Polskie ePłatności (PeP) dołączyły do grona firm, które korzystają z potwierdzania tożsamości za pomocą mojeID. Dostarczana przez KIR usługa pozwoli klientom PeP na potwierdzanie danych osobowych przy zawieraniu umów w trybie online. Posłuży także do okresowej weryfikacji tożsamości, wymaganej w przypadku instytucji płatniczych.
Polskie ePłatności zapewniają obsługę transakcji dokonywanych za pomocą kart płatniczych oraz realizację innych usług z wykorzystaniem terminali POS. Jako agent rozliczeniowy PeP dba o najwyższy standard realizacji obowiązku identyfikacji i weryfikacji tożsamości klienta lub osoby upoważnionej do działania w jego imieniu, mojeID umożliwi spełnianie tych standardów. Usługa dostarczana przez KIR będzie dostępna dla klientów PeP poprzez kanały komunikacji, takie jak Strefa Klienta.
— Jako Polskie ePłatności wspieramy upowszechnianie transakcji bezgotówkowych. Jednocześnie wiemy, że digitalizacja usług finansowych staje się coraz bardziej istotna, zwłaszcza dla osób, które na co dzień załatwiają wiele formalności i potrzebują nowoczesnych narzędzi, skracających proces obsługi. Wdrożenie mojeID znacząco ułatwi im zawieranie umów oraz cykliczne potwierdzanie tożsamości i co równie ważne – zapewni przy tym całkowite bezpieczeństwo danych osobowych — mówi Maciej Nowosielski, Prezes Zarządu Polskich ePłatności.
Potwierdzanie tożsamości poprzez mojeID jest proste i wygodne. Użytkownik na stronie firmy – dostawcy danej usługi, wybiera sprawę, którą chce załatwić. Wskazuje mojeID jako metodę potwierdzania tożsamości i wybiera swój bank. Loguje się do własnej bankowości elektronicznej
i akceptuje przekazanie danych do wskazanego usługodawcy. Po automatycznym przeniesieniu na stronę firmy kontynuuje proces, który wymagał potwierdzenia jego tożsamości.
— Digitalizacja procesów to już nie tylko trend, to współczesny biznesowy standard. Coraz więcej firm dostrzega korzyści, jakie przynosi zastosowanie rozwiązań opartych na technologii. mojeID usprawnia procesy biznesowe po stronie usługodawcy, zapewnia zgodność z obowiązującymi regulacjami w zakresie identyfikacji elektronicznej, a jednocześnie uwierzytelnia klientów w prosty i bezpieczny sposób. Współpraca z PeP jest dla nas potwierdzeniem uniwersalności usługi mojeID — mówi Wojciech Pantkowski, Wiceprezes Zarządu KIR
Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla ponad 22 mln użytkowników bankowości elektronicznej – klientów 11 banków komercyjnych (PKO Bank Polski i Inteligo, Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank, Credit Agricole Bank Polska, VeloBank, BOŚ Bank), ponad 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS i SGB-Bankiem, Banku Spółdzielczego w Brodnicy oraz SKOK im. F. Stefczyka. To jedyne na rynku rozwiązanie, które umożliwia dostęp zarówno do usług świadczonych przez administrację publiczną, jak i firmy z różnych sektorów gospodarki, m.in. ubezpieczeń, telekomunikacji, usług finansowych, ochrony zdrowia, energetyki, gier losowych czy rynku nieruchomości.
Źródło: KIR