PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePonad 70 proc. Polaków woli płacić za zakupy online w aplikacji bankowej
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

Ponad 70 proc. Polaków woli płacić za zakupy online w aplikacji bankowej

Informacje 10.07.2024 (12:55) informacja prasowa
Bankowość mobilnaPłatności mobilne Santander Consumer Bank

Bankowość mobilna gwarantuje wygodny dostęp do pieniędzy zawsze w zasięgu ręki. Możliwość załatwienia spraw w smartfonie jest bardzo korzystnym rozwiązaniem, dlatego też liczba klientów „mobile only” stale wzrasta. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Polak w świecie bankowości elektronicznej” co drugi Polak woli zmieniać dane lub ustawiać stałe zlecenia w bankowości internetowej. Z kolei w aplikacji 82 proc. woli sprawdzać swoje saldo, a 73 proc. płacić za zakupy online.

Bankowanie jest znacznie prostsze dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, które pozwalają na stały dostęp do konta oraz dodatkowych usług. Klienci mogą nim zarządzać wygodnie z poziomu laptopa lub smartfona. W obu przypadkach zyskują oni narzędzia do zarządzania swoimi finansami oraz produktami oferowanymi przez bank. Jednak jak podaje raport Santander Consumer Bank, niezależnie od formy – dla 65 proc. Polaków najważniejsze w korzystaniu z bankowości jest bezpieczeństwo. Na drugim miejscu znajduje się łatwość użytkowania. Odpowiedziało tak 49 proc. respondentów. Przy czym jest to szczególnie istotne dla osób w wieku 18-29 lat (61 proc.).

– Jak w przypadku większości działań, również w przypadku bankowości internetowej oraz mobilnej, każdy z nas ma swoje preferencje. Jak wynika z naszego badania – najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo. Jednak zwracamy uwagę także na inne elementy. Dla ponad jednej czwartej Polaków istotne są dostępne funkcjonalności, intuicyjność oraz prosty język komunikowania się. Gwarantuje to wszystkim łatwość w obsłudze i odnalezienie się w świecie bankowym, który czasami może być skomplikowany – mówi Wojciech Mikołajczyk, Product Owner z Santander Consumer Banku.

 W aplikacji czy na laptopie? Wszystko zależy od rodzaju zadań

Polacy aktywnie korzystają zarówno z bankowości internetowej, jak i mobilnej. Jednak ze względu na wygodę oraz przyzwyczajenie, pewne działania wykonują chętniej w aplikacji niż na laptopie i odwrotnie. W wersji mobilnej dominuje sprawdzanie salda. Ponad 80 proc. respondentów wskazała na taką odpowiedź. Drugą najpopularniejszą usługą są płatności za zakupy w internecie, z czego szczególnie korzystają osoby w wieku 18-29 lat (92 proc.). Ponadto, co drugi ankietowany woli także wykonywać przelewy bankowe w aplikacji mobilnej. Tutaj również najczęściej (80 proc.) są to osoby z najmłodszej badanej grupy. Odsetek ten spada wraz z wiekiem i już osoby po 60 roku życia (64 proc.) preferują realizowanie tego zadania w bankowości internetowej.

Aplikacje mobilne górują przy załatwianiu szybkich spraw i codziennych transakcji. Z kolei bankowość internetowa jest preferowana przez klientów przy bardziej formalnych działaniach. Blisko 60 proc. z nich korzysta z niej, aby zmieniać dane. Ponad połowa Polaków woli ustawiać stałe zlecenia oraz zakładać nowe konto lub lokatę przez panel klienta na laptopie. Wynik rośnie wraz z wiekiem i im starszy klient tym bankowość internetowa zaczyna dominować. Szczególnie widoczne jest to wśród seniorów. Kolejną aktywnością, która przeważa w tym kanale jest wnioskowanie o kredyt. 48 proc. respondentów wskazało na tę odpowiedź.

– Dane z naszego raportu pozwalają na wysnucie wniosku, że im młodszy klient, tym jest on bardziej online i woli wykonywać zadanie w aplikacji mobilnej, również te bardziej formalne. Z kolei bankowość internetowa jest głównym kanałem dla seniorów. Większość z nich to właśnie tam załatwia wszystkie sprawy bankowe. Każdy ma swoje preferencje, jednak coraz więcej klientów skłania się ku aplikacji mobilnej. Dlatego i my stawiamy na rozwój aplikacji naszego banku i dbamy szczególnie o jej bezpieczeństwo, wzrost wydajności i podniesienie jej atrakcyjności – dodaje Wojciech Mikołajczyk, Product Owner  z Santander Consumer Banku.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 8 – 23 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystających z bankowości elektronicznej. Próba n = 1000.

Źródło: Santander Consumer Bank

2024-07-10
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Iwona Drabot

Iwona Drabot

Właścicielka PR Boutique, niezależny doradca PR, wcześniej…

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

Aneta Styrnik-Chaber

Aneta Styrnik-Chaber

Kierownik Zespołu Komunikacji Produktowej w Departamencie Komunikacji…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców