„Firma Expert Monitor szacuje, że w III kwartale tego roku towarzystwa funduszy inwestycyjnych na reklamę w telewizji, radiu, gazetach, magazynach, kinach i na reklamę zewnętrzną wydały 1,08 mln zł (dane nie uwzględniają rabatów). To o niemal 79 proc. mniej niż w III kwartale 2008 r. W wydatkach na promocję widać jednak ożywienie, choć nieduże, w porównaniu z pierwszą połową 2009 r. Wtedy towarzystwa na reklamy wydały w sumie 1,2 mln zł. Wśród TFI w III kwartale najwięcej na promocję przeznaczyło Union Investment. Expert Monitor szacuje, że było to 252 tys. zł.”, czytamy.
„Firmy monitorujące rynek reklamy nie podają jeszcze pełnych szacunków o wydatkach TFI na reklamy w październiku i listopadzie. Rozmówcy Dziennika Gazety Prawnej z branży TFI zwracają jednak uwagę, że w IV kwartale widać ożywienie, jeśli chodzi o działania reklamowe poszczególnych towarzystw. – Wynika to z pewnością z poprawy nastrojów na rynku kapitałowym i powrotem klientów do inwestowania w jednostki funduszy. W większości reklamy mają jednak charakter wizerunkowy, nie produktowy – mówi Piotr Kuba, wiceprezes Skarbiec TFI.”, czytamy dalej.
Miniony rok stał pod znakiem bezpiecznych produktów oszczędnościowych. W czasie tzw. wojny depozytowej banki oferowały nienotowane od lat stawki oprocentowania lokat. W niektórych instytucjach klienci mogli liczyć na pewny zysk w granicach nawet 9 proc. W ostatnich miesiącach oprocentowanie lokat znacznie spadło. Jednocześnie sytuacja na giełdzie uległa pewnej stabilizacji i część inwestorów wraca powoli do funduszy inwestycyjnych.
Więcej w artykule Małgorzaty Kwiatkowskiej pt. „TFI znów nieśmiało się reklamują”.
WB