PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeKonsumenci obwiniają markę, gdy napotkają problem z aplikacją

Konsumenci obwiniają markę, gdy napotkają problem z aplikacją

Informacje 22.07.2021 (13:45) informacja prasowa

Cisco AppDynamics opublikowało najnowszy raport z serii App Attention Index, z którego wynika, że od wybuchu pandemii COVID-19 konsumenci w większym stopniu polegają na aplikacjach i usługach cyfrowych. Globalne badanie, w którym przeanalizowano zachowania w przestrzeni cyfrowej ponad 13 tys. konsumentów z całego świata, wykazało również, że użytkownicy nie mają cierpliwości do aplikacji, z których nie byli zadowoleni. Winę za pojawiające się problemy przypisują automatycznie aplikacji i marce, bez względu na to, co było faktyczną przyczyną.

Konsumenci obwiniają markę za złe działanie aplikacji

Od początku 2020 roku, wskutek pandemii COVID-19, konsumenci bardziej niż kiedykolwiek wcześniej stali się zależni od usług cyfrowych. Zmienił się również sposób interakcji z markami, zakupu towarów i korzystania z usług oraz podejmowania decyzji zakupowych. Według badania Cisco AppDynamics, użytkownicy wykorzystają obecnie o 30% więcej aplikacji niż przed pandemią.

Aż 76% konsumentów deklaruje, że ich oczekiwania wobec usług cyfrowych wzrosły od początku 2020 roku. Gdy nie zostaną one spełnione, 60% z nich automatycznie obwinia aplikację i markę – bez względu na to, gdzie faktycznie leży problem. Nie ma znaczenia, czy źle działa sama aplikacja, np. strony ładują się wolno albo usługa jest chwilowo niedostępna; czy też przyczyną jest np. jakość połączenia z Internetem, powolne działanie bramek płatniczych czy błędy techniczne po stronie dostawców zewnętrznych. Dla konsumentów jest to nieistotne – odpowiedzialność zawsze spadnie na markę.

  • 72% osób uważa, że zapewnienie perfekcyjnego działania usługi cyfrowej lub aplikacji to odpowiedzialność marki.
  • 92% respondentów oczekuje niezawodnego działania usług cyfrowych za każdym razem.

Usługi cyfrowe pomogły konsumentom przetrwać pandemię

Konsumenci zaczęli jeszcze bardziej wykorzystywać aplikacje i usługi cyfrowe do kontaktów społecznych, gdy nawiązywanie ich w sposób tradycyjny stało się niemożliwe lub znacznie utrudnione. Według badania Cisco AppDynamics większość osób (85%) twierdzi, że usługi cyfrowe stały się niezbędnym elementem ich życia codziennego, a 84% deklaruje, że pomogły im przetrwać pandemię. Konsumenci doceniają te marki, które zainwestowały w swoje usługi cyfrowe w tym trudnym okresie.

  • 72% respondentów jest wdzięczna markom, które rozwinęły technologie cyfrowe w czasie pandemii, aby zapewnić użytkownikom dostęp do usług, które lubią i których potrzebują.
  • 67% ankietowanych twierdzi, że jest bardziej lojalna wobec marek, które w czasie pandemii znacznie podniosły jakość swoich usług cyfrowych.

Konsumenci szybko zniechęcają się do marek

Pandemia trwale zmieniła oczekiwania konsumentów. Aż 61% z nich deklaruje, że nie będzie tolerować rozwiązań niezadowalającej jakości. Według badań, 72% konsumentów uważa, że to marka jest odpowiedzialna za zapewnienie niezawodnego działania usług cyfrowych. Ponad połowa (57%) twierdzi, że daje marce tylko jedną szansę na to, aby zapewnić im doskonałe doświadczenia. Jeśli nie są zadowoleni, wybierają innego dostawcę.

  • W dzisiejszych czasach 68% konsumentów uznaje oferowanie kiepskiej jakości usług cyfrowych za brak szacunku wobec użytkowników.
  • 57% respondentów uważa, że większości problemów z usługami i aplikacjami cyfrowymi można uniknąć.

„Aplikacje stały się kołem ratunkowym umożliwiającym normalne funkcjonowanie ludzi na całym świecie. Konsumenci nie zadowolą się niczym innym niż doskonałym doświadczeniem cyfrowym” – powiedziała Linda Tong, wiceprezes i dyrektor generalna Cisco AppDynamics. „Twórcy rozwiązań cyfrowych są obecnie pod presją większą niż kiedykolwiek, ponieważ muszą zapewnić użytkownikom doskonałą usługę już podczas pierwszej interakcji. Cisco AppDynamics pomaga organizacjom spełnić oczekiwania klientów. Dzięki naszym rozwiązaniom mogą one monitorować działanie swoich usług cyfrowych w kontekście biznesowym, wyciągać wnioski i optymalizować swoją architekturę IT, aby zapewnić jak najlepsze działanie aplikacji”.

73% konsumentów deklaruje, że nawet gdy życie wróci do normy po zwalczeniu koronawirusa, będzie nadal korzystać z tych samych, sprawdzonych usług cyfrowych co w czasie pandemii. Oznacza to, że osoby projektujące rozwiązania technologiczne będą musiały w dalszym ciągu mierzyć się z ogromną złożonością nowoczesnych architektur, aby dostarczać doświadczenia cyfrowe najwyższej jakości.

Pełna wersja raportu: Raport „App Attention Index 2021”

Źródło: Cisco

aplikacje 2021-07-22
Redakcja PRNews.pl
Tagi: aplikacje

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Joanna Kornaga

Joanna Kornaga

Ekspert ds. komunikacji społecznej, PKO Bank Polski…

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły CEO w ASEC S.A. (OTI…

Dawid Korszeń

Dawid Korszeń

Rzecznik prasowy, Warta Dawid Korszeń jest rzecznikiem…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców