Bank BNP Paribas zadeklarował udział w Tarczy Finansowej PFR 2.0. Udostępniając systemy bankowości elektronicznej, pomoże Klientom szybko i bezpiecznie uzyskać dostęp do subwencji finansowych oferowanych firmom z prawie 40 branż, które musiały ograniczyć albo zawiesić działalność w związku z walką z epidemią COVID-19. Planowany termin rozpoczęcia składania wniosków w systemach GOonline i BiznesPl@net to połowa stycznia. Wcześniej program pomocy musi uzyskać notyfikację Komisji Europejskiej, co spodziewane jest przed końcem grudnia.
Wartość pomocy dla mikrofirm i MŚP w ramach Tarczy Finansowej 2.0. wyniesie ok. 10 mld zł. W programie mogą uczestniczyć także te firmy, które otrzymały subwencję z Tarczy 1.0.
O środki z Tarczy Finansowej PFR 2.0 będą mogły się starać firmy z branż najbardziej dotkniętych w trakcie pandemii, które w okresie kwiecień-grudzień 2020 r. lub październik-grudzień 2020 r. odnotowały spadek obrotów o min. 30% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Mikrofirmy (zatrudniające od 1 do 9 pracowników), które osiągnęły obrót lub sumę bilansową za 2019 r. do 2 mln euro, mogą liczyć na subwencje w wysokości 18 tys. zł lub 36 tys. zł na zatrudnionego, zależnie od spadku obrotów. Maksymalna kwota wsparcia to 324 tys. zł. W przypadku przedsiębiorstw zatrudniających do 249 pracowników, których obroty w 2019 r. nie przekroczyły 50 mln euro, a suma bilansowa była mniejsza niż 43 mln euro, wysokość subwencji będzie zależna od prognozy kosztów i przychodów oraz straty brutto. Maksymalna kwota wsparcia to 3,5 mln zł. Subwencja będzie pokrywać 70% straty. Dodatkowo dla MŚP przewidziana jest możliwość umorzenia 100% subwencji z Tarczy Finansowej 1.0.
Opisane warunki mogą ulec zmianie. Program musi uzyskać notyfikację Komisji Europejskiej. Szczegółowe informacje na temat Tarczy Finansowej PFR 2.0, w tym lista branż objętych pomocą, będą dostępne na stronie www.pfr.pl.
Źródło: BNP Paribas