PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeW Black Friday wydamy 2,3 mld zł. Tak sklepy będą walczyć o nasze pieniądze

W Black Friday wydamy 2,3 mld zł. Tak sklepy będą walczyć o nasze pieniądze

Informacje 19.11.2019 (06:57) informacja prasowa
  • 6,7 miliona osób w Polsce kupi coś w Czarny Piątek lub w kilka następujących po nim dni. Wydatki przekroczą sumę 2,3 miliarda złotych. Średnio wydamy około 340 złotych*.
  • Sklepy przygotowują się do tego dnia obniżając ceny, wprowadzając promocje i reklamując je.
  • Sięgają też po nowoczesne technologie, takie jak inteligentne półki czy automatyczne kasy, które zwiększają komfort kupujących i sprawiają, że wydajemy więcej.

Jesień to tzw. wysoki sezon w handlu. Pierwszym dniem zniżek na dużą skalę, które przyciągają do sklepów wzmożony ruch handlowy jest tzw. Black Friday, czyli Czarny Piątek. Zakupy wg badań zrobi wtedy 6,7 mln Polaków, czyli co piąty w wieku 14+. Wydatki przekroczą 2,3 miliarda złotych. Średnio wyciągniemy z portfela około 340 złotych. Tego dnia (29.11) sklepy notują rekordowe wyniki sprzedaży. Black Friday to także początek sezonu zakupowego przed Bożym Narodzeniem.

fot. Negative Space / Pexels

Duża konkurencja na rynku powoduje, że sklepy sięgają po różne narzędzia, żeby zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć jak najwięcej kupujących. Poza obniżkami cen i promocjami oraz reklamą i marketingiem stosują też bardziej wyrafinowane narzędzia opierające się na nowoczesnych technologiach, które mają skłonić nas do zakupów i zwiększyć sprzedaż.

Samo skasuje się – high tech w galeriach handlowych

Galerie handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe raczej nie kojarzą się z zaawansowaną technologią. Polskie sklepy są jednak wyposażone w bardzo nowatorskie rozwiązania, których trudno byłoby się spodziewać w takich miejscach. Szczególną rolę high tech odgrywa właśnie w okresach, kiedy liczba odwiedzających sklepy mocno rośnie, a sprzedaż bije rekordy, tak jak w Black Friday.

– Nowatorskie rozwiązania służą poprawie obsługi klientów i zwiększeniu komfortu kupujących, co oczywiście przekłada się na zyski. Przykładem może być technologia RFID, która powoduje, że do kasowania produktów nie jest potrzebna obsługa, a proces sczytywania ceny odbywa się automatycznie w punkcie kasowym. W efekcie pozwala to na skrócenie kolejek przy kasach i uwolnienie załogi, która w tym okresie ma dużo pracy w innych miejscach sklepu. RFID to także zwiększenie dostępności produktów na półkach – personel ma wiedzę o braku towaru natychmiast po jego sprzedaży. Pozwala to na bieżąco uzupełniać braki. Technologia RFID pozwala również na przeprowadzanie błyskawicznych inwentaryzacji. To co do tej pory absorbowało czas kilku osób na długie godziny, może wykonać jedna osoba w ciągu jednej godziny lub szybciej w zależności od wielkości obiektu i ilości asortymentu. Taka technologia jest już coraz szerzej stosowana, działa z powodzeniem w co najmniej kilku sieciach handlowych w Polsce – mówi Leszek Woźniak, kierownik sprzedaży strategicznej w SPIE Building Solutions.

Lustro prawdę ci powie

Innym przykładem są Inteligentne przymierzalnie. Lustro, które jednocześnie jest monitorem, rozpoznaje towar, z jakim klient wchodzi do przymierzalni. Następnie wyświetla na lustrze – monitorze, nakładając go na sylwetkę osoby z przymierzalni, zanim ta ubranie nałoży. Na ekranie wyświetla się też dostępność innych rozmiarów czy modele podobne, a nawet inne, dopasowane produkty, np. pasek czy buty. Oczywiście dostępne w sklepie. Przyspiesza to przymierzanie i ułatwia wybór. Taka technologia dopiero wchodzi do polskich sklepów, ale już za chwilę będzie dostępna coraz częściej.

W przypadku towarów leżących na półkach, których nie przymierza się, podobną rolę pełnią monitory – tablety umieszczone obok. Zdejmując z półki np. krem, na monitorze wyświetlają się wszystkie informacje np. o składzie czy zastosowaniu. Klient nie musi więc czytać na etykiecie małych liter, czy szukać obsługi do pomocy. To korzystne dla sklepu, ale wygodne też dla kupujących.

– Sklepy inwestują też w mapy ciepła, lokalizatory, kamery czy monitoring wizyjny. Takie rozwiązania dają im wiedzę, w którym miejscu sklepu jest najwięcej klientów i gdzie zatrzymują się na dłużej. To informacja dla zarządzających sprzedażą, którzy w takich miejscach eksponują najważniejsze dla nich kolekcje – mówi Leszek Woźniak ze SPIE Building Solutions.

Usprawnienie procesu sprzedaży, odciążenie personelu i przyspieszenie czasu obsługi klienta przy kasie, to okoliczności korzystne dla sklepu, szczególnie przy zwiększonym natężeniu ruchu. Sprawiają, że kupując czujemy się bardziej komfortowo. Dzięki temu wydajemy więcej.

* Odpowiedzi konsumentów i dane sprzedażowe – dane Picodi.

Źródło: SPIE Building Solutions

2019-11-19
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców