PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeDzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji Visa zapobiegła transakcjom oszukańczym o wartości około 25 mld dolarów
Visa

Visa

Visa Inc. (NYSE: V) specjalizuje się w zakresie cyfrowych technologii i rozwiązań płatniczych. Globalna sieć VisaNet umożliwia przetwarzanie w ciągu sekundy ponad 65 tys. operacji. Firma kładzie nacisk na innowacyjność realizując wizję przyszłości bezgotówkowej – dla każdego i w każdym miejscu. Pierwszą kartę Visa w Polsce i w ogóle pierwszą kartę płatniczą w kraju wydał w 1991 roku Bank Inicjatyw Gospodarczych.

Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji Visa zapobiegła transakcjom oszukańczym o wartości około 25 mld dolarów

Informacje 01.07.2019 (07:15) informacja prasowa
Karty Visa

Visa Inc. ogłosiła wyniki nowego badania, które dowodzi, że w ciągu roku sztuczna inteligencja (AI) wykorzystywana w rozwiązaniu Visa Advanced Authorization (VAA) pomogła instytucjom finansowym zapobiec transakcjom oszukańczym o wartości około 25 miliardów dolarów.

Fot: Marek Skorupski/FORUM

W ten sposób globalny ekosystem płatności stał się bezpieczniejszy zarówno dla sprzedawców detalicznych, jak i konsumentów[i]. VAA jest kompleksowym narzędziem służącym do zarządzania ryzykiem. W czasie rzeczywistym monitoruje i ocenia transakcje realizowane za pośrednictwem globalnej sieci płatniczej VisaNet. Pomaga to instytucjom finansowym szybko identyfikować i reagować na próby dokonywania transakcji oszukańczych. W ubiegłym roku za pośrednictwem VisaNet przetworzono ponad 127 miliardów transakcji między detalistami a instytucjami finansowymi. Za pomocą AI przeanalizowano 100 procent tych płatności, a sprawdzenie każdej z nich trwało około milisekundę. Dzięki temu instytucje finansowe mogą zatwierdzać legalne płatności, jednocześnie szybko identyfikując transakcje oszukańcze, którym można zapobiec.

„Jednym z największych wyzwań w obszarze płatności jest oddzielenie legalnych transakcji, realizowanych przez posiadaczy rachunków od prób dokonania transakcji oszukańczych, nie tworząc jednocześnie dodatkowych niedogodności” – powiedziała Melissa McSherry, Senior Vice President i Global Head of Data, Risk and Identity Products and Solutions w Visa. „Visa była pierwszą siecią płatniczą, która zaczęła wykorzystywać sztuczną inteligencję opartą o sieci neuronowe. Wprowadziliśmy to rozwiązanie w 1993 roku, aby analizować poziom ryzyka płatności w czasie rzeczywistym i natychmiast przełożyło się to na zmniejszenie liczbę transakcji oszukańczych. Zachowujemy odpowiednią równowagę między wykorzystywaniem doświadczenia ludzi a stosowaniem innowacji technologicznych. Jednocześnie wciąż rozwijamy nasze zdolności w miarę jak kolejne przełomowe rozwiązania w obszarze sztucznej inteligencji poszerzają granice naszych możliwości”.

Niedogodności w procesie płatności mogą powodować, że niektórzy klienci instytucji finansowych będą chcieli zrezygnować z korzystania z karty płatniczej. Badanie wykonane przez Javelin Strategy & Research wykazało, że 51% posiadaczy kart, którzy doświadczyli nieuzasadnionej odmowy płatności, użyło drugiej karty płatniczej do zrealizowania zakupu u tego samego detalisty. Może to skutkować tym,  że karta wydana przez konkurencyjny podmiot stanie się dla danego konsumenta kartą podstawową.[ii] Jednak usuwanie niedogodności nie może odbywać się kosztem identyfikowania transakcji oszukańczych oraz zapobiegania im. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez National Retail Federation i Forrester, dla sprzedawców detalicznych najpoważniejszym wyzwaniem w obszarze płatności są transakcje oszukańcze – takiej odpowiedzi udzieliło 55 procent badanych.[iii]

Visa Advanced Authorization jest warstwą zabezpieczeń, która umożliwia instytucjom finansowym i detalistom ograniczenie ryzyka i liczby transakcji oszukańczych. Jednocześnie przyczyniają się oni do zmniejszenia niedogodności związanych z nieuzasadnioną odmową płatności, odczuwanych przez posiadaczy rachunków. Narzędzie Visa Advanced Authorization wykorzystywane jest przez ponad 8 000 instytucji finansowych w 129 krajach.

Zapobieganie transakcjom oszukańczym bliskie prędkości światła

Visa jako pierwsza wykorzystywała sieci neuronowe wzorowane na pracy ludzkiego mózgu do stworzenia sztucznej inteligencji, która umożliwia identyfikowanie transakcji oszukańczych. Pozwala to na szybszą i bardziej wnikliwą analizę danych opartą na odkrywaniu nieznanych dotąd korelacji. Dzięki Visa Advanced Authorization sprzedawcy detaliczni i instytucje finansowe mogą korzystać z następujących rozwiązań:

  • Modele uczenia maszynowego używane do badania w czasie rzeczywistym każdej transakcji pod kątem możliwego oszustwa — badane są aktywność, wzorce zachowań, a także ponad 500 atrybutów ryzyka — wszystko to w około jedną milisekundę.
  • Ocena ryzyka, za którą odpowiedzialna jest Visa wspólnie z instytucją finansową, w której użytkownik posiada swój rachunek – rozwiązanie to pozwala na podjęcie decyzji odnośnie zatwierdzenia albo odrzucenia transakcji, lub też oznaczenia transakcji jako wymagającej kontaktu z posiadaczem rachunku.
  • Możliwość zidentyfikowania legalnych transakcji nawet wtedy, gdy dokonywane są one przez nowych lub mało aktywnych kupujących; pozwala to ograniczyć prawdopodobieństwo nieuzasadnionej odmowy transakcji.
  • Identyfikowanie i zapobieganie transakcjom oszukańczym poprzez autoryzację w czasie rzeczywistym opartą o zintegrowane i globalne rozwiązania z obszaru analityki predyktywnej.

Visa utrzymuje liczbę oszukańczych transakcji na historycznie niskim poziomie nieprzekraczającym 0,1 procenta. Jest to możliwe dzięki wieloaspektowemu podejściu polegającemu na: inwestowaniu w ludzką inteligencję i takie technologie jak: A.I.; wyposażeniu konsumentów i klientów w narzędzia, zasoby i możliwość kontroli, które pozwalają zarządzać ryzykiem oraz stworzeniu odpowiednich procesów zarządzania, które pomagają przedsiębiorcom i regulatorom z wyprzedzeniem dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia[iv].

„Spośród wszystkich sieci płatniczych, Visa postrzegana jest przez konsumentów jako najbardziej zaufana marka świadcząca usługi finansowe i płatnicze. Nie mamy wątpliwości, że wynika to z naszych nieustannych wysiłków na rzecz eliminowania transakcji oszukańczych i ochrony ekosystemu płatności” – powiedziała McSherry[v].

Dodatkowe rozwiązania z zakresu zarządzania ryzykiem wykorzystujące AI

Visa stale chroni ekosystem płatności stawiając bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Dlatego opracowała dla konsumentów, detalistów i instytucji finansowych pakiet produktów i usług z obszaru zarządzania ryzykiem, które pomagają zapobiegać transakcjom oszukańczym. Wśród proponowanych rozwiązań znajdują się między innymi: Visa Risk Manager (VRM), Visa Consumer Authentication Services (VCAS) i CyberSource Decision Manager (DM). Aby uzyskać więcej informacji na temat rozwiązań Visa z obszaru zarządzania ryzykiem zapraszamy do odwiedzenia strony Visa Security.

[i] Przez okres 12 miesięcy, zakończony 30 kwietnia 2019 r.

[ii] “Addressing the Threat of False Positive Declines”, autorstwa Kyle Marchini i Al Pascual, Javelin Strategy & Research, 17 października 2018 r.

[iii] “The State of Retail Payments Report – Outlook for 2019” autorstwa Brendana Millera, Głównego Analityka, Forrester, listopad 2018 r.

[iv] Visa Global Fraud Data, Visa Inc., kwiecień 2019 r.

[v] “Omnichannel and Branch: The Current U.S. Consumer Banking Environment,” autorstwa Petera Reville, Director of Primary Data, Mercator Advisory Group, marzec 2019 r.

Źródło: Visa

2019-07-01
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców