PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeSantander Consumer Bank: Tylko 27 proc. Polaków w tym roku weźmie udział w poświątecznych wyprzedażach
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

Santander Consumer Bank: Tylko 27 proc. Polaków w tym roku weźmie udział w poświątecznych wyprzedażach

Informacje 12.01.2021 (12:34) informacja prasowa
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank zapytał Polaków, czy zamierzają wziąć udział w poświątecznych wyprzedażach, trwających do końca stycznia. U większości nie budzą one takiego entuzjazmu jak w poprzednich latach. Pandemia sprawiła, że tylko 27 proc. Polaków zamierza tej zimy szukać okazji cenowych, a niemal co piąty z nas udałby się w tym celu do sklepu stacjonarnego, o ile obecne obostrzenia w handlu zostaną zniesione. Bank zapytał również o produkty, które zdaniem Polaków najbardziej opłaca się kupować w trakcie wyprzedaży. Tradycyjnie już najwyższą lokatę zajęły ubrania i obuwie (50 proc. wskazań). Tuż za nimi znalazł się sprzęt AGD i RTV (ponad 20 proc. w obu przypadkach), i elektronika (12 proc.). Co dziesiąty badany wspomniał, że w tym okresie warto kupować książki.  Jak wynika z danych zebranych przez bank, by nie dać się zakupowemu szaleństwu, zainteresowani wyprzedażami zwykle mają na nie określony budżet, którego nie przekraczają (22 proc.). Prawie co piąty oszczędza na nie z wyprzedzeniem, a 13 proc. ankietowanych korzysta z pomocy karty kredytowej.

fot. Kamil Macniak / Shutterstock

Jak co roku po świętach Bożego Narodzenia rozpoczyna się okres wyprzedaży, trwający nawet do końca stycznia. W związku z pandemią koronawirusa, tegoroczny sezon nie będzie wyglądał, jednak tak samo jak w poprzednich latach. Po krótkiej przerwie świątecznej wróciły obostrzenia w handlu, według których do 17 stycznia na terenie galerii handlowych może działać tylko część sklepów w tym m.in. meblowe, budowlane oraz drogerie, księgarnie czy apteki. Jednak jak wynika z badania Santander Consumer Banku, większość z nas i tak nie planuje brać udziału w tegorocznym polowaniu na promocję, bez względu na ograniczenia. Według najnowszej edycji raportu „Polaków portfel własny – zakupy w dobie pandemii” w tym roku okazji zamierza szukać jedynie 27 proc. z nas, w tym 18 proc. w sklepach stacjonarnych, o ile obecne obostrzenia zostaną zniesione zgodnie z planem. Tegorocznymi wyprzedażami najbardziej zainteresowane są kobiety (32 proc. w porównaniu do 22 proc. mężczyzn), mieszkańcy metropolii (40 proc.) oraz osoby z wyższym wykształceniem (40 proc.), które na ogół zarabiają więcej i mogą pozwolić sobie na dodatkowe wydatki nawet w obecnym trudniejszym okresie.

Czego Polacy szukają na wyprzedażach, gdy biorą w nich udział? Według ankietowanych przez Santander Consumer Bank – głównie ubrań i butów. Tę odpowiedź wskazała aż połowa badanych, z czego najwięcej kobiet (63 proc.). Panowie są zdecydowanie bardziej zainteresowani sprzętem RTV i AGD, w obu przypadkach sięgnąłby po nie co czwarty z nich (kolejno 27 i 25 proc.). Wysoko znalazły się również laptopy i komputery, którymi na wyprzedażach najbardziej zainteresowane jest najmłodsze pokolenie 18-29 latków (29 proc.). Wbrew temu, czego można by się było spodziewać, ta grupa wiekowa jest również najbardziej zainteresowana kupowaniem książek. Na promocjach szuka ich niemal co piąta osoba przed trzydziestką (19 proc.). Tuż za nimi znajdują się seniorzy powyżej 70-tego roku życia (18 proc.).

Na wyprzedaże z kartą kredytową

Santander Consumer Bank zapytał również Polaków w jaki sposób przygotowują się do wyprzedaży. Co piąty z nas wcześniej przeznacza sobie na nie odpowiednią kwotę, której nie przekracza (22 proc.), to podejście jest częstsze u kobiet (25 proc. w porównaniu do 19 proc. mężczyzn). Równie popularnym sposobem na przetrwanie sezonu promocji z małą szkodą dla portfela jest oszczędzanie z wyprzedzeniem, które wskazało 19 proc. badanych. Co trzeci z nas wykorzystuje prezenty gwiazdkowe takie jak bony czy gotówkę (29 proc.), najczęściej robią to najmłodsi ankietowani w przedziale 18-29 lat, co pewnie wiąże się z tym, że część z nich z racji wieku nie osiąga jeszcze znacznych dochodów (48 proc.). Popularnym wyjściem jest również korzystanie z pomocy karty kredytowej, po którą w sezonie promocji sięga co dziesiąty z nas (13 proc.). To rozwiązanie jest zwłaszcza lubiane przez kobiety (16 proc.), osoby z wyższym wykształceniem (21 proc.) i, co ciekawe, zarabiające ponad 5 tys. zł. (23 proc.). Chociaż sięga po nią także co dziesiąta osoba z najniższymi dochodami, nie przekraczającymi 2 tys. zł (10 proc.).

– Choć ze względu na sytuację epidemiczną tegoroczny okres wyprzedaży poświątecznych wygląda inaczej niż w poprzednich latach, nadal niemal jedna trzecia z nas deklaruje, że zamierza nabyć w tym okresie nowe produkty – mówi Arkadiusz Panek Dyrektor Ds. Rozwoju Produktów z Santander Consumer Banku. – Z naszego raportu wynika, że w tym roku Polacy podchodzą do wydatków bardziej powściągliwie i odpowiedzialnie, co nie oznacza oczywiście, że nie zależy im na znalezieniu ciekawych okazji i promocji – dodaje.

Źródło: Santander Consumer Bank

2021-01-12
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców