Usługa, dzięki której klienci Santander Bank Polska mogą integrować rachunki oraz inicjować przelewy z innych banków przez swoje konto, została rozszerzona o ósmy bank. W aplikacji oraz bankowości internetowej została udostępniona integracja rachunków (AIS) w Credit Agricole.
Santander Bank Polska udostępnił usługi otwartej bankowości już w czerwcu 2020 roku, było to możliwe dzięki unijnej dyrektywie PSD2. Z ich pomocą klienci mogą sprawdzać saldo i historię kont, które mają w różnych bankach oraz inicjować transakcje płatnicze przelewem krajowym Elixir z poziomu bankowości internetowej i mobilnej. Dodatkową korzyścią, jeśli klient wyrazi zgodę na przetwarzanie danych z innych banków, jest możliwość szybszego sprawdzenia zdolności kredytowej oraz zaproponowanie maksymalnie dopasowanej oferty.
Obecnie klienci Santander Bank Polska mogą integrować rachunki on-line prowadzone w ośmiu bankach (usługa AIS): Credit Agricole, Alior Bank, Bank Millennium, BNP Paribas, ING, mBank, PKO BP i Pekao S.A. Z kolei z siedmiu banków można inicjować przelewy (usługa PIS): Alior Bank, Bank Millennium, BNP Paribas, ING, mBank, PKO BP i Pekao S.A. Agregowanie rachunków oraz inicjowanie przelewów jest możliwe zarówno za pomocą bankowości elektronicznej Santander internet, jak i aplikacji Santander mobile.
Dodatkowym udogodnieniem dla klientów, którzy dodali konta w usłudze Santander open i których wynagrodzenie nie wpływa na rachunek prowadzony w Santander Bank Polska, lecz na inne konto dodane do Santander open, jest to, że mogą skorzystać m.in. z kredytu gotówkowego online ( RRSO 17,04%), karty kredytowej (RRSO 18,10%) oraz limitu w koncie (RRSO 16,09%) bez konieczności dostarczania zaświadczeń o wynagrodzeniu z innych banków.
Jak korzystać z Santander open?
Klient, po zalogowaniu do Santander internet, otwiera Pulpit, klika „Dodaj konta z innych banków”, a następnie wybiera odpowiedni bank z listy. W przypadku Santander mobile na pulpicie trzeba wybrać „Dodaj”, a następnie „Dodaj konta z innych banków”. W kolejnym kroku jednorazowo akceptuje się regulamin oraz wyraża niezbędne zgody. Następnie należy zalogować się do banku, który prowadzi wybrane konto, aby potwierdzić agregację. Zgoda na agregację musi być udzielana ponownie co 90 dni. Może również zostać wycofana w każdej chwili.
Po agregacji konta, klient będzie widział wszystkie swoje rachunki w zakładce „Twoje produkty” zarówno w bankowości internetowej, jak i mobilnej Santander Bank Polska.
Po dodaniu rachunków klienci, w kilku prostych krokach, mogą zainicjować przelew Elixir z rachunku prowadzonego w innym banku. W Santander internet – przy rachunku dodanym z innego banku należy kliknąć opcję „Przelewy”, a następnie „Złotowy z rachunku w innym banku”. Później trzeba uzupełnić odbiorcę przelewu, kwotę i tytuł, wybrać „Dalej” i „Wyślij przelew”. W ostatnim kroku pokaże się ekran, który potwierdza, że zlecenie zostało przekazane do realizacji w innym banku.
Przelew jest realizowany zgodnie z terminami realizacji banku prowadzącego rachunek oraz opłatą za przelew zgodną z jego cennikiem. Warto podkreślić, że w tym procesie Santander Bank Polska na żadnym etapie nie jest odbiorcą przelewanych pieniędzy.
Źródło: Santander Bank Polska