PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRWartość wtórnego rynku domen w Polsce stale rośnie

Wartość wtórnego rynku domen w Polsce stale rośnie

Marketing i PR 12.10.2009 (19:37) artykuł nadesłany

Rynek domen w Polsce stale się powiększa. Wpływ na to mogą  mieć prowadzone przez rejestratorów liczne promocje, które pozytywnie oddziałują na liczbę rejestracji nowych nazw domen. Również przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi korzyści jakie daje posiadanie firmowej domeny i to w dużym stopniu dzięki nim, rynek rejestracji domen w Polsce rośnie.

Na pytania: jak obecnie kształtuje się rynek domen w Polsce, jakie jest nim zainteresowanie oraz czego należy się spodziewać w ciągu najbliższych lat odpowiada Daniel Kotyras – Dyrektor ds. Marketingu i PR w firmie NetArt, która jest liderem hostingu i rejestracji domen w Polsce.

Jak na tę  chwilę wygląda stan rejestracji domen na polskim rynku?

DK: Obecnie w Polsce zarejestrowanych jest około 1,96 mln domen. Największą część stanowią domeny krajowe .pl – jest ich 1,04 mln. Według statystyk prowadzonych przez Webhosting.info oraz EURid Polacy zarejestrowali odpowiednio ponad 276 tys. domen globalnych (.com, .biz, .info, .net, .org) i około 166 tys. domen europejskich .eu. Ostatnio można zauważyć coraz większe zainteresowanie domenami regionalnymi i funkcjonalnymi w domenie krajowej. Do najpopularniejszych należą .com.pl (275 tys.), .net.pl (30 tys.) i .waw.pl (25 tys.) Wzrost ich rejestracji może być spowodowany zmniejszającą się pulą atrakcyjnych, wolnych adresów z rozszerzeniem .pl.  

Jak wygląda zainteresowanie rynkiem rejestracji domen?

DK: Zainteresowanie rynkiem rejestracji domen w Polsce jest duże. Według raportu NASK (czerwiec 2009) liczba rejestracji domen na koniec drugiego kwartału tego roku zwiększyła się o 9%, czyli o niemal 115 tys. w porównaniu do roku 2008. Potwierdza to również raport Megapanel udostępniony przez firmę Gemius. Według czerwcowego badania serwisy rejestratorów cieszą się dużą liczbą Użytkowników (tzw. Real Users) oraz odsłon przez nich generowanych. Przykładowo serwis nazwa.pl notuje 2,19 mln RU i niemal 31 mln odsłon miesięcznie. Wystarczy również wspomnieć jeden z najbardziej dynamicznych wzrostów liczby rejestracji wśród wszystkich domen krajowych na świecie, który nastąpił w 2008 roku, kiedy to w Polsce zanotowano 73,5 proc wynik. Warto zaznaczyć, że dziennie rejestrowanych jest ponad 2 tys. domen. Może wpływać na to fakt coraz większej świadomości wśród przedsiębiorców na temat korzyści, jakie daje posiadanie firmowej domeny. Rynek domen to nie tylko rejestracja nowych domen, ale również sektor wtórny, który rozwija się bardzo dynamicznie. Wystarczy przytoczyć fakt, że w ciągu miesiąca funkcjonowania nowej usługi serwisu nazwa.pl Giełda Domen, użytkownicy wystawili na sprzedaż ponad 30 tys. adresów internetowych.

Widać,  że rynek domen się rozrasta. Jakie są  więc prognozy na przyszłość?

DK: Coraz większa świadomość Internautów związana z korzyściami jakie niesie za sobą rejestracja domen może być uważana za dobry prognostyk. Jednak ograniczeniem w rozwoju polskiego rynku domen może okazać się zmniejszająca się liczba atrakcyjnych adresów. Dlatego można przewidywać, że udział w rynku adresów funkcjonalnych i regionalnych może się znacznie zwiększyć. Z drugiej strony pewną przeszkodą w rozwoju rynku domen mógł stać się kryzys. Duży procent w rejestracji domen internetowych przypada na firmy z sektora MSP, które w związku z problemami finansowymi ograniczyły wydatki na promocję w Sieci. Gdyby nie to, liczba domen zarejestrowanych przez Polaków mogłaby być znacznie większa. Świadczą o tym wyniki raportu udostępnionego przez NASK. W okresie od stycznia do czerwca bieżącego roku Polacy zarejestrowali nieco ponad 67 tys. domen .pl. W analogicznym okresie roku 2008 liczba nowych rejestracji była większa o około 51 tys. i wyniosła blisko 118 tys.

W jaki sposób można wejść w posiadanie domeny, która jest już zarejestrowana?

DK: Posiadanie domeny o takiej samej nazwie jak nazwa przedsiębiorstwa to jedna z najważniejszych kwestii wpływających na rozpoznawalność firmy. Tylko dobrze dobrana domena może zagwarantować wzrost wyników sprzedażowych przedsiębiorstwa. Jednak często zdarza się sytuacja, w której adres internetowy atrakcyjny dla firmy jest zajęty. W takich sytuacjach jeśli firma ma zarejestrowany znak towarowy może dochodzić swoich praw do adresu zawierającego ten znak w sądzie. Jednak w wielu przypadkach takie sprawy ciągną się miesiącami. Są czasochłonne i mogą wiązać się ze sporymi kosztami. W przypadku, gdy firma nie ma zarejestrowanego znaku towarowego najlepszym wyjściem może okazać się odkupienie domeny na jednej z platform aukcyjnych, bądź promocja innego nowego adresu.

Jaki potencjał  niesie ze sobą rynek wtórny domen?

DK: Wraz ze wzrostem liczby rejestracji domen w Polsce i malejącą pulą domen dostępnych na rynku pierwotnym, wartość wtórnego rynku domen w Polsce stale rośnie. Wystarczy sięgnąć pamięcią do tegorocznej konferencji Meetdomainers 2009, gdzie domeny takie jak lekarze.pl została sprzedana za 135 tys.zł, informatyka.pl za 30 tys. zł. Takich przykładów jest wiele. Nie wiem, ile kosztowało utrzymanie tych domen przed ich sprzedażą, ale nie więcej niż 1000 zł – więc w najgorszym przypadku zyski były odpowiednio 135 i 30 krotne. Warto również dodać, że domeny te nie zostały kupione przez odbiorców docelowych tylko przez domainerów, którzy widzą w nich potencjał w postaci wyższego zysku w późniejszej odsprzedaży.

Jakie efekty może przynieść pojawienie się  nowego gracza na rynku wtórnym domen czyli serwisu nazwa.pl?

DK: Sądzę, że wdrożenie usługi Giełda Domen może przynieść dużą rewolucję na rynku wtórnym. Do tej pory internauci mogli sprzedawać i kupować domeny na prywatnych aukcjach, aukcjach w serwisie Allegro i w kilku serwisach domen o niewielkim zasięgu. Jeśli chodzi o korelację pomiędzy pojawieniem się Giełdy Domen, a sytuacją na rynku wtórnym to warto zaznaczyć, że znacznie zwiększy się pula dostępnych atrakcyjnych adresów. Wiąże się to z faktem, że w nazwa.pl zarejestrowanych jest 500 tys. domen, co oznacza, że każda z nich może zostać wystawiona na sprzedaż. Już teraz, miesiąc po wprowadzeniu nowej usługi, na aukcjach Giełdy Domen wystawionych jest 30 tys. adresów internetowych. W porównaniu do innych serwisów takiego typu to wynik godny podziwu. W serwisie PPD.pl aktualnie wystawionych na sprzedaż jest 1,2 tys. domen, natomiast w Aftermarket.pl 36 tys. Biorąc pod uwagę czas przez jaki funkcjonują, liczba aktywnych aukcji w porównaniu do Giełdy Domen serwisu nazwa.pl jest mała.

Co takiego Giełda Domen w nazwa.pl oferuje swoim użytkownikom?

DK: Giełda domen to nowość na rynku wtórnym domen. Dzięki niej wszyscy użytkownicy naszego serwisu mogą dokonywać w pełni bezpiecznych transakcji domenowych. Warto nadmienić, że serwis nazwa.pl w trosce o swoich Klientów wprowadził sformalizowaną cesję zmiany Abonenta domeny. Gwarantujemy także ochronę transakcji na poziomie technologicznym, prawnym i finansowym. Osoby dokonujące kupna lub sprzedaży domen w nazwa.pl nie ponoszą na rzecz serwisu żadnych opłat manipulacyjnych związanych z transakcjami.

Jak mógłby Pan podsumować sytuację  na rynku wtórnym domen w związku z pojawieniem się  usługi Giełda Domen w serwisie nazwa.pl?

DK: Wchodząc na rynek wtórny domen naszym głównym celem było udostępnienie Klientom nazwa.pl kolejnej usługi spełniającą najwyższe wymogi. To również nasza odpowiedź na nowy sektor rynku, który w Polsce dopiero zaczyna się formować. Dlatego pośrednio przez Giełdę Domen chcemy promować i rozpowszechniać trend na pozyskiwanie domen z rynku wtórnego. Atrakcyjne nazwy na rynku pierwotnym kiedyś się skończą i właśnie wtedy dzięki platformom aukcyjnym internauci będą mogli nabywać domeny. Już teraz można zauważyć znaczny wzrost liczby Klientów, którzy wolą zapłacić więcej za domeny dobre, ale już zarejestrowane zamiast kupować wolne, tanie domeny które może być ciężko wypromować. Dlatego też wejście NetArt na ten rynek wydaje się posunięciem, które może zaprocentować w ciągu najbliższych lat.  

Dziękujemy za rozmowę.
 
Źródło: NetArt

domeny internet 2009-10-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: domeny internet

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców