Już milion razy klienci Santander Bank Polska potwierdzali smsKodem transakcje w oddziałach. W ten sposób bank nie tylko przyspiesza obsługę, ale także przyczynia się do ochrony środowiska. Oszczędności to ponad 1,5 mln kartek, czyli 127 dorodnych drzew.
Autoryzację smsKodem wybranych transakcji w oddziałach Santander Bank Polska zaoferował swoim klientom w lutym. Od tego czasu klienci skorzystali z tego rozwiązania 1 milion razy, oszczędzając w ten sposób ponad 1,5 mln kartek czyli 7,5 ton papieru. Co ważne, wyprodukowanie takiej ilości papieru wymagałoby wycięcia 127 drzew i zużycia niemal 200 tysięcy litrów wody. Jak ważne są takie oszczędności pokazują globalne dane – aż 40% drzew wycinanych komercyjnie na świecie jest wykorzystywanych do produkcji papieru – jest to ponad 30 milionów akrów lasów rocznie.
Do akceptacji transakcji smsKodem potrzebny jest jedynie telefon, którego numer jest zapisany w systemie banku. Klienci korzystający z tej funkcjonalności, nie składają podpisu na dokumencie. Dodatkowo, jeśli adres e-mail klienta jest zapisany w systemie banku, może on otrzymać́ potwierdzenie wykonania transakcji elektronicznie.
– To rozwiązanie nie tylko usprawnia obsługę, ale doskonale sprawdzi się podczas epidemii jako rozwiązanie contactless. Obecnie już prawie połowa transakcji w placówkach jest autoryzowana w ten sposób. Widząc, że klienci chętnie korzystają z smsKodów, zwiększyliśmy do 20 tys. kwotę pojedynczej transakcji, która może by w ten sposób zatwierdzana. Jako Bank odpowiedzialny społecznie jesteśmy także dumni, że to rozwiązanie pozwala nam zaoszczędzić tony papieru rocznie – mówi Marcin Jaroch, dyrektor Biura Doskonalenia Regulacji w Santander Bank Polska.
Autoryzacja smsKodem jest usługą dla klientów indywidualnych. Dotyczy transakcji do kwoty 20 tys. zł, pojedynczej wpłaty własnej gotówki na rachunek, pojedynczej wypłaty gotówki z rachunku oraz przelewu w złotówkach – wewnętrznego i krajowego Elixir.
Źródło: Santander Bank Polska