Automatyczna wypłata, mająca zastosowanie w procesie samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych, majątkowych i NNW, to jedna z kilku funkcjonalności wdrożonych w grudniu przez Compensę. Umożliwia ona wypłatę odszkodowania w ciągu kilku godzin od rozpoczęcia przez klienta procesu likwidacji.
W grudniu Compensa wdrożyła nowe funkcje mające zastosowanie w uproszczonych ścieżkach likwidacji szkód. Kulminacją tego procesu było wprowadzenie automatycznej wypłaty odszkodowań. Dzięki nowej funkcjonalności klient ma szansę otrzymać odszkodowanie w kilka godzin od rozpoczęcia procesu likwidacji. Sama ścieżka samodzielnej likwidacji się nie zmienia – klient otrzymuje link do aplikacji mobilnej, przechodzi przez nią i po spełnieniu wszystkich warunków oraz akceptacji kwoty, otrzymuje wypłatę na podany numer konta.
Automatyczna wypłata działa także w przypadku, gdy klient nie akceptuje proponowanej początkowo kwoty odszkodowania i zostaje skierowany na uproszczoną ścieżkę likwidacji. W takiej sytuacji z klientem kontaktuje się likwidator, który po uzgodnieniu kwoty kieruje sprawę do automatycznej wypłaty. Dzięki wdrożeniu ostatnich funkcjonalności likwidator nie musi już ręcznie sprawdzać, czy spełnione są wszystkie warunki do przyjęcia odpowiedzialności i wypłaty odszkodowania, co w praktyce oznaczało konieczność wyszukania w systemie i przejrzenia różnych dokumentów. Obecnie jest to automatycznie podsumowywane przez system, co znacznie skraca i upraszcza likwidację. Likwidator włącza się w proces, gdy okazuje się, że któryś z warunków nie może zostać potwierdzony automatycznie.
Źródło: Compensa