PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeSocial commerce. Już 27% Polaków dokonało zakupów za pośrednictwem mediów społecznościowych

Social commerce. Już 27% Polaków dokonało zakupów za pośrednictwem mediów społecznościowych

Informacje 02.08.2021 (13:19) informacja prasowa

Social i live commerce coraz mocniej rozpycha sią łokciami w kanale sprzedaży online. Już 27% Polaków dokonało zakupów za pośrednictwem mediów społecznościowych, a blisko 44% deklaruje, że taką aktywnością będzie wykazywało się częściej. Ponadto, co czwarta osoba przyznała, że zakupiła produkt w trakcie trwania transmisji na żywo w social mediach. A jak w kontekście wzrostu popularności social i live commerce będą rozwijać się tzw. social payments?

fot. DimaBerlin / Shutterstock

Natychmiastowość i wygoda zakupów online doprowadziły do ​​ogromnego rozwoju handlu elektronicznego, a pandemia dodatkowo napędza jego popularność. Według raportu Insider Intelligence Social Commerce 2021, średni czas spędzany dziennie w serwisach społecznościowych wzrósł rok do roku (2019 vs. 2020) o 16,4%, a w samych Stanach Zjednoczonych liczba kupujących za pośrednictwem social mediów powiększyła się o jedną czwartą. Niedawno YouTube poinformował, że wkrótce rozpocznie pilotażowe testowanie nowej funkcji, umożliwiającej widzom kupowanie produktów bezpośrednio w filmach z transmisji live. Trudno więc zaprzeczyć, że kanały SoMe czy serwisy wideo, grają istotną rolę w doświadczeniach zakupowych tysięcy osób.

Zakupy i płatność – wszystko w jednym miejscu

W ślad za zainteresowaniem konsumentów e-zakupami w mediach społecznościowych rozwija się rynek płatności cyfrowych. W najbliższym czasie szerzej wykorzystywane ma być narzędzie Facebook Pay. Usługa, która do tej pory była dostępna wyłącznie w serwisach należących do Facebooka (także Instagram, Messenger i WhatsApp), teraz będzie dostępna na innych platformach e-commerce. Na pierwszy ogień idzie Shopify. Już od sierpnia tego roku sklepy internetowe działające na platformie będą mogły oferować klientom Facebook Pay jako opcję płatności. Dla klienta może to stanowić ułatwienie – jeśli wcześniej podpiął kartę do serwisu Facebooka, to podczas zakupów nie będzie już musiał wpisywać chociażby nr karty. Czy po Shopify będą kolejne rozwiązania dla e-commerce, czy raczej możemy spodziewać się poszerzenia zasięgu działań?

– Wysoce zmodernizowane kanały sprzedaży z pewnością sprzyjają prostej i sprawnej finalizacji procesu zakupowego. Takie rozwiązanie jak Facebook Pay, używane przez sprzedawców korzystających z różnych platform e-commerce, z powodzeniem może pomóc firmom zwiększyć współczynnik konwersji. Istnieje jednak uzasadniona obawa, że choć będzie to dla przedstawicieli e-handlu łatwiejszy sposób, aby uzyskać płatność od klientów używających kart płatniczych, to płatnicy mogą niepokoić się, co dzieje się z ich danymi i jak wykorzystuje je Facebook – mówi Mateusz Wachowski, Key Account Manager w Tpay.

Polski klient niechętnie podaje dane swojej karty. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Tpay przez SW Research, w naszym kraju najczęściej wybieraną (58%) i najbardziej preferowaną (71%) metodą płatności jest obecnie BLIK. W odpowiedzi na zainteresowanie Polaków zarówno tą formą płatności, jak i rosnącym w siłę social commerce, Krajowy Integrator Płatności (Tpay) wraz z KODA, dostawcą systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji, stworzyli pierwsze w Polsce rozwiązanie typu chat payments,  wykorzystujące bezpieczne płatności BLIKIEM oraz rozwiązania chatbotowe, które umożliwiają rozliczenie płatności w komunikatorze, np. w Messengerze lub na chacie sklepu internetowego.

Rozwiązanie to opiera się na możliwości zrobienia zakupów podczas rozmowy z botem – konsument będzie mógł w dowolnej chwili dokonać zakupu, bez konieczności przechodzenia do sklepu online marki czy szukania produktu w Google lub na platformach  marketplace. Pierwszym partnerem, który już oferuje tę formę zakupów, jest sklep Myszojeleń. Na fanpage’u marki użytkownik może sfinalizować transakcję w obrębie Messengera –  podczas rozmowy z chatbotem zostanie zapytany o rozmiar oraz adres dostawy, a następnie o kod BLIK. Eliminuje to cały etap przechodzenia do sklepu online i dodawania produktu do koszyka.

– Wielu konsumentom zależy na szybkim i sprawnym załatwieniu sprawy. Podobnie jest z zakupami – niezależnie od tego, czy po stronie sprzedawcy w procesie zakupowym uczestniczy człowiek czy bot, kluczowy jest czas – ma być szybko i wygodnie. Ponadto rozmowa z botem lepiej odzwierciedla tradycyjne zakupy, niż obecnie znany nam e-commerce. To nowy trend, ale z pewnością będzie rósł w najbliższych latach – dodaje Mateusz Wachowski, Key Account Manager w Tpay.

Co dalej?

Social media coraz częściej pełnią dziś funkcję wirtualnych showroomów. Nie ulega wątpliwości, że konsumenckie podejście do procesu zakupowego jest powiązane z tym, za pośrednictwem której platformy ten proces jest finalizowany. Inny kanał to inna grupa docelowa, dlatego dywersyfikacja i automatyzacja narzędzi daje klientom możliwość skorzystania z takiej opcji, która jest im najbliższa. Zupełnie naturalnym jest, że każde z mediów społecznościowych, chcąc przyciągnąć i utrzymać uwagę odbiorców, będzie dążyło do monetyzowania konsumowanych treści. W ostatnim czasie sporo mówi się chociażby o zagranicznej rewolucji na TikToku, który ma zostać zintegrowany z Shopify, celem wyświetlania reklam produktów podczas streamów.

– Pozyskiwanie nowych klientów poprzez social media to gwarancja precyzyjnie dobranej grupy odbiorców. Jednocześnie, poza dostosowaniem narzędzia czy języka komunikacji, bardzo ważne jest zadbanie o odpowiednie zabezpieczenie transakcji. Na wagę złota jest w tym przypadku transparentność i troska o maksymalizację wygody, jak i skracanie procesów płatności, przy zachowaniu 100% bezpieczeństwa – mówi Mateusz Wachowski, Key Account Manager w Tpay.

Obecnie Tpay i KODA pracują już nad rozwiązaniem głosowym. Zastąpi to konieczność wpisywania poleceń i kodu BLIK, tym samym umożliwiając rozmowę z chatbotem, zupełnie tak jak w stacjonarnym sklepie. Wówczas finalizowanie płatności polegać będzie na przedyktowaniu botowi 6-cyfrowego kodu.

Źródło: Tpay

2021-08-02
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców