ING wprowadził nowe funkcjonalności w aplikacji eTerminal, które zwiększą wygodę korzystania. Bank m.in. umożliwił klientom logowanie danymi biometrycznymi za pomocą odcisku palca oraz udostępnił opcję przełączenia aplikacji na język angielski. eTerminal umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych bez potrzeby posiadania terminala. Wystarczy urządzenie z systemem operacyjnym Android 8.0 lub wyższym.
– Obecnie 57 proc. płatności w handlu detalicznym w Polsce odbywa się bezgotówkowo, a 98 proc. z nich to płatności zbliżeniowe. Pod tym względem jesteśmy liderem w Europie. W ciągu kilku miesięcy od zaoferowania tej aplikacji ponad 3 500 naszych klientów ją aktywowało – mówi Kamil Adamski, Dyrektor Merchant Services, ING Bank Śląski. Wciąż udoskonalamy nasze rozwiązanie, tak aby zwiększyć wygodę użycia aplikacji eTerminal. Klienci mogą już logować się za pomocą danych biometrycznych tj. odcisku palca, dokonać unieważnienia ostatniej transakcji, co ułatwi akceptantom rozliczenia z klientami. Dodatkowo sprzedający może skorzystać ze zmiany języka na angielski oraz funkcji odwróconego ekranu o 180 stopni, dzięki której po odwróceniu telefonu w stronę klienta, w trakcie przyjmowania płatności, ekran ustawi się tekstem do góry. Głosy naszych klientów są dla nas inspiracją do dalszego rozwoju usługi. Obecnie pracujemy nad wdrożeniem kolejnych funkcji – dodaje K. Adamski.
Aplikacja eTerminal jest również objęta programem Polska Bezgotówkowa. Od 1 stycznia 2023 r. klienci biznesowi nie płacą prowizji od transakcji do obrotu 100 tys. zł przez 12 miesięcy. W ramach dodatkowego wsparcia, klienci otrzymają w prezencie od ING, dwa dodatkowe miesiące za 0 zł. Oznacza to, że przez 14 miesięcy nie zapłacą prowizji od transakcji.
eTerminal umożliwia akceptowanie tych samych metod płatności, co zwykły terminal, czyli kartami Visa i MasterCard, portfelami cyfrowymi Google Pay, Apple Pay oraz BLIKIEM zbliżeniowym.
Po zalogowaniu do aplikacji, sprzedawca wpisuje kwotę transakcji, a płacący zbliża kartę, swój telefon lub zegarek do czytnika NFC wbudowanego w tylną obudowę telefonu. Jeśli klient potrzebuje potwierdzenia płatności, może otrzymać je mejlem bezpośrednio z aplikacji lub pobrać poprzez kod QR z ekranu sprzedawcy – od teraz również w języku angielskim. Aplikacja pozwala również przeglądać historię transakcji, zwrócić środki z wcześniejszych transakcji lub unieważnić ostatnią z nich, gdy np. została wpisana niewłaściwa kwota.
Aplikacja eTerminal od ING oferowana jest w modelu cenowym „płacisz, kiedy używasz”. Nie ma opłat za aktywację ani za korzystanie, bank pobiera jedynie prowizję od transakcji.
Firmy, które chcą korzystać z aplikacji, podpisują umowę w pełni zdalnie, w bankowości internetowej Moje ING lub ING Business i obsługują płatności od klientów w ramach relacji z bankiem. Dzięki temu pieniądze są szybko dostępne na koncie firmy – najpóźniej do godziny 10.00 w następnym dniu roboczym.
Aplikacja spełnia wszelkie wymagania bezpieczeństwa określone przez organizacje: Mastercard, VISA oraz Payment Card Industry.
Źróło: ING