„W wielu organizacjach marketing żyje w oderwaniu od kadry zarządzającej najwyższego szczebla i zarządu. Nie można tu jednak mówić o rażącym niedbalstwie. Mamy raczej do czynienia z przypadkiem krótkowzroczności. Zarządzający często nie widzą związku między marketingiem a strategią na tyle wyraźnie, aby rozpoznać problem i zabrać się do jego rozwiązania. Pułapki tej można jednak uniknąć” – uważa Witold Jankowski, redaktor naczelny Harvard Business Review Polska. – „Poza tym, gdy gospodarka zwalnia, zarządzający zaczynają rewidować wydatki swoich firm w poszukiwaniu oszczędności. Jak wobec tego zoptymalizować wydatki na marketing, jak mierzyć jego efektywność, z jakich działań zrezygnować, gdy firma dostaje zadyszki, jak zarządzać nierentownymi klientami? Z tego typu problemami mierzymy się w grudniowym Harvard Business Review Polska” – dodaje naczelny magazynu.
Wśród grudniowych publikacji znajduje się także rozmowa z prof. Philipem Kotlerem, największym na świecie autorytetem w zakresie marketingu, o najnowszych trendach, koncepcjach i narzędziach marketingowych. Na łamach magazynu pojawia się również zapis debaty redakcyjnej „Nowe trendy w komunikacji marketingowej: czas zmian czy powrót do źródeł”, w jakiej wzięli udział przedstawiciele najbardziej znanych marek (m.in. Piotr Gotkowski – prezes Streetcom, Paweł Krzysztofik – dyrektor marketingu Procter & Gamble DS Polska, Krzysztof Prus – kierownik sprzedaży i marketingu Toyota Motor Poland, Wojciech Pruszkowski – dyrektor marketingu Coca-Cola HBC Polska, Tadeusz Żurawski – prezes Universal McCann). Ponadto, w związku z wydaniem tematycznym, w magazynie znalazły się specjalne formy redakcyjne – jedną z nich jest np. foto-esej.
Tagi: prasa
Sprawdź także:
05.12.2025 (04:16)
– informacja prasowa
Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …
05.12.2025 (04:14)
– informacja prasowa
XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …
05.12.2025 (04:09)
– informacja prasowa
Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …
05.12.2025 (04:07)
– informacja prasowa
ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …
05.12.2025 (04:06)
– informacja prasowa
Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …
05.12.2025 (04:02)
– informacja prasowa
ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …
