W I kwartale 2014 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 254,6 mln zł w porównaniu z 259,7 mln zł przed rokiem. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych – wartości depozytów o 15%, a kredytów o 11%.
W minionym kwartale bank wdrażał innowacyjne rozwiązania z zakresu płatności internetowych, bankowości mobilnej, infrastruktury bankowej oraz rozwijał platformę e-commerce Aleo.pl.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I kwartał 2014 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- przychody ogółem wzrosły o 2% do 883,8 mln zł,
- koszty ogółem spadły o 2% do 471,2 mln zł,
- wynik przed kosztami ryzyka wyniósł 412,6 mln zł w porównaniu z 382,0 mln zł w ub.r.,
- zysk brutto wyniósł 328,5 mln zł w porównaniu z 324,0 mln zł w ub.r.,
- zysk netto wyniósł 254,6 mln zł w porównaniu z 259,7 mln zł w ub.r.,
- wskaźnik koszty/dochody wyniósł 53,3% w porównaniu z 55,8% w ub. r.,
- łączny współczynnik kapitałowy 14,6% w porównaniu z 15,2% w ub.r.,
- zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,3% w porównaniu z 10,9% w ub.r.
– Podsumowując nasze osiągnięcia chciałabym zwrócić uwagę na bardzo dobre wyniki komercyjne. W I kwartale br. wartość depozytów przyrosła o 8,7 mld zł, czyli o 15% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. i wyniosła 66,8 mld zł. Zanotowaliśmy również wysoki wzrost wartości kredytów, które przyrosły o 5,1 mld zł, czyli o 11%. Łącznie na koniec I kwartału portfel całego banku osiągnął poziom 52,5 mld zł. Zarówno po stronie bankowości detalicznej, jak korporacyjnej bank zwiększył udział w rynku kredytów odpowiednio do 3,5% i 8,7% – powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.
– W minionym kwartale kontynuowaliśmy wdrażanie i rozwijanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Wprowadziliśmy nowe funkcje oraz udogodnienia w ramach platformy Aleo.pl. Rozpoczęliśmy udostępnianie bankomatów recyklingowych, czyli urządzeń z zamkniętym obiegiem gotówki, zwiększyliśmy sieć opłatomatów umożliwiających szybką i wygodną realizację płatności komunikacyjnych i skarbowych. Zaoferowaliśmy aplikację ING BankMobile użytkownikom telefonów z systemem BlackBerry 10 – aplikacja jest dostępna na wszystkich czterech najpopularniejszych systemach mobilnych w Polsce (także Android, iOS, Windows Phone 8). Rozpoczęliśmy także testy Portfela Elektronicznego ING V.me ułatwiającego płatności w Internecie – w ostatnich dniach rozwiązanie to zaoferowaliśmy wszystkim klientom banku – dodała prezes ING Banku Śląskiego.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I kwartale 2014 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- wzrost wartości kredytów o 11% do 52,5 mld zł:
- kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 12% do 19 mld zł,
- kredyty dla klientów korporacyjnych – wzrost o 10% do 33,5 mld zł,
- wzrost depozytów o 15% do 66,8 mld zł,
- liczba klientów detalicznych 3,41 mln – wzrost (netto) o 139 tys.,
- liczba klientów korporacyjnych – 33,5 tys.