Medicover wybrał ten obszar ze względu na stale rosnącą liczbę dostawców oraz dynamiczny rozwój współpracy z obecnymi już partnerami, co wiąże się z dużą liczbą przygotowywanych i podpisywanych obustronnie dokumentów. Rocznie jest ich kilka tysięcy w zaledwie jednym procesie. Po pierwszych tygodniach współpracy z Autenti już ponad połowę umów z nowymi dostawcami Medicover podpisuje na platformie Autenti, a liczba ta cały czas rośnie. Dzięki podpisowi elektronicznemu obieg wewnętrzny dokumentów został skrócony aż o dwa tygodnie, co jest dodatkową wartością w sytuacji, w której placówki i działy Medicover odpowiadające za kontakty z dostawcami, rozproszone są po całym kraju.
„Dział dostawców usług medycznych współpracuje z ponad 2700 dostawcami medycznymi. Posiadamy rozproszoną strukturę organizacyjną, aby być bliżej i szybciej docierać do naszych partnerów. Zawieranie umów z dostawcami usług medycznych w modelu tradycyjnym było czasochłonne. Wysyłka dokumentów generowała istotne koszty nie dając pewności, że zostaną one dostarczone na czas. Zdarzało się również, że nasze dokumenty nie docierały do dostawców, bo zawodziły tradycyjne usługi pocztowe. Poza tym, poprzedni proces angażował personel po obu stronach, m.in. do odbioru i segregacji dokumentów, skanowania podpisanych umów, odsyłania ich z powrotem, itp.” – mówi Karolina Akusz, Zastępca Dyrektora ds. Dostawców Usług Medycznych w Medicover. – „Proces podpisywania dokumentów online zapewnia szybszy dostęp do usług medycznych pacjentom oraz buduje pozytywny wizerunek naszej firmy, wiarygodnej i co ważne w dzisiejszych czasach, innowacyjnej.”
Dokumenty strony podpisują na dowolnych urządzeniach (telefon, komputer, tablet) oraz z dowolnego miejsca z dostępem do Internet. Dostawca usług medycznych, a więc podpisujący dokument nadany przez Medicover, nie ponosi żadnych kosztów związanych z procesem. Niczego też nie musi instalować, ani nawet zakładać konta na platformie Autenti.
„Zespół Autenti na bieżąco przygląda się doświadczeniom i procesom po stronie Medicover. Wdrożyliśmy konkretne rozwiązanie dla naszego Partnera, ale nie kończymy na tym naszej współpracy. Towarzyszymy pracownikom Medicover w rozwoju usługi e-podpisu tak w Dziale Zakupów, jak i w pozostałych obszarach prowadzonego przez nich biznesu. Wypracowujemy wspólnie rozwiązania, aby proces podpisywania przebiegał jeszcze sprawniej. Niektóre z nich znajdą swoje zastosowania w najbliższej przyszłości, co bardzo nas cieszy i pokazuje, z jaką dojrzałą organizacją mamy tu do czynienia. Forma podpisywania umów e-podpisem to bardzo potrzebne rozwiązanie w obszarze usług medycznych, w szczególności przy współpracy z kontrahentami czy pracownikami działającymi na terenie całego kraju.” – mówi Tomasz Plata, CMO i współzałożyciel Autenti. – „Cieszy nas, że Medicover zaufał Autenti jako pierwszy na tak trudnym, bo wyjątkowo konkurencyjnym rynku” – dodaje Plata.
„Jestem przekonana, że wykorzystanie funkcjonalności e-podpisu przyniesie wiele satysfakcji i udogodnień zarówno naszym pracownikom jak i partnerom medycznym, a także pozwoli znacznie skrócić czas potrzebny do finalizacji procesu wprowadzania zmian w obowiązujących nas umowach. Z nadzieją patrzymy na kolejne etapu współpracy z Autenti” – dodaje Karolina Akusz.
Źródło: Autenti