PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBank Millennium wypracował 334 mln zł zysku w pierwszym półroczu 2019 r.
Bank Millennium

Bank Millennium

Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem oferującym swoje usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć oddziałów, sieci indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-millennium

Bank Millennium wypracował 334 mln zł zysku w pierwszym półroczu 2019 r.

Informacje 29.07.2019 (08:40) informacja prasowa
Bank Millennium

W 1 połowie 2019 roku grupa Banku Millennium, w której od czerwca znajduje się Euro Bank  zarobiła 334 mln zł. Bank Millennium realizował strategię przyspieszonego wzrostu organicznego – sprzedaż pożyczek gotówkowych osiągnęła wartość 2 mld zł (+31% r/r), a kredytów hipotecznych 1,9 mld zł (+18% r/r). Wolumen depozytów detalicznych wzrósł o 11% (33% r/r licząc z Euro Bankiem), natomiast depozyty biznesowe o 16% r/r. Liczba aktywnych klientów indywidualnych wzrosła o 110 tys. (233 tys. w ciągu ostatnich 12 miesięcy).

 – Udany 2 kwartał 2019 roku to zarazem pierwszy okres ujmowania Euro Banku w skonsolidowanych sprawozdaniach Grupy. Przejęcie 12,6 mld zł kredytów i 8 mld zł depozytów Euro Banku umożliwiło dynamiczną poprawę dochodowości i wolumenów. Przychody operacyjne ogółem Grupy wzrosły o 18% w ujęciu rocznym, a wskaźnik ROE do 9,7%. 2 kwartał upłynął również pod znakiem silnego wzrostu organicznego wolumenów biznesowych Banku Millennium. To pokazuje, że potrafimy skupiać się równocześnie na trzech kluczowych obszarach – wzroście organicznym, wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań i przygotowaniach do połączenia banków – powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium. a

Najważniejsze wyniki finansowe

Skonsolidowany zysk netto Grupy Banku Millennium, po uwzględnieniu wyników przejętego w ostatnim dniu maja Euro Banku, wyniósł w 1 połowie 2019 roku 334 mln zł i był o 4% niższy od zysku osiągniętego w 1 połowie 2018 roku. Istotną pozycją jednorazową obniżająca zysk, wynikającą z konsolidacji z Euro Bankiem, była dodatkowa, zgodna ze standardem IFRS9 rezerwa w wysokości 81 mln zł (65 mln zł netto) na portfel Euro Banku. Gdyby pominąć tę pozycję, 27 mln zł nadzwyczajnego zwrotu podatku za 1 kwartał oraz przyjmując równy na cały rok rozkład składki na fundusz przymusowej restrukturyzacji banków BFG, znormalizowany zysk netto wyniósłby 411 mln zł. Oznaczałoby to 12,1% wzrost w stosunku do analogicznego wyniku pro-forma za 1 połowę 2018 roku. Analogicznie liczony, znormalizowany wskaźnik ROE Grupy wzrósł w 1 połowie 2019 roku do 9,7%, w porównaniu z 9,5% w pierwszej połowie 2018 roku. Zysk netto Grupy w 2 kwartale 2019 roku wyniósł 174 mln zł (+9% kw./kw.)

W tym samym okresie przychody operacyjne ogółem Grupy wzrosły o 18% w ujęciu rocznym, a koszty ogółem o 19,6%. W znacznym stopniu był to wynik wyższej składki na Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Skorygowany o równy rozkład składki na fundusz restrukturyzacyjny BFG, wskaźnik koszty/dochody Grupy pozostawał w 1 połowie 2019 roku na stabilnym poziomie 46%.

Sfinalizowana pod koniec maja transakcja przejęcia Euro Banku zmniejszyła płynność i nadwyżkę kapitałową Grupy. Mimo to, wskaźnik kredyty/depozyty pozostał na komfortowym poziomie 88%, a wskaźniki kapitałowe na względnie wysokich poziomach: łączny wskaźnik kapitałowy (TCR) na poziomie 20,1%, a wskaźnik kapitału podstawowego Tier 1 na poziomie 16,9%.

Najważniejsze wyniki biznesowe

Bankowość detaliczna  – Bank Millennium

Od początku 2019 roku Bank powiększył bazę aktywnych klientów o rekordową liczbę 110 tys. i na dzień 30 czerwca obsługiwał ponad 1,9 mln aktywnych klientów detalicznych. Z bankowości elektronicznej korzystało w tym czasie 1,5 mln osób, a z aplikacji mobilnej i mobilnego Millenetu 1,1 mln (wzrost o 35% r/r). Od początku roku otwarto 237 tys. nowych rachunków bankowych, w czym największy udział miało Konto 360°. Doskonałe wyniki sprzedaży wspierał kontynuowany z powodzeniem program rekomendacyjny „Lubię to Polecam”, w którym do końca czerwca zarejestrowało się ponad 500 tys. klientów.

Bank kontynuował model biznesowy oparty na dalszej digitalizacji procesów i ponownie zwiększył udział kanałów cyfrowych w sprzedaży produktów i usług. Udział tych kanałów w akwizycji kont osobistych wyniósł 21%, lokat terminowych 90%, a pożyczek gotówkowych 51%. Z pozostałych usług online największy wzrost odnotowały transakcje BLIK-iem – 194% r/r i liczba kart aktywowanych w technologii HCE – 99% r/r.

W 1 półroczu 2019 roku sprzedaż nowych kredytów hipotecznych osiągnęła rekordową wartość 1,9 mld zł (18% wzrost r/r), a tylko w 2 kwartale – ponad 1 mld zł. Jest to najlepszy wynik od czasu końca ekspansji kredytów hipotecznych w 2008 roku. Ponadprzeciętne wzrosty to efekt nowego modelu sprzedaży opartego na standaryzacji rozmowy z klientem, automatyzacja modelu wyceny zabezpieczeń, obniżka marży w przedziałach poniżej 80% LTV oraz zmiana sposobu naliczania prowizji za podwyższone ryzyko do czasu wpisu hipoteki do księgi wieczystej. Udział Banku w rynku wyniósł w drugim kwartale  2019 roku 7,2%, co dało mu 6 pozycję w rankingu konkurencji.

Pierwsza połowa roku przyniosła też bardzo wysoką sprzedaż pożyczek gotówkowych (31% wzrost r/r). Jej wartość wyniosła ponad 2 mld zł, z czego 1,1 mld przypadło na 2 kwartał (+11% kw./kw.). Dwucyfrowe wzrosty odnotowano we wszystkich kanałach sprzedaży, z czego najwyższy w kanale mobilnym: 205% r/r. Portfel pożyczek gotówkowych samego Banku Millennium wzrósł po dwóch kwartałach o 22% r/r, a łączna wartość kredytów dla klientów indywidualnych według stanu na dzień 30 czerwca 2019 roku osiągnęła wartość 38,1 mld zł brutto (bez Euro Banku).

Akwizycja kart kredytowych w Banku Millennium odnotowała najwyższą wartość półroczną. W ciągu 2 kwartałów wydano blisko 45 tys. nowych kart czyli 39% więcej niż rok temu, a najlepiej sprzedającą się kartą kredytową pozostała karta Impresja. 30 czerwca 2019 roku w portfelu kart kredytowych znajdowało się 382,3 tys. sztuk (+8% r/r).

Bank Millennium powrócił na ścieżkę dynamicznego wzrostu wolumenów depozytowych (11% w skali roku). Łączne środki klientów indywidualnych zdeponowane w Banku na dzień 30 czerwca 2019 roku osiągnęły wartość 58,3 mld zł.

Bankowość elektroniczna dla klientów indywidualnych – NOWOŚCI

  • jako jeden z pierwszych na rynku Bank udostępnił interfejs produkcyjny otwartej bankowości w standardzie PolishAPI. Tym samym wypełnił wszystkie wymagania w zakresie dostępu do rachunku oraz inicjacji płatności w ramach Dyrektywy PSD2 oraz technicznych standardów RTS dla klientów indywidualnych i korporacyjnych.
  • wdrożenie nowego systemu internetowego Millenet i aplikacji mobilnej (projekt New Digital Experience). Do ich budowy zastosowano unikatowe na polskim rynku technologie i rozwiązania, a także wyjątkowy design, które zapewniają klientom zupełnie nowe cyfrowe doświadczenie. W nowej aplikacji i Millenecie można znaleźć oferty ściśle dopasowane do potrzeb i indywidulanego sposobu zarządzania finansami każdego klienta.
  • udostępnienie wniosków o świadczenie rodzinne z programów Rodzina 500+ i Dobry Start 300+ w systemie Millenet, zgodnie z nowymi założeniami. Od 1 lipca 2019 roku świadczenie  500+ przysługuje na pierwsze i każde kolejne dziecko bez kryterium dochodowego. Z tej okazji Bank przygotował specjalną promocję.
  • nowe procesy wnioskowania o pożyczkę gotówkową w systemie Millenet i aplikacji mobilnej, które znacząco wpłynęły na wyniki sprzedaży. Klienci zyskali możliwość konsolidacji posiadanych w Banku pożyczek i wnioskowania o nową pożyczkę w aplikacji mobilnej (poza ofertą preapproval).
  • Autopay – automatyczna płatność za autostrady firmy Blue Media w aplikacji mobilnej. Jako pierwszy bank w Polsce, Bank udostępnił usługę Autopay, dzięki której można przejechać autostradą bez potrzeby zatrzymywania się przy bramkach. Opłata za przejazd pobierana jest automatycznie z konta lub karty kredytowej po zjeździe z autostrady. System Autopay działa obecnie na autostradzie A1 i A4 na odcinku Kraków – Katowice.

Aplikacja smartshoppingowa goodie

Pierwsze półrocze 2019 roku przyniosło utrzymanie dynamiki rozwoju goodie. Łączna liczba pobrań aplikacji od momentu startu osiągnęła poziom blisko 1,2 mln, z czego 300 tys. pobrano w 2019 roku. W aplikacji zarejestrowano 480 tys. wirtualnych kart stałego klienta założonych w 43 programach lojalnościowych galerii handlowych. Do już istniejących programów dołączyły kolejne programy pieczątkowe kawiarni i restauracji. Liczba kart pieczątkowych założonych w aplikacji przekroczyła 215 tys. Mocnym punktem goodie pozostaje program cashback. Do połowy 2019 roku łącznie 21 tys. użytkowników wykonało blisko 310 tys. transakcji zakupowych, otrzymując zwrot części wydatków.

Bankowość detaliczna – Euro Bank

W pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku Euro Bank kontynuował działania jako ekspert w dziedzinie finansów osobistych. Sprzedaż kredytów gotówkowych w 1 półroczu wyniosła 1,2 mld zł, a ich saldo wzrosło w tym czasie do poziomu 6,4 mld zł (9,2% wzrost r/r). Saldo kredytów ogółem wyniosło 12,6 mld zł. Jednocześnie Bank aktywnie pozyskiwał nowych klientów, którzy deponowali w nim swoje oszczędności. Atrakcyjna oferta depozytowa spowodowała wzrost wartości zgromadzonych środków do rekordowego poziomu 8,1 mld zł (+16,3% r/r).

W pierwszym półroczu 2019 roku Euro Bank konsekwentnie przyciągał nowych użytkowników bankowości mobilnej korzystających z aplikacji eurobank mobile 2.0. Według stanu na 30 czerwca 2019 roku z aplikacji korzystało 40,2 tys. użytkowników „mobile only”. Klienci za pośrednictwem aplikacji mobilnej założyli ponad 11 tys. lokat i wykonali blisko 2 mln transakcji.

Bankowość przedsiębiorstw

W pierwszych dwóch kwartałach 2019 roku rynek kredytów dla przedsiębiorstw rósł w tempie około 8% r/r, a wartość brutto kredytów udzielonych przez Bank o 11%. 30 czerwca 2019 roku portfel produktów kredytowych dla przedsiębiorstw, łącznie z leasingiem i faktoringiem, osiągnął wartość 18,9 mld zł brutto. Źródłem sukcesu była aktywna sprzedaż, dalszy rozwój dotychczasowych relacji biznesowych i akwizycja nowych klientów.

W tym samym okresie portfel leasingowy wzrósł o 9% r/r do poziomu 6,7 mld zł, a środki oddane w leasing o 6% r/r, osiągając wartość 1,76 mld zł w 1szej połowie roku. Motorem wzrostu była dobra sprzedaż w leasingu nieruchomości i środków transportu drogowego. W 1 połowie 2019 roku rosły również realizowane przez Bank obroty faktoringowe: wartość wykupionych przez Bank wierzytelności wzrosła o 8,3% r/r do poziomu 10,2 mld zł, a aktywa faktoringowe w bilansie Banku wyniosły 2,5 mld zł.

Kwota limitów na gwarancje i akredytywy udzielonych przez Bank na koniec czerwca 2019 roku wyniosła 1,9 mld zł (+15% r/r). Efektem konsekwentnego rozwoju oferty produktowej i dalszej digitalizacji był wzrost wolumenu środków na rachunkach bieżących. Ich wartość na koniec czerwca 2019 roku wyniosła 8,7 mld zł, rosnąc o 14% r/r. Łączna wartość środków zdeponowanych przez klientów biznesowych uzyskała rekordowy, 16% roczny wzrost i osiągnęła wartość 19,2 mld zł.  

Bankowość elektroniczna dla firm – NOWOŚCI

  • udostępnienie przelewów zagranicznych w aplikacji mobilnej. Podobnie jak w serwisie bankowości internetowej użytkownicy otrzymali możliwość wyboru daty i trybu realizacji transakcji oraz kursu negocjowanego (każdorazowo z informacją o kosztach przelewu dla wybranych ustawień).
  • możliwość otwierania kolejnych kont w systemie bankowości internetowej. Nowa funkcja umożliwia wygodne złożenie wniosku o kolejny rachunek (bieżący, walutowy, płacowy) online. Rachunek jest gotowy do obsługi natychmiast po złożeniu wniosku.
  • nowa karta obciążeniowa Millennium Mastercard Corporate Executive. Jest ona połączeniem korporacyjnej karty płatniczej z pakietem przywilejów dostępnych dotychczas w ofercie dla najzamożniejszych klientów indywidualnych. Nowa karta została stworzona z myślą o komforcie i bezpieczeństwie często podróżujących członków zarządów i właścicieli firm.
  • wdrożenie usługi ApplePay (zbliżeniowe płatności telefonem i smartwatchem z systemem iOS) dla użytkowników wszystkich kart korporacyjnych.

Źródło: Bank Millennium

wyniki 2019-07-29
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców