Revolut udostępnił najnowszą edycję Revolut Money Report i dane o wpływie pandemii na letni sezon urlopowy. 80% ankietowanych w kwietniu klientów Revolut było skłonnych wyjechać na zagraniczne wakacje gdy tylko pojawi się taka możliwość. Ilu osobom udało się spełnić te zamiary? Czy tegoroczny sezon jest udany? Które destynacje przyciągnęły turystów? Jaki urlopowo będzie wrzesień?
Szczepionka i w drogę
Sezon letnich wyjazdów rokrocznie startował nieco wcześniej, aż do pandemii. Covid-19 opóźnił sezon 2020 o dwa miesiące. W tym roku wiosenne kolejki na szczepienie zwiastowały determinację. 52% pytanych w kwietniu klientów Revolut liczyło, że “paszport szczepionkowy” ułatwi urlop za granicą. Liczba rezerwacji airbnb, hoteli i aut dokonywanych aplikacją Revolut wystrzeliła w drugiej połowie czerwca – o dwa tygodnie wcześniej niż rok temu. O ile rok temu wskaźniki te rosły do połowy sierpnia, by następnie się załamać – obecnie utrzymują się na najwyższym poziomie, a w przypadku najmu aut nadal rosną – wakacyjny sezon trwa.
Chorwacja znów na topie
Blisko 350 tysięcy polskich klientów Revolut w okresie czerwiec-sierpień b.r. wyjechało za granicę (+80% r/r) wydając w tym czasie 650 milionów zł (+108% r/r). Powtórzył się scenariusz z ubiegłego sezonu. Chorwacja znów była na topie. Urlop nad Adriatykiem spędziło 60 tysięcy klientów Revolut z Polski (+58% r/r), którzy wydali na ten cel 100 milionów zł (+61% r/r). Kolejne pod względem popularności były Włochy (47 tys. odwiedzających, +158% r/r), Grecja (35 tys., +129%) i Hiszpania (33 tys., +172%). W sumie, na urlop w 4 topowych destynacjach 175 tysięcy klientów Revolut z Polski (+108% r/r) wydało 297 milionów zł (+127% r/r). Te wyniki będą rosły we wrześniu.
Wzrost wydatków
Średnie wydatki wakacyjne klientów Revolut w badanym okresie, w przeliczeniu na osobę wyniosły niecałe 1900 zł i były wyższe o 13% niż rok temu i o 7% niż w okresie przed pandemią, w 2019 r. Trudno jednak rozstrzygnąć czy wzrost wynika z wyższych kosztów, czy też zasobniejszych portfeli i skłonności do wydatków. Faktem jest, że wzrost wydatków dotyczył wielu usług, od sklepów z pamiątkami (+9% r/r), hoteli (+12% r/r), przez wystawy, muzea i atrakcje turystyczne (+14%), po restauracje (+19%). Jeszcze mocniej urosły wydatki na paliwo (+23% r/r), usługi agencji turystycznych (+24%) i wypożyczalni aut (+26%). Wydatki na autostrady nie zmieniły się.
Skąd na to pieniądze?
Kwarantanna znów sprzyjała oszczędzaniu i wielu klientom Revolut udało się odłożyć część środków do sejfów Vault. W badanym okresie czerwiec-sierpień 2021 r. użytkownicy aplikacji dokonali 11 tysięcy wypłat z sejfów Vault na łączną kwotę 6,5 miliona zł. Zapewne część tych rezerw pokryła koszt wakacyjnych atrakcji. Czy na tym koniec? W kwietniowej ankiecie 31% respondentów planowało skorzystać z dłuższych wakacji i kilku wypadów weekendowych, a 28% skłaniało się do licznych krótkich wyjazdów. W miejsce rodzin z dziećmi, które wróciły z uwagi na szkołę, na wakacyjne wojaże wyruszą teraz kolejne grupy klientów, m.in. studenci. Sezon trwa.
„Tegoroczny sezon letnich wyjazdów wakacyjnych potrwa dłużej. W porównaniu z rokiem ubiegłym, jest on udany. Co istotne, wiele wskaźników przebiło poziomy sprzed pandemii” – powiedział Stefan Bogucki, Communications Manager, Revolut w Polsce.
“Revolut wywodzi się ze społeczności osób, które kochają podróże. Chcemy powrócić do tych korzeni. Dlatego, budujemy nową funkcję do rezerwowania z poziomu aplikacji hoteli i miejsc pobytowych. Udostępniliśmy już jej pierwszą wersję w Irlandii i Wielkiej Brytanii. Tym samym poszerzamy ofertę o nowe usługi i produkty spoza sektora finansowego” – dodał Stefan Bogucki.
Źródło: Revolut