Nest Bank oraz Fiserv zostały wyróżnione za wprowadzenie nowoczesnych płatności cyfrowych. Dzięki tej współpracy klienci banku mogą dziś korzystać z innowacyjnych rozwiązań takich jak płatności telefonem, zegarkiem, opaską lub za pomocą Visa Mobile. Jury konkursu doceniło efekty tego wdrożenia, czyli zwiększoną satysfakcję klientów oraz wzrost liczby i wartości transakcji.
Wprowadzenie cyfrowych metod płatności pomogło bankowi osiągnąć wyższe wyniki. Liczba transakcji zrealizowanych za pomocą płatności mobilnych wzrosła w ciągu roku o 27,5 proc., a ich wartość aż o 47,1 proc.
Wyniki banku zostały nagrodzone podczas 2022 Global Retail Banking Innovation Awards w kategorii Retail Product Innovation Awards.
– W Nest Banku skupiamy się na rozwiązaniach, które wspierają przedsiębiorcę w prowadzeniu biznesu. Dlatego stawiamy na nowoczesne usługi cyfrowe i innowacyjne rozwiązania płatnicze. Robimy to po to, żeby firmy mogły swoim klientom oferować usługi na miarę XXI wieku. Dlatego wciąż wprowadzamy nowe płatności i usprawniamy obsługę kart. Już dzisiaj nasi klienci mogą korzystać aż z 7 metod płatności mobilnych i błyskawicznie płacić kartą, telefonem czy zegarkiem – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes zarządu Nest Banku – Nagroda jest dla nas potwierdzeniem, że obraliśmy właściwy kierunek. Zapracował na nią cały zespół. Chciałbym również dodać, że nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Mamy mnóstwo pomysłów na innowacje – nad częścią z nich już pracujemy – dodaje Mieloszyk.
– Jesteśmy dumni, że mogliśmy być partnerem Nest Banku przy tym wdrożeniu. Łączą nas wspólne wartości: zaangażowanie w innowacyjne rozwiązania oraz podejście skoncentrowane na kliencie – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A. – Cieszymy się na naszą dalszą współpracę przy cyfrowej transformacji Nest Banku. Chcemy wspólnie wyznaczać trendy w branży płatniczej w Polsce i sprostać wymaganiom najbardziej wymagających klientów – podkreśla Polończyk.
Konkurs 2022 Global Retail Banking Innovation Awards jest organizowany przez The Digital Banker i ma na celu wyróżnienie najważniejszych instytucji finansowych, które w swojej działalności łączą najnowocześniejsze technologie dla zapewnienia klientom najwyższej klasy produktów i usług. Członkowie jury konkursu pochodzą z Bain & Company, KPMG, PwC, Ernst & Young i Forrester Consulting.
Źródło: Fiserv