W październiku 2018 roku Nest Bank wprowadził całkiem nową platformę bankowości elektronicznej. Teraz przyszła kolej na odświeżenie serwisu internetowego. Przejrzysty i intuicyjny serwis ma ułatwić klientom komunikację z bankiem i pełnić rolę wirtualnego przewodnika po rodzinnych produktach Nest Banku.
Nowy serwis to całkowite odświeżenie wizerunku Nest Banku w Internecie. Został on zaprojektowany w celu zapewnienia wysokiego User Experience dla obecnych oraz przyszłych klientów banku – Dążymy do tego, aby być dla naszych klientów opiekuńczym przewodnikiem po świecie finansów. Naszym priorytetem było dostarczenie strony, która będzie dla nich przystępna, prosta i intuicyjna, a tym samym skutecznie zaprezentuje rodzinną ofertę banku w rzeczywistości internetowej. Dlatego projektując serwis skupialiśmy się na łatwości odnalezienia informacji i intuicyjnej komunikacji wizualnej – mówi Bartosz Dziendziel Dyrektor Departamentu Marketingu w Nest Banku
Serwis zbudowany jest w oparciu o Kentico – zaawansowany CMS klasy Enterprice. Został on określony mianem Challenger w kategorii Web Content Management 2018 w Gartner Magic Quadrant. O wyborze rozwiązania opartego na Kentico zdecydowały preferowana przez bank technologia, rozbudowane możliwości zarządzania contentem, łatwość późniejszej rozbudowy serwisu internetowego i jego utrzymania. Ważnym argumentem były także możliwości, jakie Kentico oferuje w zakresie marketingu (m.in. wbudowane moduły analityczne, testów A/B, personalizacji treści, marketing automation) Kentico zostało zintegrowane z wykorzystywanymi w Banku systemem CMS oraz platformą do zarządzania procesami biznesowymi.
Nest Bank skupił się nie tylko na unowocześnieniu strony, ale także na poprawie jej warstwy komunikacyjnej. Serwis został podzielony na dwie główne sekcje: finansów konsumenckich (Dla Ciebie i rodziny) oraz finansów firmowych (Dla Twojej firmy). Taki sposób komunikacji ułatwia użytkownikowi poruszanie się po serwisie oraz skraca czas poszukiwania interesujących go produktów. Unikalnym rozwiązaniem jest zakładka Moja Rodzina. Zebrano w niej wszystkie informacje niezbędne w porządkowaniu finansów rodzinnych: konta, kredyty, oszczędności, a także instrukcje dotyczące składania wniosku o 500+ czy Dobry Start 300 dla ucznia.
W trosce o jak najlepszy komfort użytkownika strona Nest Banku powstała w oparciu o technologię RWD (Responsive Web Design). Tym samym automatycznie dopasowuje się do rozdzielczości ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana Zdjęcia zastąpiono autorskimi rysunkami, które sprawiają, że witryna jest bardziej przejrzysta i intuicyjna. Dedykowane ikony oraz ilustracje na stronę przygotowała agencja ASAP&ASAP.
Prace nad wdrożeniem nowego serwisu internetowego Nest Banku realizowane były w metodyce Agile w ścisłej współpracy zespołu po stronie banku oraz dostawców: Ideacto, Unity Group i Digital Hill. Pierwsza z firm odpowiadała za projekt funkcjonalny, druga przeprowadziła wdrożenie technologiczne, a ostatnia zapewniła wsparcie w zakresie migracji serwisu pod kątem SEO.
Nest Bank