UNIQA wraz z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema po raz pierwszy połączyły siły, choć zarówno dla ubezpieczyciela, jak i dla Instytutu, to już kolejny rok działalności na rzecz edukacji o hejcie w Internecie. UNIQA z akcją Masz moc na hejt oraz Instytut Lema z projektem Ogarnij hejt edukują w zakresie cyberprzemocy, aby przeciwdziałać problemowi i stopniowo zmniejszać jego skalę. Obie instytucje będą współorganizować serię warsztatów na temat cyberprzemocy dla uczniów, nauczycieli i rodziców w 30. szkołach w całej Polsce.
– Trzech na czterech uczniów spotkało się z jakąś formą cyberprzemocy. Jeden na trzech nigdy o niej nikomu nie powiedział. Te liczby pokazują, że mamy do czynienia ze zjawiskiem na ogromną skalę. Zjawiskiem, które w wielu szkołach ciągle stanowi tabu. Projekt Ogarnij hejt powstał w związku z potrzebą podniesienia świadomości w zakresie bezpieczeństwa w Internecie. Świadomości nie tylko uczniów, ale także – a raczej przede wszystkim – nauczycieli i rodziców – mówi dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema i ambasador wspólnej akcji.
Projekt skierowany jest w pierwszej kolejności do szkół podstawowych. Jak dodaje Maciej Kawecki, badania pokazują, że cyberprzemoc jest najbardziej dotkliwa właśnie dla osób w tym przedziale wiekowym. Dzieci nie wiedzą, jak sobie z nią poradzić w sytuacji, gdy są ofiarami, albo nie mają świadomości konsekwencji swoich działań w przypadkach, gdy są jej sprawcami. Rodzice z kolei nie mają świadomości co ich dzieci robią w Internecie i często w ogóle się tym nie interesują. Nauczyciele zaś nie nadążają za swoimi uczniami, nie znają nowych możliwości nękania, które oferuje Internet i tym samym nie są w stanie diagnozować i rozwiązywać problemów w tym zakresie.
UNIQA i Instytut Lema przeprowadzą warsztaty w 30. szkołach podstawowych w całej Polsce dla uczniów klas 7-8, rodziców i nauczycieli. Szkoły otrzymają materiały edukacyjne i informacyjne dotyczące hejtu i zjawisk w cyberprzestrzeni oraz raport o stanie cyberprzemocy w ich placówce opracowany na podstawie ankiet wypełnianych przez uczniów. Każda szkoła otrzyma certyfikat potwierdzający przeprowadzenie warsztatu.
– Przemoc w środowisku nastolatków była od zawsze, co podkreślają badani przez nas rodzice. I w tym sensie hejt nie jest zjawiskiem nowym. Dziś jednak przyjmuje inne formy i oblicza, a umiejętność radzenia sobie z nim jest ważną umiejętnością. Angażując się w projekt i akcję edukacyjną nie tylko podkreślamy wagę hejtu, ale dajemy także realne narzędzia, podpowiadamy jak sobie z nim radzić. Konsekwentnie wpisujemy inicjatywę Masz moc na hejt w strategię marki UNIQA. To kolejny rok naszych działań i zapewne nie ostatni – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką, UNIQA.
Patronem medialnych akcji został Onet.pl
Źródło: Uniqa
Sprawdź także:
05.12.2025 (04:16)
– informacja prasowa
Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …
05.12.2025 (04:14)
– informacja prasowa
XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …
05.12.2025 (04:09)
– informacja prasowa
Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …
05.12.2025 (04:07)
– informacja prasowa
ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …
05.12.2025 (04:06)
– informacja prasowa
Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …
05.12.2025 (04:02)
– informacja prasowa
ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …
