Ponieważ gro przychodów ze sprzedaży assistance trafia do wyspecjalizowanych w tym zakresie firm, podlegających zagranicznym nadzorom, jesteśmy w stanie jedynie szacować przychody z assistance, biorąc pod uwagę dane publikowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe, informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
„Za podobną liczbę polis płacimy coraz więcej. To dlatego, że pakiety assistance są coraz bardziej rozbudowane. Szczególnie widać to w przypadku pakietów kupowanych przy transakcjach leasingowych czy dodawanych do nowych samochodów”, czytamy w dzienniku.
„Choć usługi assistance kojarzą się przede wszystkim z samochodem, to jednak 69 proc. badanych jako najbardziej użyteczną opcję wskazało tę gwarantującą pomoc medyczną. Moduły pomocy medycznej mocno ewoluowały w ostatnich latach.”
Mimo swojej popularności, usługi typu medical assistance nie są jedymi, które obok assistance komunikacyjnego królują na polskim rynku. Coraz większą popularnością cieszy się na przykład tzw. home assistance, mające pomóc ubezpieczonemy w rozwiązaniu każdego problemu, jaki może się zdarzyć w życiu codziennym, od naprawy cieknącego kranu po zorganizowanie biletów do kina.
Więcej na temat wyników assistance w dzisiejszym wydaniu „Dziennika Gazety Prawnej”, w artykule Marcina Jaworskiego pt. „Rynek assistance wzrósł w I półroczu o 28 proc.”.