Atos Origin został wyróżniony za kompleksowy projekt dla Air France KLM, obejmujący projektowanie, wdrożenie i rozwój usługi, a także zarządzanie stroną internetową i mobilną platformą komunikacji z klientem za pomocą telefonu komórkowego (również SMS i MMS) oraz e-maila. Usługa umożliwia klientom Air France KLM kupno biletu oraz przejście przez odprawę lotniskową za pomocą telefonu komórkowego.
Dostęp do usługi jest możliwy od 4 września br. Po zalogowaniu za pomocą telefonu na stronie internetowej Air France KLM można dokonać odprawy i otrzymać kartę pokładową. Możliwe jest również uzyskanie w czasie rzeczywistym informacji na temat swojego lotu, pełnego rozkładu lotów oraz Flying Blue – programu lojalnościowego dla pasażerów. Jedynym fizycznym dokumentem wymaganym od pasażera na pokładzie jest dowód osobisty. Usługa daje ogromną swobodę dzięki dostępowi 24/7 i sprawia, że Air France KLM staje się nowocześniejszym przedsiębiorstwem, mogącym elastycznie reagować na potrzeby klientów.
– Nagroda Innowacyjności 2008 jest dla nas bardzo istotna, ponieważ oznacza uznanie specjalistycznej wiedzy pracowników Atos Origin w dziedzinie badań i rozwoju najnowocześniejszych rozwiązań. Cieszymy się, że możemy wesprzeć Air France KLM w ich polityce ciągłej innowacji – mówi Didier Dhennin, CEO w Atos Worldline.
– Zrozumienie przez Atos Origin naszej działalności pomaga Air France KLM stać się prekursorem w elektronicznej sprzedaży biletów – oświadcza Philippe Roux, dyrektor marketingu Air France KLM.
Usługa elektroniczna (tzw. paper-free) początkowo dotyczy pasażerów podróżujących na trasie łączącej Paryż-CDG (terminal 2F1) z lotniskiem Amsterdam-Schiphol, w obu kierunkach, czyli 15 lotów dziennie. Z czasem będzie funkcjonować w odniesieniu do wszystkich lotów Air France KLM.
Nagroda Innowacyjności “Rozwiązania Mobilne i Nowe Technologie” zaprojektowana jest, by promować wychodzące w przyszłość, innowacyjne rozwiązania pogłębiające zbieżność systemów informatycznych i telekomunikacyjnych. Organizatorem prestiżowego konkursu jest Orange Business Services i Syntec Informatique, partnerem zaś dziennik francuski La Tribune. Ceremonia rozdania nagród miała miejsce w Paryżu, 22 października, podczas eventu IP Convergence.