PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBank Millennium i Visa: 5 prognoz na przyszłość finansów konsumenckich z okazji 30-lecia pierwszej karty płatniczej w Polsce
Bank Millennium

Bank Millennium

Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem oferującym swoje usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć oddziałów, sieci indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-millennium

Bank Millennium i Visa: 5 prognoz na przyszłość finansów konsumenckich z okazji 30-lecia pierwszej karty płatniczej w Polsce

Informacje 01.06.2021 (14:10) informacja prasowa
Bankowość internetowaKarty Bank Millennium

30 lat temu Bank Millennium (wówczas Bank Inicjatyw Gospodarczych BIG) wydał pierwszą w Polsce kartę płatniczą, którą była karta Visa. Przez trzy dekady Polska przeszła drogę od kraju o słabo rozwiniętej sieci akceptacji płatności bezgotówkowych, do jednego ze światowych liderów nowoczesnych rozwiązań płatniczych.

W 1991 r. karty płatnicze były już od dawna dostępne w Stanach Zjednoczonych czy w Europie Zachodniej, jednak dla Polaków była to wówczas zupełna nowość. W chwili debiutu karty można nią było płacić w około 400 punktach sprzedaży. Dla porównania, w 2020 r. liczba terminali płatniczych w Polsce przekroczyła milion.

Rozwój technologii umożliwiał sukcesywne wdrażanie nowych produktów i usług – od kart z paskiem magnetycznym, przez karty z wbudowanym mikroprocesorem, aż po wygodne płatności zbliżeniowe, płatności kartą w sklepach internetowych (w tym te dokonywane jednym kliknięciem i subskrypcyjne) oraz weryfikację biometryczną.

Od chwili wprowadzenia na rynek pierwszej karty płatniczej, Bank Millennium stale wytycza ścieżkę rozwoju płatności cyfrowych w Polsce. Niezmiennie jednym z priorytetów banku pozostaje wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, które zapewniają klientom szybki, wygodny i intuicyjny dostęp do usług finansowych. W tym roku bank został uznany przez magazyn Global Finance za Innowatora 2021 w bankowości detalicznej, a w 2020, za swoje nowoczesne podejście do bankowości, za najlepszy bank cyfrowy dla klientów indywidualnych w Polsce.

– Innowacyjność jest wpisana w DNA Banku Millennium, jest jedną z najważniejszych wartości kultury organizacyjnej i przewagą konkurencyjną już od samego początku istnienia banku. Świetnym przykładem jest fakt, iż pierwszą kartą płatniczą w Polsce była karta Visa wydana przez Bank Millennium (wówczas BIG) w 1991 roku. Wiele nowych dla rynku rozwiązań wprowadziliśmy jako pierwsi, jak np. tokenizację kart płatniczych w oparciu o technologię Visa, rozszerzoną rzeczywistość w aplikacji mobilnej czy możliwość zakupu biletów do kina z poziomu bankowej aplikacji. Jesteśmy liderem otwartej bankowości – mówi Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium. – Wprowadzane przez nas innowacje spotykają się z uznaniem wśród klientów i opinii publicznej.

– Visa od zawsze wspiera innowacje w płatnościach, dlatego tak bardzo cieszy nas to, że polscy konsumenci od 30 lat korzystają z coraz bardziej nowoczesnych sposobów płatności – dodaje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.
– Rośnie popularność płatności telefonem lub zegarkiem, coraz częściej Polacy kupują przez internet. Według danych Visa w grudniu 2020 r. liczba transakcji internetowych z wykorzystaniem kart Visa wydanych w Polsce wzrosła o ponad 20% w porównaniu do tego samego okresu w 2019 r. W Visa nieustannie pracujemy nad tym, aby nowoczesne płatności cyfrowe były szybkie, wygodne i bezpieczne.

30-lecie wprowadzenia pierwszej karty płatniczej w Polsce to dobra okazja żeby zastanowić się, jakie trendy będą dominować w kolejnych latach. Dlatego eksperci Banku Millennium i Visa przeanalizowali zmiany zachodzące na rynku i wyselekcjonowali pięć najważniejszych prognoz na przyszłość finansów konsumenckich.

5 najważniejszych prognoz na przyszłość finansów konsumenckich

1. Coraz młodsi użytkownicy produktów finansowych – rozwój usług typu parent & child

Jednym ze zidentyfikowanych przez ekspertów trendów są usługi finansowe dla rodziców i dzieci. Według badania przeprowadzonego dla Banku Millennium średni wiek, w którym dziecko zaczyna korzystać ze smartfona to około 8 lat. Coraz młodsi użytkownicy wchodzą też w kontakt z cyfrowymi produktami finansowymi. Dzieci zaczynają robić drobne zakupy już w wieku 7-8 lat. Natomiast z konta zaczynają korzystać już 2-3 lata później. Zwykle nie tylko oszczędzają, ale płacą kartą, dokonują płatności w grach online i korzystają z aplikacji mobilnej banku. Zdecydowana większość rodziców, bo aż 92%, chce mieć kontrolę nad kontem i wydatkami dziecka.I Dlatego coraz popularniejsze będzie projektowanie usług bankowych dla najmłodszych, które będą też świetnym narzędziem do edukacji finansowej. Według badania przeprowadzonego dla Fundacji Banku Millennium, aż trzy czwarte rodziców przedszkolaków jest zdania, że najlepszy moment na rozpoczęcie edukacji finansowej to wiek 3-7 lat, czyli bardzo wcześnie.II

2. Klient 4.0 – nowa generacja konsumentów
Coraz częściej będziemy też mówić o nowej generacji klienta, nazywanego „klientem 4.0”. To klienci świetnie poruszający się w świecie technologii, ale obecni również w świecie offline i płynnie przechodzący między nimi. Charakteryzuje ich podejmowanie bardzo przemyślanych decyzji i świadomość stojących przed nimi możliwości. Ich potrzeby i oczekiwania bardzo szybko ewoluują. Klienci należący do tej grupy chcą mieć dostęp do wszystkich usług w jednym miejscu, a od banku oczekują już nie tylko usług finansowych. Banki mogą odpowiadać na te oczekiwania dzięki otwartej bankowości i analizie danych o kliencie, które umożliwią projektowanie głęboko spersonalizowanych usług, oferowanych w miejscu i czasie, w których klient ich potrzebuje. Tym bardziej, że „klienci 4.0”. będą porównywać dostępne w kanałach cyfrowych oferty i usługi w czasie rzeczywistym.

3. Biometria
W najbliższych latach intensywnie będzie się rozwijać również biometria. Już w 2016 r. Bank Millennium jako pierwszy na rynku udostępnił w aplikacji mobilnej możliwość potwierdzenia płatności 3D Secure odciskiem palca. Jak wygląda perspektywa na przyszłość? W zrealizowanym przez Bank Millennium badaniu #finanseprzyszłosci2021 ponad połowa ankietowanych zgodziła się ze stwierdzeniem, że za 10 lat płatności za pomocą skanu twarzy, odcisku palca czy tęczówki oka będą w Polsce dostępne i wykorzystywane przez większość Polaków.III Rozwiązania biometryczne dają wiele korzyści, m.in. związanych z bezpieczeństwem i wygodą – dzięki nim konsumenci nie muszą pamiętać wielu haseł.

4. Niewidzialny bank – usługi finansowe i płatności zaszyte w codziennych czynnościach
W coraz większym stopniu będą zacierać się granice, które kiedyś definiowały korzystanie z bankowości. Usługi finansowe będą zaszyte w codziennych czynnościach, a korzystanie z nich stanie się jeszcze wygodniejsze. Kluczowe technologie w przypadku tego trendu to tokenizacja oraz internet rzeczy. Dzięki nim coraz bliższy staje się scenariusz, w którym inteligentna lodówka sama zweryfikuje stan produktów i złoży odpowiednie zamówienie w sklepie internetowym zgodnie z preferencjami konsumenta. Niektóre z tego typu rozwiązań, zaszytych w codziennych czynnościach, są już dostępne. W 2019 r. Bank Millennium jako pierwszy w Polsce udostępnił w aplikacji mobilnej usługę automatycznych płatności za autostrady. Dzięki niej możliwy jest przejazd autostradą bez potrzeby zatrzymywania się przy bramkach.

5. Korzystanie z usług finansowych połączone z dbałością o środowisko
Mówiąc o pespektywach na przyszłość trzeba mieć na uwadze związaną z nią odpowiedzialność środowiskową i klimatyczną. Dlatego na znaczeniu będą zyskiwały te usługi finansowe, które pozwolą użytkownikom na ochronę środowiska. Od biodegradowalnych kart płatniczych, kart z tworzyw z recyklingu, po wyłącznie wirtualną postać karty płatniczej. Obniżanie śladu węglowego i promowanie zrównoważonych zachowań konsumenckich coraz częściej będzie wpisane w decyzje finansowe konsumentów. Ponad połowa ankietowanych w ramach badania Banku Millennium zadeklarowało, że jest dla nich ważne, by karta płatnicza była biodegradowalna, wykonana z ponownie przetworzonego materiału lub miała wyłącznie cyfrową postać.IV

I Badanie oczekiwań rodziców wobec kont dla dzieci zrealizowane przez Norstat dla Banku Millennium w listopadzie 2020 na 500-osobowej ogólnopolskiej próbie rodziców dzieci w wieku 0-12 lat, techniką CAWI.

II Badanie świadomości Polaków na temat potrzeby edukacji finansowej dzieci przeprowadził instytut GfK dla Fundacji Banku Millennium w maju 2020 r. na 1000-osobowej ogólnopolskiej próbie rodziców dzieci w wieku 3–7 lat, metodą CAWI.

III Badanie #finanseprzyszlosci2021 zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych dla Banku Millennium w maju 2021 na reprezentatywnej dla ogółu dorosłej populacji Polski próbie 1008 respondentów, w technice CATI

IV Badanie #finanseprzyszlosci2021 zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych dla Banku Millennium w maju 2021 na reprezentatywnej dla ogółu dorosłej populacji Polski próbie 1008 respondentów, w technice CATI

Źródło: Bank Millennium

2021-06-01
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców