19 czerwca kończy się najnowsza kampania z udziałem Danny`ego DeVito, drugiego po Johnie Cleese gwiazdora z Hollywood w reklamie BZ WBK. Na forach wielu internautów zastanawiało się dlaczego bank nie zdecydował się na zatrudnienie jednego z polskich aktorów, których lista nazwisk jest długa.
„Do twarzy rodzimych aktorów w reklamach instytucji finansowych Polacy już się przyzwyczaili, są w każdym bloku reklamowym. Z badań fokusowych, przeprowadzonych przez Grupę McCann wynika, że konsumenci niekiedy nie potrafią powiązać danego aktora z marką, którą reklamuje. Dlatego postawiliśmy na mocne zaakcentowanie naszej oferty i poszliśmy o krok dalej – jako pierwsi wśród polskich banków zaprosiliśmy gwiazdy światowego formatu” – wyjaśnia Jędrzej Marciniak, dyrektor Obszaru Zarządzania Marką w Banku Zachodnim WBK. „Co więcej, zarówno Johna Cleese jak i Danny`ego DeVito cechuje witalność i optymizm, czyli cechy bardzo potrzebne do podejmowania decyzji o wzięciu pożyczki lub założeniu lokaty” – dodaje.
Co ma optymizm do usług finansowych? Otóż bardzo wiele. Zdaniem Jacka Santorskiego, uznanego autorytetu psychologii biznesu, optymiści częściej biorą sprawy finansowe w swoje ręce, mając przed oczyma obraz korzyści płynących z wydatku lub inwestycji. Jego zdaniem, najlepsi klienci działają tak – jak najlepsze banki: realistycznie oceniają ryzyka i możliwości oraz optymistycznie – wizję przyszłości.
Zanim Bank Zachodni WBK zdecydował się na wybór Danny`ego DeVito, wyselekcjonował i zbadał szczegółowo popularność 16 najbardziej lubianych wśród Polaków gwiazd z Hollywood. Spośród nich to właśnie Danny DeVito został wytypowany przez respondentów jako najsympatyczniejszy i najbardziej ich zdaniem pasujący do takiego produktu bankowego jak lokata. Zdaniem ankietowanych, za jego wyborem przemawia nie tylko jego wizerunek ekranowy, ale także życie prywatne wolne od skandali oraz ciepły, sympatyczny wygląd zewnętrzny.
Obydwaj charakterystyczni komicy – tak John Cleese jak i Danny DeVito – są znani już dwóm pokoleniom widzów. Ich niezliczone kreacje zyskały już całe rzesze sympatyków – bez względu na wiek, płeć czy gusta.
W popularnym serwisie społecznościowym nasza-klasa.pl istnieje kilkanaście profili obydwu gwiazdorów, gdzie wśród grup ich znajomych znaleźć można internautów od 8 do 53 roku życia.
Hasło kampanii: „Zarabiaj na lokacie i wygraj”
Autor kreacji: Agencja reklamowa GPD
Zakup mediów: Dom mediowy: Universal McCann
Nośniki: telewizja, radio, prasa, internet, BZ WBK BOK
Źródło: BZWBK