19 listopada 2019 r. w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r – informuje Idea Bank.
Przyczyna błędu została zdiagnozowana, aktualnie bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków zostanie dokonany automatycznie.
Aktualizacja:
Idea Bank usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowania części transakcji płatniczych. Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach. Tak jak informowaliśmy wcześniej, nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku – środki zostały zwrócone automatycznie.W najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji. Raz jeszcze przepraszamy naszych klientów za wszystkie niedogodności, w tym za utrudniony dostęp do naszych infolinii w dniu dzisiejszym, wynikający z wzrostu liczby udzielanych konsultacji.
Źródło: Idea Bank