W poniedziałek, 9 grudnia Citi Handlowy otworzył kolejny oddział Smart, pierwszy w Warszawie. Polska jako pierwszy kraj w Europie wprowadza tego typu placówki, które od 3 lat istnieją na rynku azjatyckim i są elementem strategii Bankowego Ekosystemu Smart.
– Tym, co wyróżnia oddział typu Smart, oprócz nowoczesnego wystroju, jest szybka, wręcz natychmiastowa, obsługa, inteligentne procesy oraz intuicyjne technologie. Jeśli spojrzymy na taki oddział, widzimy, że wszystkie sprawy klienta – wypłata gotówki, zmiana adresu czy inna transakcja – obsługuje jeden pracownik. Wskaże on klientowi bankomat, gdzie może wypłacić gotówkę, zaprowadzi do części wyposażonej w tablety i pokaże, w jaki sposób zmienić np. dane rachunku, czy wreszcie zaprezentuje wielkoformatowe ekrany dotykowe, gdzie klienci mogą zapoznać się z aktualną ofertą – mówił Sopnendu Mohanty, Regionalny Szef Sieci Oddziałów Smart na otwarciu pierwszej w Warszawie placówki Smart.
Jak zaznacza ekspert Citi odpowiedzialny za oddziały Smart, na tak pozornie niewielkiej powierzchni klienci mogą korzystać z pełnego zakresu usług. To wszystko możliwe jest dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, która przekształcają tradycyjny oddział banku w prawdziwy oddział Smart. – Oddział typu Smart reprezentuje nowy rodzaj bankowości, wspierany przez najnowsze technologie bankowe. Wszystko tu jest inne. Dokumenty w wersji papierowej zostały całkowicie wyeliminowane, nie ma nawet papierowych materiałów reklamowych – dodaje Mohanty.
Pierwsza placówka Smart powstała w Singapurze, kolejne w Japonii. Dzisiaj w krajach azjatyckich działa już wiele takich oddziałów. Polska jako pierwszy kraj w regionie EMEA (Europa, Środkowa Wschodnia Afryka), wprowadza oddziały tego typu.
W ramach sieci Citi Handlowy do końca 2014 roku działać ma 25 placówek Smart. Kolejne po Katowicach i Warszawie będą Poznań i Wrocław.