Już po raz piąty poznaliśmy rozstrzygnięcia plebiscytu na Internetowy Samochód Roku. Drugi raz w historii nagrodę zdobył Ford Focus, ciesząc się w minionym roku największym zainteresowaniem Internautów.
Przypomnijmy, tytuł Internetowego Samochodu Roku jest jedynym tego rodzaju wyróżnieniem przyznawanym na polskim rynku, trafia on do zwycięzcy swoistego rankingu popularności (Top Ten mojeauto.pl), który powstaje w oparciu o statystyki oglądalności poszczególnych samochodów w bazie aut nowych na stronach Internetowej Platformy Motoryzacyjnej mojeauto.pl.
– Od początku naszej działalności „sercem” systemu mojeauto.pl był konfigurator nowych samochodów. Na początku 2004 roku postanowiliśmy zbierać dane dotyczące statystyk odwiedzalności poszczególnych modeli samochodów w naszym konfiguratorze. Na tej podstawie sporządzane są raporty miesięczne i roczne – mówi Szymon Siwek, kierownik marketingu w mojeauto.pl. – Najpopularniejszy model w danym roku otrzymuje tytuł Internetowego Samochodu Roku. Dzięki temu, że Internauci głosują nieświadomie, dodając do tego zasięg naszego konfiguratora, mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że nasz ranking odzwierciedla ich rzeczywiste zainteresowania.
W ubiegłym roku rywalizacja o końcowe zwycięstwo była jednak zdecydowanie bardziej wyrównana niż w poprzednich edycjach plebiscytu. Ford Focus, który zwyciężał trzykrotnie w zestawieniach miesięcznych, nieznaczną liczbą punktów wyprzedził Hondę Civic (pięć triumfów w rankingach miesięcznych) i Skodę Fabię (3 zwycięstwa).
– Otrzymane wyróżnienie Internetowy Samochód Roku 2008 dla Forda Focus jest dla nas szczególnie ważne. Nagroda Internetowy Samochód Roku jest przyznawana na podstawie rzeczywistego zainteresowania internautów danym autem w dłuższym okresie czasu. Dla nas to oznacza, że w ubiegłym roku Ford Focus niezmiennie cieszył się ogromnym zainteresowaniem potencjalnych klientów – ponad 300 tysięcy internautów wyraziło chęć poznania naszego modelu lub porównania go z konkurencją. To świadczy o bardzo wysokiej pozycji Forda Focus na rynku – powiedział Adam Kołodziejczyk, prezes Ford Polska, podczas odbioru nagrody.
Czołowa dziesiątka plebiscytu na Internetowy Samochód Roku 2008:
1. Ford Focus 313262
2. Honda Civic 297907
3. Skoda Fabia 291610
4. Skoda Octavia 271769
5. Opel Astra III 246374
6. Volkswagen Polo 226552
7. Opel Corsa 209470
8. Ford Mondeo 202839
9. Volkswagen Golf V 202441
10. Toyota Avensis 201683
W kategorii na najbardziej popularną markę zwyciężył Volkswagen, jednak z nieznaczną przewagą nad drugą w końcowej klasyfikacji Toyotą. Obie marki zanotowały po sześć zwycięstw w zestawieniach miesięcznych. Trzecią lokatę, choć już z dość znaczną stratą do pierwszej dwójki, zajął Opel.
Z kolei kategoria samochodów użytkowych, po roku przerwy, ponownie dla Mercedesa Sprintera, który zdecydował zdominował ubiegły rok, zwyciężając aż w jedenastu miesięcznych zestawieniach. Drugą pozycję zajął Fiat Ducato, zaś trzecie Ford Transit.
Serwis specjalny ISR 2008 uruchomiony jest pod adresem:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/internetowy_samochod_roku_2008/
Źródło: MojeAuto.pl