz foresightowych.
Co znajdziemy w raporcie?
Klienci przyszłości zostali podzieleni na trzy grupy wiekowe, w zależności od swojej sytuacji życiowej w roku 2030 – ich codziennych zachowań, decyzji ekonomicznych i postaw konsumenckich. Są to: wchodzący na rynek finansowy, rozpoczynający proces akumulacji finansowej oraz emeryci. Uczestnicy Laboratorium Przyszłości stworzyli dwa scenariusze przyszłości. Pierwszy z punktu widzenia klienta, drugi z punktu widzenia banku. Scenariusze dotyczyły: wydatków osobistych, postawy życiowej, ulubionych kanałów obsługi i sposobów płatności, także tych, które jeszcze nie zaistnieją w 2030 roku.
W raporcie znalazły się także komentarze przedstawicieli firm i instytucji, które są liderami w opracowywaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań i usług dla klientów – Alior Bank, Bank Pocztowy, Vivus, ING Bank Śląski i Żabka Polska.
Publikacja opisuje również przykładowy dzień z życia klienta przyszłości – Tadeusza, Klary i Tomasza, którzy reprezentują każdą z trzech grup wiekowych.
Raport w wersji interaktywnego PDF-a można pobrać ze strony Laboratorium Przyszłości First Data.
Źródło: First Data