Bank Pocztowy poinformował dziś, że zamierza połączyć markę Banku Pocztowego i EnveloBanku. Klienci zostaną przeniesieni na wspólny system EnveloBanku, który zmieni nazwę na Pocztowy24. Procesy migracyjne zaczną się w pierwszym kwartale 2021 r., a cała operacja zakończy się sierpniu.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, dzięki połączeniu marek i migracji klientów bank zaoferuje wszystkim swoim klientom przelewy BLIK, kredyt telefoniczny i otwieranie ROR z wideoweryfikacją tożsamości, Autopay, a także wsparcie usług pocztowych. Projekt łączenia marek promować będzie ambasador Banku Pocztowego, Adam Małysz.
– Zgodnie ze strategią banku tworzymy dla naszych klientów nową jakość – przenosimy ich do lepszej i bardziej zaawansowanej bankowości cyfrowej – mówi Jakub Słupiński, p.o. Prezesa Zarządu Banku Pocztowego. – Bankowość internetowa Pocztowy24 i aplikacja mobilna Pocztowy da klientom znacznie więcej możliwości i szybszy dostęp do wdrażanych przez nas produktów i najnowszych technologicznie usług. W dalszym horyzoncie czasowym pozwoli to nam na stworzenie rozwiniętej bankowości elektronicznej opartej przede wszystkim na automatyzacji i zaawansowanych rozwiązaniach cyfrowych. Razem z dostępem do sieci stacjonarnych placówek i specjalistycznym doradztwem, będzie podstawą strategii rynkowej – dodaje.
Proces łączenia marek rozpocznie się w pierwszej połowie marca 2021 r. Polegać on będzie na migracji rozwiązań EnveloBanku do Banku Pocztowego, a wszystkich obecnych klientów detalicznych obu marek do jednej, wspólnej bankowości internetowej Pocztowy24 i bankowości mobilnej Pocztowy (dotychczasowej platformy EnveloBanku pod nową nazwą). Ujednoliceniu ulegną także produkty – będą odtąd występować pod jedną marką Banku Pocztowego. Bank zrezygnuje również z prowadzenia z dwóch serwisów informacyjnych www na rzecz jednego, dostępnego pod adresem www.pocztowy.pl.
– Jedna marka oznaczać będzie nie tylko większy „porządek” w usługach banku, lecz także, a może przede wszystkim, otwarcie na nowe technologie i wyrównanie dostępu do cyfrowych rozwiązań ofererowanych przez nasz bank. To, zgodnie z naszą strategią, krok do szybszej digitalizacji. Od teraz priorytetem będzie rozwój jednej, wspólnej, bankowości mobilnej i internetowej, co pozwoli na szybsze i częstsze wdrażanie nowych usług, produktów i zaawansowanych rozwiązań – mówi Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego.
W komunikacie prasowym czytamy, że w najbliższym czasie Bank Pocztowy planuje rozwój mobilnych płatności BLIK, także w zakresie przelewów na telefon, stworzenie możliwości otwarcia konta ROR lub zaciągnięcia kredytu przez telefon z wykorzystaniem technologii wideoweryfikacji.
EnveloBank powstał w 2017 roku jako marka Banku Pocztowego dla cyfrowych klientów. Wartością dodaną nowego projektu był m.in. odświeżony interfejs bankowości internetowej oraz aplikacja mobilna. Likwidacja marki EnveloBanku wpisuje się w procesy zachodzące na naszym rynku – banki ujednolicają swoją ofertę łącząc mniejsze brandy z silniejszymi podmiotami.