PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeJak bardzo kuszą dni specjalnych ofert? Bank Pekao i Tpay przeanalizowali zakupy klientów podczas wyprzedaży
Bank Pekao SA

Bank Pekao SA

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, jednym z trzech największych banków uniwersalnych w Polsce i wiodącym bankiem korporacyjnym w kraju.

Jak bardzo kuszą dni specjalnych ofert? Bank Pekao i Tpay przeanalizowali zakupy klientów podczas wyprzedaży

Informacje 28.12.2023 (13:54) informacja prasowa
Bank Pekao SA

Okres poświąteczny tradycyjnie kojarzy się z wyprzedażami. Sklepy na witrynach kuszą promocjami i specjalnymi ofertami na zakup kolekcji jesienno-zimowych, a informacje o czyszczeniu magazynów zachęcają klientów do zakupów. Bank Pekao S.A. i operator płatności Tpay przeanalizowali ile transakcji wykonują klienci w okresie wyprzedaży i czy faktycznie szyldy „Sale” zachęcają do zakupów. 

fot. Porapak Apichodilok / Pexels

Już od kilku lat można obserwować, że sklepy stacjonarne i e-commerce przestają sztywno trzymać się terminów uważanych za wyprzedażowe. Obecnie informacje o specjalnych obniżkach i promocjach można znaleźć właściwie w każdym momencie roku.

Liczba transakcji w okresie poświątecznym

To, że poświąteczne wyprzedaże powoli tracą na swojej atrakcyjności, można zaobserwować w danych dotyczących liczby transakcji wykonywanych przez klientów Banku Pekao w 2022 roku. Średnia dzienna liczba transakcji w okresie 27-31 grudnia była w zeszłym roku o ok. 12% niższa od średniej dziennej liczby transakcji w okresie od 1 do 23 grudnia tegoż roku.

Mimo, że liczba transakcji po świętach nie wskazuje na to, by klienci masowo ruszali na poszukiwania okazji wyprzedażowych, widoczna jest zmiana w tym, za co płacili. Według danych z płatności POS (płatności kartami, portfelami elektronicznymi oraz płatności BLIK na terminalach) są kategorie, w których liczba płatności wzrasta i to znacząco. Niemal sześciokrotny wzrost liczby transakcji w 2022 roku Pekao odnotował w kategoriach związanych z opłatami za parkingi, przejazdy autostradami oraz płatnościami na stacjach paliw i w hotelach. Znaczące wzrosty właśnie w tych kategoriach mogą sugerować, że klienci zamiast poszukiwać atrakcyjnych ofert wyprzedażowych, wyruszyli na sylwestrowo-noworoczny wypoczynek. Również ponadpięciokrotny wzrost liczby transakcji w kategoriach związanych z płatnościami w kawiarniach, pubach, barach oraz cukierniach wskazuje, że klienci Pekao, wykorzystując tak dobrze u nas znane „długie weekendy”, wybrali np. spotkania rodzinne lub też ze znajomymi zamiast okazyjnych zakupów.

Zmiany trendów podczas Black Friday

Podejście do wyprzedaży zarówno u klientów, jak i w sieciach sprzedażowych można było zaobserwować już podczas Black Friday. Według danych Tpay, operatora płatności online, będącego strategicznym partnerem Banku Pekao S.A., tegoroczny Black Friday był mniejszym świętem wyprzedaży niż rok temu – 24 listopada sprzedaż w sklepach, z którymi współpracuje, wzrosła o ok. 116 % w porównaniu do pozostałych dni miesiąca, co oznacza równocześnie 2% spadek w stosunku do 2022 r. i aż 44% w porównaniu do 2021 r.

Analizując liczbę transakcji klientów Banku Pekao można zaobserwować podobną tendencję. Mimo że liczba wszystkich transakcji podczas Black Friday wzrosła o 114% w porównaniu do średniej liczby transakcji w inne dni listopada tego roku, to równocześnie ten wzrost jest o 6% mniejszy niż w 2022 r. Nie oznacza to jednak, że łączna liczba transakcji klientów Pekao w listopadzie spadła.

Rozwój różnych form płatności sprawia, że liczba transakcji realizowanych przez klientów banku systematycznie rośnie. W porównaniu do 2022 r. średnia dzienna liczba transakcji w listopadzie wzrosła w tym roku o 117%. Z czego może w takim razie wynikać mniejsze zainteresowanie Black Friday?

Wiele sklepów wydłuża czas ofert promocyjnych z Black Friday do np. Black Week lub nawet Black Weeks. To oznacza, że klienci z okazyjnych cen korzystają nie tylko w czasie tego jednego dnia, ale szukają ciekawych okazji cenowych w zasadzie przez cały listopad. Podobnie jest podczas wyprzedaży poświątecznych – klienci szukają ciekawych ofert cały czas, konkretny moment w czasie traci tu na znaczeniu.

Wybór form płatności ma duże znaczenie dla klientów

Według danych z raportu Tpay z 2023 r. „Jak Polacy lubią płacić online. Rozważny konsument w niepewnych czasach”, aż 31% respondentów przy wyborze sklepu online zwraca uwagę na dostępne metody płatności. Dlatego tak istotne jest, nie tylko podczas okresów wyprzedażowych, aby klienci mieli dostęp do szybkich, prostych i bezpiecznych form płatności.

Właśnie takie rozwiązania mogą zyskać przedsiębiorcy, dzięki wspomnianej już strategicznej współpracy pomiędzy Bankiem Pekao oraz operatorem płatności Tpay. Klienci biznesowi Pekao, którzy prowadzą sklep internetowy, mogą korzystać z rozwiązań ułatwiających im prowadzenie biznesu. Jest to w pierwszej kolejności bramka płatnicza oferująca szeroki wybór kanałów płatności, np. BLIK, przelew online, płatności kartami i portfelami elektronicznymi. Przedsiębiorca może wybrać te kanały, które najlepiej odpowiadają na potrzeby jego biznesu i klientów.

Od zeszłego roku, dzięki współpracy Pekao i Tpay, klienci Banku mogą korzystać także z oferty zakupów ratalnych całkowicie online. Dostęp do kredytów ratalnych ma znaczenie nie tylko dla klientów indywidualnych planujących zakupy, ale także dla prowadzących internetowe biznesy. Obecność Banku Pekao wśród metod płatności jest ważnym wyróżnikiem, podnoszącym wiarygodność sklepów internetowych.

Klienci Pekao podczas Black Friday sięgali po karty płatnicze

Sklepy, z którymi współpracuje Tpay, chętnie korzystają z tej szerokiej oferty kanałów płatności. Popularność poszczególnych z nich dobrze obrazują dane ze wspomnianego Black Friday. Według danych Tpay w 2023 r. w trakcie Czarnego Piątku najczęściej wybieranym przez użytkowników sposobem dokonywania płatności online był BLIK. Zrealizowano nim aż 82% transakcji odbywających się za pośrednictwem Tpay. Na drugim miejscu, według danych operatora płatności, znalazły się przelewy online (tzw. Pay-By-Linki) – wybrało je 9% internautów, co oznacza znaczny spadek w stosunku do 2022 r., kiedy ich udział wynosił 33%. Na trzecim miejscu znalazła się płatność kartą – 6% transakcji, czyli również mniej niż rok temu (15%).

Wśród klientów Banku Pekao S.A., realizujących zakupy zarówno w sklepach tradycyjnych jak i internetowych, podczas Black Friday zdecydowaną większość transakcji, bo aż ponad 77% stanowiły te wykonane kartą. Chociaż transakcji kartami płatniczymi było najwięcej, to także w porównaniu do zeszłorocznego Czarnego Piątku można zaobserwować spadek o ok. 1,5% liczby transakcji wykonanych za ich pomocą. Na drugim miejscu uplasowały się płatności BLIK. W tym roku stanowiły prawie 7% wszystkich transakcji realizowanych 24 listopada i jest to wzrost prawie o jeden punkt procentowy w porównaniu do zeszłego roku. Wśród różnych opcji płatności BLIKIEM, klienci Pekao najczęściej wybierają płatności online, co pokazuje, jak systematycznie rośnie potencjał zakupów e-commerce, a co za tym idzie współpracy pomiędzy Pekao i Tpay.

Źródło: Pekao

2023-12-28
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców