W 2008 roku BGK zorganizował 20 emisji obligacji zapewniających finansowanie dla następujących miast i gmin: Olsztynek, Olesno, Stargard Szczeciński, Sierpc, Pniewy, Pułtusk, Kartuzy, Ostrów Wielkopolski, Łapsze Niżne, Wołomin, Zgorzelec (emisja dla miasta i dla gminy), Ostrów Mazowiecka, Szczawnica, Miłkowice, Jawor, Leszno oraz powiatu kołobrzeskiego na łączną kwotę 164 mln. (dla porównania – w 2007 r. było to 13 emisji na kwotę 137 mln – czyli wzrost o 20%)
BGK organizuje emisję obligacji komunalnych od 2001 roku. Największy program emisji obligacji komunalnych na kwotę 64 mln zł został uruchomiony w 2005 roku dla miasta Grudziądza. Największe tegoroczne emisje obsługiwane przez BGK to emisja Stargardu Szczecińskiego na kwotę łączną 44 mln zł i miasta Leszno na kwotę 22 mln zł.
Cele emisji obligacji określane ogólnie są jako „finansowanie infrastruktury, inwestycje z zakresu ochrony środowiska, komunalne, sportowe, oświatowe”. Wśród nich znajduje się też „współfinansowanie projektów unijnych – wkład własny”, czyli tak zwane „prefinansowanie” projektu, za który w przyszłości zostanie przyznana z któregoś z programów UE.
Zdecydowana większość środków finansowych pozyskiwanych przez samorządy z emisji obligacji, przeznaczana jest finansowanie inwestycji, co do których nie została jeszcze podjęta decyzja o finansowaniu z Unii Europejskiej. Wynika to między innymi z długich procedur naboru i kwalifikacji do projektów unijnych, które wydłużają proces inwestycyjny, półmetka kadencji samorządowej i konieczności realizacji inwestycji już teraz. Na emisje obligacji decydują się w takich przypadkach relatywnie nieduże gminy o budżetach nie przekraczających kilkudziesięciu milionów złotych.