Bank BNP Paribas uruchamia nowy system bankowości internetowej. Użytkownicy będą do niego podpinani partiami, a proces migracji zakończy się w listopadzie, kiedy to bankowość GOonline zostanie udostępniona klientom byłego Raiffeisena.
Dotychczasowy system transakcyjny Pl@net ma już swoje lata i nie przystaje do obecnych standardów rynkowych. Nowa bankowość internetowa została zaprojektowana całkowicie od nowa. Prace nad systemem GOonline trwały 16 miesięcy i brało w nich udział 90 osób. Nowa bankowość internetowa napisana została w technice RWD, co oznacza że będzie się ją wygodnie obsługiwało nie tylko na komputerach, ale także na tabletach czy telefonach komórkowych.
– Przy projektowaniu GOonline priorytetem było dla nas zindywidualizowanie systemu w taki sposób, by każdy klient widział przede wszystkim to, co dla niego jest ważne – mówi Przemysław Furlepa, Wiceprezes Zarządu Banku BNP Paribas, odpowiedzialny za Obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej. – GOonline to bankowość internetowa dla każdego użytkownika, niezależnie skąd do nas przychodzi. Nie chcemy zajmować użytkownikowi czasu, dlatego zawsze wyeksponowany będzie jego najważniejszy produkt, a do jego obsługi wystarczy minimalna liczba kliknięć – dodaje.
Od strony wizualnej system prezentuje się dobrze. Jest czytelny i intuicyjny, więc klienci nie powinni mieć większych problemów z przesiadką z Pl@nety na GOonline. Na samej górze znajdują się zakładki kierujące do poszczególnych sekcji serwisu. Poniżej prezentowane są duże kafelki z najważniejszymi produktami. W zaprezentowanej dziennikarzom wersji było to konto osobiste i karta kredytowa. Obok nich znajduje się kafelek z wyliczoną propozycją kredytu. Pod kaflami znajdziemy natomiast skróty umożliwiające wykonanie szybkich przelewów, a jeszcze niżej listę z ostatnimi transakcjami.
Na bocznym pasku znajdującym się po prawej stronie ekranu znajdziemy informację o pozostałych produktach klienta, kontekstowe podpowiedzi oraz zakładkę z nadchodzącymi płatnościami. Twórcy serwisu postawili na czytelność i prostotę. Zadanie to udało się im w pełni zrealizować. W nowym systemie znajdą się także funkcje, które nie są jeszcze rynkowym standardem. Na przykład możliwość wyłączenia płatności zbliżeniowych w karcie płatniczej, czy czat zamiast standardowej skrzynki z wiadomościami. W przyszłości bank planuje wprowadzić także czatbota, który pomoże w obsłudze klientów. W pracach nad systemem korzystano z technik agile, co pozwoli łatwo wgrywać nowe poprawki i funkcje do serwisu.
– GOonline jest zaprojektowany tak, aby się zmieniać wraz z preferencjami użytkowników i – co ważne – bez przerw technicznych na aktualizacje, co oznacza maksymalizację dostępności w rozumieniu gotowości do pracy i dostępności dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Nasz system ma charakteryzować się przyjaznym designem, prostymi procesami i transparentnością, by tylko pozytywnie zaskakiwać – mówi Krzysztof Suchan, Dyrektor Departamentu Nowy Bank w BNP Paribas.
BNP Paribas będzie podpinał klientów do nowego GOonline partiami. Migracja zakończy się w ciągu kilku tygodni, ale jeszcze przez jakiś czas użytkownicy będą mieli do dyspozycji starą i nową wersję serwisu. System Pl@net zostanie wyłączony w okolicach II kwartału 2020 roku. Jesienią 2019 r. nowa bankowość internetowa zostanie udostępniona także klientom byłego Raiffeisena, którzy obecnie korzystają z systemu przejętego banku. Docelowo system GOonline trafi też do BGŻ Optimy i klientów Carrefoura.