Już 60 placówek bezgotówkowych działa w sieci Credit Agricole. To odpowiedź banku na zmieniające się przyzwyczajenia klientów. Gotówkę można wpłacać i wypłacać samodzielnie w automatach ATM/CDM, a doradcy bankowi mają więcej czasu na rozmowę z klientem i poznanie jego potrzeb.
Tylko w 2022 roku Credit Agricole przekształcił 29 swoich oddziałów w placówki bezgotówkowe. Łącznie bank ma w swojej sieci już 60 placówek tego typu. Jak wyjaśnia Katarzyna Tomczyk-Czykier, dyrektor zarządzająca w obszarze channel excellence and omnichannel orchestration, to coraz bardziej popularny trend rynkowy, który odpowiada na zmieniające się przyzwyczajenia Polaków.
– Z roku na rok rośnie liczba klientów, którzy korzystają zdalnie z usług bankowych. Dodatkowo, jak wskazuje badanie Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych, ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo, a 41 proc. wybiera taki sposób rozliczenia zawsze, kiedy tylko jest taka możliwość.
W modelu placówek bezgotówkowych doradcy nie przyjmują, ani nie wypłacają gotówki. Placówki są wyposażone w bankomaty i wpłatomaty, w których klienci mogą wykonywać proste transakcje samodzielnie. Dzięki temu doradcy bankowi mają więcej czasu na rozmowę i dobranie oferty dostosowanej do potrzeb klientów. W takich oddziałach doradcy pokazują także krok po kroku, jak bezpiecznie korzystać z narzędzi bankowości elektronicznej i mobilnej.
– Jeszcze kilka lat temu placówki bankowe obsługiwały głównie proste transakcje, takie jak wpłaty i wypłaty oraz przelewy. Teraz wiele operacji finansowych klienci wolą robić sami przy pomocy bankowości elektronicznej, mobilnej czy rozbudowanej sieci bankomatów oraz wpłatomatów. Rozwój sieci placówek bezgotówkowych, to nasza odpowiedź na te zmiany – wyjaśnia Katarzyna Tomczyk-Czykier. – W placówkach typu cashless oferujemy wartość, jakiej nie da się przenieść bezpośrednio jako serwis do kanałów digital, czyli rozmowę twarzą w twarz z doświadczonym doradcą, który potrafi rozpoznać potrzeby klienta i znaleźć dla niego najlepsze rozwiązania – dodaje.
Placówki bezgotówkowe Credit Agricole są zaaranżowane według nowego wystroju, opracowanego na podstawie opinii klientów i pracowników. Kluczowym elementem są wygodne kanapy przy stanowiskach obsługi, których wysokie oparcia tłumią rozmowy klienta z doradcą i nie pozwalają nikomu zaglądać przez ramię. Są też zamykane, szklane boksy do dłuższych rozmów i przestronna poczekalnia z siedziskami dla klientów. Wszystkie meble i elementy wykończenia wnętrza wykonane zostały z materiałów przyjaznych środowisku. Wystrój dopełnia dyskretne oświetlenie.
W 2023 r. Credit Agricole planuje dalszy rozwój sieci swoich placówek cashless – ma być ich łącznie 150. Bezgotówkowe będą zarówno oddziały własne banku, jak i placówki partnerskie.
Źródło: Credit Agricole