PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRTelefonia stacjonarna – dlaczego mamy przepłacać?

Telefonia stacjonarna – dlaczego mamy przepłacać?

Marketing i PR 15.05.2009 (12:43) artykuł nadesłany

Przez długie lata jedynym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce była Telekomunikacja Polska S.A. Jako spółka pod tą nazwą funkcjonuje od 1992 roku. Przez szereg lat jako monopolista narzucała swoje warunki – bardzo często na pograniczu dobrych praktyk handlowych.

Windując ceny oraz ukrywając zapisy i informacje dotyczące połączeń zarabiała na swoich abonentach  krocie. Z powodu braku alternatyw abonenci, chcąc korzystać z telefonu stacjonarnego siłą rzeczy musieli związać się Telekomunikacją Polską.

Po blisko 17 latach, stopień wysokiego przyzwyczajenia do polskiego monopolisty nie uległ znaczącym zmianom, podobnie zresztą, jak niska świadomość Polaków o ofertach alternatywnych operatorów na polskim rynku telekomunikacyjnego. Mało kto wie, że obecnie mamy możliwość korzystania z usług 38 operatorów dzięki unikalnemu numerowi  prefiks. Każdy z tych dostawców oferuje różne ceny za minutę połączenia, jednak pozostając przy abonamencie  operatora  narodowego. Jednak nie jest to  rozwiązanie kompleksowo obniżające wysokość rachunków za usługi telekomunikacyjne, ponieważ pozostaje jeszcze kwestia obniżenia ceny abonamentu telefonicznego. Możliwość taka pojawiła się w lipcu roku 2006 kiedy to po raz pierwszy przez indywidualną decyzję Prezesa UKE  została wprowadzona usługa hurtowego dostępu do sieci – WLR ( Wholesale Line Rental ). Decyzja ta dotyczyła spółki Tele2 Polska Sp. z o.o. Jednocześnie dała ona  wszystkim abonentom TP S.A. możliwość zmiany dotychczasowego operatora bez konieczności zmiany lokalizacji swojego aparatu telefonicznego (zakończenia linii), innymi słowy, bez konieczności zmiany numeru telefonu. Tym samym decyzja Prezesa UKE zapewniła abonentom korzystającym z połączeń operatorów alternatywnych otrzymywanie na jednym rachunku zarówno tańszych połączeń jak i niższej opłaty abonamentowej. Sytuacja ta rozpoczęła proces pełnej demonopolizacji i liberalizacji rynku telekomunikacyjnego. 

W chwili obecnej możemy korzystać z usług już 18 firm telekomunikacyjnych, które uprawnione są do świadczenia usług na zasadzie WLR. Niezależnie od zmian, które dokonały się od 2006 roku przeważający, bo aż 80 – procentowy udział w rynku  posiada operator  narodowy – TPSA. Pozostała część (20%) przypada w udziale operatorom alternatywnym. Z badań przeprowadzanych przez firmy branży Call Center wynika, że 30 % ankietowanych nie zdaje sobie sprawy z korzyści, jakie przedstawia współczesny rynek telekomunikacji stacjonarnej. Podłożem tych wyników jest błędne przeświadczenie, że zmiana operatora na alternatywnego będzie się wiązać z koniecznością opłacania dwóch rachunków, długą przerwą w świadczeniu usług bądź wysokimi karami, które należy opłacić w momencie przejścia, a także zmianą obecnego numeru telefonu. Oferta WLR sama w sobie eliminuje konieczność opłacania dwóch rachunków, a numer pozostaje ten sam  –   również kwestia kar jest nieprawdziwie postrzegana. Ewentualna  „kara”   finansowa za rozwiązanie umowy dotyczy abonentów, którzy podpisali umowę na czas określony i chcą ją rozwiązać przed terminem określonego zobowiązania. 15% ankietowanych stwierdziło z kolei, że nie zmienią dostawcy usług telekomunikacyjnych ponieważ nie mają czasu na załatwianie związanych z migracją formalności. Osoby te wyraziły zdziwienie, słysząc, że formalności załatwiane są w całości przez nowo wybranego operatora, lub specjalizujące się w tym podmioty takie jak np. serwis NiskiRachunek.pl, a abonent zobowiązany jest wyłącznie do przyjęcia kuriera dostarczającego dokumenty i złożenia na nich podpisu. Co więcej, formalności związane z wypowiedzeniem umowy u aktualnego dostawcy załatwia operator (nie klient), usługi którego planujemy korzystać. Ostatnią grupę badanych stanowią osoby, które podkreślają swoje  przywiązanie do narodowego operatora. Żadne z przytaczanych podczas rozmowy z ankietowanymi argumenty nie są w stanie przekonać ich do zmiany dostawcy.

Większość takich  osób trwa w przekonaniu, że TP SA jest nadal  polską firmą i posiadanie jej usług jest niemalże obowiązkiem. Nie zdają sobie sprawy z faktu, że blisko 50 % udziałów w spółce posiada France Telecom  – francuski gigant telekomunikacyjny. Ta grupa respondentów wie, że, ceny jakie oferuje operator narodowy nie należą do najniższych, ale korzystają z usług firmy sprawdzonej i ich zdaniem niezawodnej.

Przedstawione powyżej postawy naszych rodaków jednoznacznie potwierdzają niski poziom ich świadomości i wiedzy o rynku  telekomunikacyjnym. Ludzie nie posiadają wiedzy dotyczącej możliwości zmiany operatora , mają błędne przekonanie o tym, że jest to proces kosztowny i czasochłonny.  Boją się zmian. Niewiedza ta wynika nie tylko z niedoinformowania ale również z braku zaufania do dostawców tego typu usług – jak informuje Marcin Gruszecki, ekspert z serwisu NiskiRachunek.pl.

Przez lata obecności na ryku jednej firmy świadczącej tego typu usługi ludzie generalizują telekomy przypisując wszystkim wady z jakimi mieli do czynienia przez lata. W dobie Internetu przed podpisaniem umowy na świadczenie usług każdy przyszły abonent może i powinien porównać ceny za abonament oraz ceny za wykonane połączenia, aby wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę pod względem finansowym.
Źródło: NiskiRachunek.pl

telekomunikacja 2009-05-15
Redakcja PRNews.pl
Tagi: telekomunikacja

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców