PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćDeutsche Bank PBCWyniki Deutsche Bank PBC za 2008 rok
Deutsche Bank

Deutsche Bank

Właścicielem Deutsche Bank Polska S.A. jest Deutsche Bank AG. Na rynku polskim Grupa Deutsche Bank prowadzi działalność od 1990 roku.

Wyniki Deutsche Bank PBC za 2008 rok

Deutsche Bank PBC 17.02.2009 (15:06)
Deutsche Bank

W roku 2008 Deutsche Bank PBC S.A. wypracował zysk netto w wysokości ponad 63,5 miliona złotych, co oznacza wzrost względem poprzedniego roku o 72%. Wynik z działalności bankowej wyniósł ponad 675 milionów i był wyższy niż w roku 2007 o niemal 70%.

Saldo depozytów wzrosło o 76%, a kredytów o 75% – tym samym suma bilansowa Deutsche Bank PBC przekroczyła poziom 15,5 miliarda złotych, co przy wzroście aż o 92% w ujęciu rocznym, plasuje bank w czołówce najbardziej dynamicznie rozwijających się instytucji finansowych w Polsce. Po kolejnym podniesieniu kapitału fundusze własne na koniec 2008 roku przekroczyły poziom 1 miliarda złotych – po rejestracji ostatnich zmian w strukturze kapitału przewidywany poziom funduszy własnych w 2009 roku wyniesie ponad 1 miliard 340 milionów złotych.

Pozytywne wyniki zostały osiągnięte mimo znacznych nakładów inwestycyjnych związanych z realizacją strategii rozwoju organicznego. W roku ubiegłym Bank uruchomił 73 nowe placówki; w tym 19 pod marką Deutsche Bank (bankowość doradcza – obecnie 84) oraz 46 w ramach Linii Biznesowej Consumer Finance (db kredyt – obecnie 120). Działania dystrybucyjne obu linii biznesowych uzupełnione zostały przez rozbudowę ogólnopolskiej sieci agentów bezpośrednich, która obejmuje 300 doradców bankowości doradczej oraz ponad 1130 agentów oferujących produkty Consumer Finance, w tym karty kredytowe.

Bankowość doradcza

W roku 2008 Deutsche Bank PBC osiągnął bardzo dobre rezultaty po stronie bankowości doradczej. W tej części banku ubiegły, trudny dla rynków finansowych rok, wiązał się przede wszystkim z rozwojem atrakcyjnych rozwiązań depozytowo-transakcyjnych, co spowodowało 76 procentowy wzrost salda produktów depozytowych do poziomu ponad 8,5 miliarda złotych.

Równocześnie bank zaoferował inwestorom 15 subskrypcji produktów strukturyzowanych z pełną lub częściową ochroną kapitału, które w obliczu globalnej dekoniunktury stanowiły odpowiedź na oczekiwania rynku dotyczące wyższego bezpieczeństwa inwestowanych środków. Były one dostępne zarówno w formie certyfikatów w ofercie publicznej, jak i w formie ubezpieczeń z linii db Gwarancja. Dodatkowo oferta poszerzona została o nową linię produktów inwestycyjnych  z regularną składką – db Inwestuj w Przyszłość. W roku 2008 bank zrealizował także 4 emisje obligacji Private Placement skierowanych do najbardziej zamożnych klientów indywidualnych oraz firm. W marcu 2008r. Deutsche Bank PBC rozpoczął własną działalność maklerską, prowadzoną w ramach struktur Departamentu Centrum Inwestycyjne. Oferta objęła kompleksowe usługi w zakresie inwestycji na rynkach kapitałowych zarówno w Polsce, jak i na najważniejszych giełdach światowych.
 
Po stronie zdalnych kanałów dostępu, w oparciu o analizę opinii i oczekiwań użytkowników, Deutsche Bank PBC wdrożył nową wersję skierowanego do klientów indywidualnych oraz mikrofirm systemu bankowości elektronicznej – db easyNET. Równocześnie poszerzony został internetowy dostęp do oferty funduszy inwestycyjnych. Obecnie, w ramach dostępu online, klienci mogą nabywać fundusze 9 spośród 12 współpracujących z bankiem TFI.

W roku 2008 Bank uruchomił także pierwsze Regionalne Centra Inwestycyjne dedykowane najbardziej zamożnym klientom indywidualnym o aktywach przekraczających 1 milion złotych. W ofercie znalazły się, oprócz oferowanych do tej pory przekrojowych rozwiązań inwestycyjnych, między innymi usługi z zakresu doradztwa podatkowego, spadkowego, bezpośredni dostęp do usług maklerskich  w placówce, czy zarządzanie aktywami klienta.

– Tworząc w ciągu ostatnich kilku lat ciekawą, przekrojową ofertę produktów rynku kapitałowego udowodniliśmy, że nasze rozwiązania charakteryzuje przede wszystkim innowacyjne, wyprzedzające rynek podejście. Byliśmy jednym z pierwszych banków stosujących strategię otwartej architektury w zakresie funduszy inwestycyjnych, wprowadziliśmy na rynek pierwsze produkty strukturyzowane i będziemy nadal rozwijać tę ofertę koncentrując się przede wszystkim na bezpiecznych produktach z gwarancją kapitału i rozwiązaniach z regularną składką – mówi Leszek Niemycki, Wiceprezes Deutsche Bank PBC S.A. odpowiedzialny za działania banku po stronie bankowości doradczej – W roku 2009 planujemy jednak także rozwój rozwiązań z zakresu tzw. Daily Banking. Tym razem chcemy zaoferować obecnym, ale też nowym klientom wysokiej jakości rozwiązania depozytowo-transakcyjne. Chcemy, żeby Deutsche Bank PBC stał się dla wielu z nich bankiem pierwszego wyboru nie tylko w zakresie inwestycji czy kredytów mieszkaniowych, ale też w kontekście codziennej obsługi finansowej. Dotyczy to zarówno klienta indywidualnego, jak i biznesowego.
 
Nowe rozwiązania dla segmentu MSP objęły między innymi poszerzenie pakietu usług z zakresu finansowania transakcji handlowych, zarówno w obrocie krajowym, jak  i zagranicznym, a także wprowadzenie specjalnych pakietów opartych o indywidualne, elastyczne dostosowywanie warunków cenowych prowadzenia rachunków. Dodatkowo bank rozwijał rozwiązanie db-FranchiseFinance oferujące możliwość kredytowania projektów franczyzowych.

Rok 2008 był pierwszym pełnym rokiem działalności faktoringowej Deutsche Bank PBC.  W ciągu 12 miesięcy bank zrealizował obrót faktoringowy (suma wykupionych wierzytelności) w wysokości ponad 312 milionów złotych (w porównaniu do 61 milionów w roku 2007) i zanotował wzrost rok do roku o ponad 411%. Oferta faktoringu uzupełniona została o kolejne w pełni profesjonalne narzędzie faktoringowe tj. system WebFaktor, który stanowi aplikację online pozwalającą na elektroniczną wymianę danych pomiędzy faktorantem i głównym systemem faktoringowym banku Ebi Faktor.

Consumer Finance

Na przestrzeni ostatnich miesięcy Deutsche Bank PBC realizował dalszy, dynamiczny rozwój sieci dystrybucji usług Consumer Finance. Na koniec roku 2008, zgodnie  z założeniami strategii, bank posiadał 120 placówek db kredyt głównie w średnich i większych miastach na terenie całego kraju. Równocześnie aktywnie rozwijana była sieć sprzedaży bezpośredniej (360 agentów) oraz współpraca z pośrednikami zewnętrznymi – firmami Unilink i Fines. W październiku bank poszerzył ofertę kart płatniczych dla klientów indywidualnych o 4 karty kredytowe z logo Mastercard. Oferta objęła zarówno skierowaną do klientów segmentu Consumer Finance kartę db kredyt, jak i wypukłe karty z logo Deutsche Bank: Silver, Gold i Platinum, dostępne w Oddziałach bankowości doradczej oraz poprzez sieć doradców i pośredników.
 
– Rozwój sieci, intensyfikacja sprzedaży oraz wprowadzenie kart kredytowych wpłynęły na znaczną dynamikę wzrostu naszych wyników. Wolumen udzielonych kredytów wzrósł o 335% względem końca roku 2007, a przychody o niemal 240% – mówi Grzegorz Górski, Członek Zarządu Deutsche Bank PBC oraz Dyrektor Linii Biznesowej Consumer Finance – Przyjęty model biznesowy oparty o wielokanałową dystrybucję pozwala na dotarcie z produktami do zróżnicowanych segmentów rynku. Tworzymy też specjalne oferty dedykowane, w tym rozwiązania dla grup zawodowych czy poszczególnych partnerów zewnętrznych. Nasza strategia na najbliższe miesiące oparta będzie właśnie o intensyfikację sprzedaży w ramach istniejącej sieci oraz rozwój oferty produktowej  o kolejne rozwiązania w zakresie kredytów gotówkowych i konsolidacyjnych.
 
Podsumowanie strategii banku zrealizowanej w latach 2004-2008

Marek Kulczycki, Prezes Zarządu Deutsche Bank PBC S.A.

Znaczna dynamika wzrostu Deutsche Bank PBC w ostatnich latach potwierdza sukces przyjętej przez nas w 2004 roku długofalowej strategii pozycjonowania Banku na polskim rynku usług finansowych. Strategia obejmowała dwa podstawowe etapy: restrukturyzację oraz organiczny rozwój zarówno po stronie sieci sprzedaży, jak i oferty produktowej. W wyniku tych działań fundusze własne Deutsche Bank PBC wzrosły  w okresie realizacji strategii ponad 7-krotnie. Zwiększyliśmy 6-krotnie sieć oddziałów  i ilość zatrudnionych Pracowników. W tym czasie suma bilansowa wzrosła niemal 8-krotnie przekraczając pod koniec 2008 roku poziom 15,5 miliarda złotych. Ponad 5-krotnie zwiększyliśmy wolumen depozytów, a aktywa w kredytach wzrosły 12,5-krotnie. Równolegle, mimo znaczących nakładów na inwestycje, rosły nasze wyniki. Wynik  z działalności bankowej na koniec 2008 roku był ponad 7-krotnie wyższy niż  w roku 2004, a zysk netto w roku 2008 wzrósł o 72% względem końca roku 2007. Jesteśmy jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się banków na polskim rynku – zgodnie z danymi po III kwartałach ubiegłego roku* – Deutsche Bank PBC osiągnął 3. pozycję pod względem dynamiki zysku netto i 4. pod względem dynamiki wyniku  z działalności bankowej.

Od końca roku 2004 liczba Klientów Deutsche Bank PBC wzrosła 3-krotnie i to jest obszar, w którym zamierzamy intensyfikować działania w najbliższych latach. Tym samym będziemy koncentrować się nie tylko na rozwoju specjalistycznych rozwiązań inwestycyjnych czy oferty dla biznesu, ale też tworzyć nową jakość w zakresie tzw. usług Daily Banking. Chcemy więc być postrzegani nie tylko jako bank dla Klientów zamożnych i większych firm segmentu MŚP, ale też jako instytucja posiadająca w swojej ofercie szeroki zakres podstawowych rozwiązań finansowych. Nie chodzi nam jednak o repozycjonowanie, ale poszerzenie zakresu usług i grupy Klientów docelowych. Pierwszym krokiem było wprowadzenie w roku 2007 rozwiązań Consumer Finance, które są skierowane także do segmentu masowego Klienta detalicznego Teraz, po stronie bankowości doradczej, będziemy tworzyć innowacyjne rozwiązania depozytowo-transakcyjne i optymalizować obecną ofertę oraz zdalny dostęp do naszych usług.
 
* dane: banki, na podstawie: Rzeczpospolita, zestawienie z dnia 17 listopada 2008r.
Źródło: Deutsche Bank PBC

db pbc wyniki 2009-02-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: db pbc wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców