Klienci kolejnych 98 Banków Spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS, 3 współpracujących banków oraz Banku BPS mogą potwierdzać swoją tożsamość online za pomocą mojeID – usługi dostarczanej przez KIR. Tym samym usługa mojeID jest już dostępna w 267 Bankach Spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS, 6 bankach współpracujących oraz w Banku BPS.
mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. Klient banku może potwierdzić swoje dane na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną.
Oznacza to dostęp do oferty przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. dostawców energii, usług medycznych, ubezpieczeniowych, czy telekomunikacyjnych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego. Ponadto, osoby posługujące się Profilem Zaufanym mogą teraz zapisać się online na szczepienia przeciwko COVID-19.
mojeID jest udostępniane przez systematycznie rosnącą liczbę dostawców usług z różnych sektorów gospodarki. KIR prowadzi intensywne prace wdrożeniowe z kolejnymi dostawcami usług oraz bankami jako dostawcami tożsamości. Obecnie oprócz banków spółdzielczych, dostawcami tożsamości w usłudze mojeID, jest pięć banków komercyjnych. Liczba aktywnych klientów bankowości elektronicznej mogących korzystać z usługi mojeID wynosi blisko 13 mln. Wdrożenie w kolejnych Bankach Spółdzielczych Grupy BPS planowane jest do końca pierwszego półrocza 2021 r.
Źródło: KIR