Zakupy w Internecie stają się zjawiskiem społecznym. Dokonuje się to poprzez dzielenie się doświadczeniami i opiniami na temat produktów i usług. Walka o klienta tylko ceną powoli odchodzi do przeszłości. Coraz ważniejszy dla klienta, staje się społeczny charakter zakupów, możliwość podyskutowania o produkcie, poznania opinii innych. Takim opiniom internauci ufają bardziej niż opinii sprzedawcy i na takich zasadach funkcjonuje social shopping.
Sposobem IIF na wykorzystanie potencjału tego zjawiska, są dwa rodzaje narzędzi i idące za tym dwie inwestycje. Technologie semantyczne (czyli: „znajdź mi modny, mały i niezawodny telefon”) oraz technologie personalizacji („zobacz co oglądali i polecają inni, to Cię również może zainteresować”).
Pierwsza inwestycja to projekt, który wykorzystując technologie semantyczne będzie pozwalał użytkownikom znaleźć produkty spełniające ich potrzeby konsumenckie. Wyszukanie produktu będzie się odbywać na podstawie wskazanych cech opisowych (ładny, modny, dobry, niezawodny, tani), które zostaną przekształcone w polecenie konkretnego produktu. Niezdecydowany klient otrzyma produkt, którego szuka i do tego dowie się, co na ten temat sądzą inni.
Druga inwestycja to wsparcie dalszego rozwoju Personal TV. Faza badań i rozwoju nad technologią personalizacji zakończyła się obiecująco. Oprócz dotychczasowych realizacji w obszarze IPTV, dzięki inwestycji IIF, Personal TV poszerzy zakres o rynek e-commerce.
– Rosnąca wartość rynku e-commerce, sprawia, że nasze zainteresowanie inwestycyjne tym rynkiem jest bardzo duże. Nasze cztery ostatnie inwestycje, będą w różnym stopniu będą czerpały korzyści z tego wzrostu – Personal TV poprzez wpływanie na wolumen sprzedaży a projekt social shopping poprzez odniesienia do opinii na temat produktów, usług i sklepów internetowych. – dodaje Rafał Styczeń, prezes IIF S.A.