PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PROdpowiedź na zagrożenie ze strony potężnej konkurencji – przykład Ace Hardware

Odpowiedź na zagrożenie ze strony potężnej konkurencji – przykład Ace Hardware

Marketing i PR 28.12.2009 (09:17) artykuł nadesłany

Oto przykład, jak działać i jak zarządzać swoim zespołem, gdy na horyzoncie pojawi się szczególnie groźny rynkowy przeciwnik.

W 1992 r. w Quincy w stanie Massachusetts potężna sieć supermarketów z wyposażeniem domu Home Depot zagroziła lokalnemu dobrze prosperującemu sklepowi żelaznemu z sieci Ace Hardware.

Ponieważ prasa szeroko rozpisywała się o ekspansji Home Depot, zarząd sklepu w Quincy w obliczu zagrożenia skontaktował się najpierw z innymi sklepami ze swojej sieci w innych stanach, aby określić, jak wielkie jest zagrożenie. Spadek obrotów o ponad 20% brzmiał bardzo groźnie. Postanowiono poinformować o tym cały personel, zwłaszcza, że wokoło przepowiadano rychły upadek sklepu Ace Hardware. Pracownicy rzeczywiście byli pełni obaw, a część zaczęła rozglądać się już za inną posadą…
Dyrekcja sklepu nie ukrywała zagrożenia. Mówiono o tym wprost, przywoływano dane rynkowe z innych stanów, ale główny komunikat był tak naprawdę inny: „Oto Home Depot nieświadomie pomaga nam wyjść ze stagnacji i marazmu, w jakim tkwimy od prawie 10 lat okresu niezłych interesów!”

Ustalono plan, jak utrzymać najlepszych ludzi w firmie i jak znaleźć przewagę konkurencyjną wobec giganta. Przez wiele lat w ogóle nie zajmowano się takimi tematami, gdyż czas prosperity uśpił czujność menedżerów. Ale teraz zadbano, nie tylko o płace, które i tak były na dobrym poziomie, lecz także o interesujący program emerytalny, program rozwoju i szkoleń dla pracowników i możliwość doskonalenia się także w procesie tworzenia kampanii obrony przed Home Depot.

Jednocześnie zobligowano pracowników, by osobiście poznali jak największą grupę klientów, aby można ich było traktować bardzo personalnie (co dla Home Depot było niewykonalne). Aby wyjść jeszcze bardziej do klienta, trzeba było zapewnić obsługę także w niedziele (podobnie jak sklepy wielkopowierzchniowe), mimo że do tej pory pracownicy Ace Hardware byli bardzo przyzwyczajeni do swoich wolnych niedziel. Jednocześnie prowadzono dokładne analizy, jak duży jest przychód i zysk ze sprzedaży niedzielnej i pokazywano sprzedawcom, jak istotna część premii dla pracowników pochodzi właśnie z utargu niedzielnego.

Pewien prosty incydent zaważył też na budowaniu nowego wizerunku sklepu. Któregoś dnia jeden z klientów przyniósł do sklepu starą drewnianą lampę, chciał kupić nowy kontakt i nowe przewody. Pracownik zauważył, że drewniana obudowa była uszkodzona. Zaproponował, że może to naprawić w zasadzie od ręki korzystając z narzędzi na zapleczu sklepu. Klient był zaskoczony i zachwycony. Odtąd zasada: „Zaoferuj więcej niż się klient spodziewa” stała się mocnym wyróżnikiem Ace Hardware.
Ale to był dopiero początek. Na bieżąco porównywano ceny własne i Home Depot. Okazało się, że mały sklep zupełnie niepotrzebnie oferował niższe ceny na różne ważne produkty, a i tak nie mógł się tym chwalić, gdyż nikt nie uwierzyłby, że mały Ace Hardware jest tańszy niż wielki market.

Menedżerowie oraz pracownicy sklepu czytali i analizowali każde czasopismo branżowe, rozmawiali z kolegami z innych firm, często z zupełnie innych branż, aby podpatrzeć i zaszczepić najlepsze patenty. Dokładnie analizowano też wszelkie badania pokazujące potrzeby klientów.

Kiedy Home Depot otworzył swoje podwoje, ustalono, że ktoś z pracowników Ace musi tam być przynajmniej raz na tydzień. Testowano nowe podpatrzone rozwiązania, zachęcano pracowników do nowego modelu pracy. Menedżerowie poszczególnych działów zawsze odpowiadali opornym krytykantom ze swoich zespołów: „Sprawdź jak to działa, zanim skrytykujesz. Sprawdź, jak zareaguje klient i ucz się na każdej rozmowie i każdej transakcji!”

W pierwszej najgorętszej fazie „boju” z Home Depot robiono comiesięczne podsumowania, eksponowano sukcesy, nie stroniono nawet od ciepłych słów wobec tych, którzy robili błędy, ale przynajmniej starali się pracować wg nowego modelu. Zbierano najlepsze sprawdzone rozwiązania i uczono nowych sposobów sprzedawców w działów, które jeszcze nie miały okazji ich wypróbować.

Wielu pracowników Ace Hardware przez długie miesiące wspominało później niesamowite spotkanie, jakie przygotowała dla wszystkich pracowników dyrekcja Ace Hardware w Quincy,  w trakcie którego przypomniano, jak wszyscy bali się wielkiego konkurenta i jak mało kto wierzył, że zmiany. jakie chciano wprowadzić, uratują sklep przed bankructwem. Wspólnie wspominano komentarze „życzliwych”, którzy radzili się przebranżowić, albo zwijać interes póki czas… i śmiano się z tego teraz. Gratulacjom i podziękowaniom nie było końca. Powody do dumy i podziękowań były bowiem bardzo konkretne.

Właściciele innych sklepów wróżyli, że sprzedaż Ace Hardware w pierwszym roku spadnie o 25%. Przez pierwsze kilka miesięcy sprzedaż utrzymała się na dotychczasowym poziomie, a potem podskoczyła o 4-5%. W drugim roku sprzedaż wzrosła na początku o 14% a rok podatkowy zamknięto zaskakującym wzrostem o 35%.

Źródło: Wymiatacze.pl

wymiatacze.pl 2009-12-28
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wymiatacze.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Magdalena Olejnicka

Magdalena Olejnicka

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy Magdalena Olejnicka…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Monika Charamsa

Monika Charamsa

Monika Charamsa CEO NCS Sp. z o.o.,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców