Wg instytutu Millward Brown SMG/KRC liczba telefonów komórkowych będących w posiadaniu dzieci w wieku 7-14 lat dynamicznie rośnie w ostatnich latach. Obecnie telefony posiada 34% 7-14 latków. Wzrost jest jeszcze bardziej wyraźny w młodszej grupie wiekowej 7-10 lat oraz w miastach pow. 10 tys. mieszkańców.
Jak racjonalnie korzystać z telefonu komórkowego dzieci dowiedzą się od Fonia – maskotki akcji. Na stronie internetowej www.mojapierwszakomorka.pl, Fonio poprzez swoje przygody, pokazane w ciekawy i zrozumiały dla najmłodszych sposób, uczy jak w odpowiedzialny sposób wykorzystywać telefon komórkowy. Na stronie znajdują się również informacje przydatne dla rodziców, którzy zdecydowali się, lub myślą o zakupie telefonu komórkowego dla swojego dziecka. Dodatkowymi materiałami, które propagować będą akcję są plakaty, ulotki, a także zabawne internetowe filmiki. Kreację graficzną w całości przygotowała art-director firmy CenterNet Mobile.
Firma Vobis, z racji profilu swojej działalności, chętnie zaangażowała się w kampanię „Moja Pierwsza Komórka” stworzoną z myślą o dzieciach. Vobis na rzecz promocji akcji udostępnia własną powierzchnię reklamową. Firma ufundowała również atrakcyjne nagrody w postaci zestawów komputerowych z monitorem oraz telefonów Nokia 2630. Oprócz wsparcia finansowego i reklamowego, Vobis służył także wiedzą ekspercką i przygotował poradnik dla rodziców opisujący niezbędne funkcje, na które należy zwrócić uwagę przy zakupie telefonu dla dziecka. Dodatkowym działaniem skierowanym do dzieci i ich rodziców było stworzenie listy telefonów komórkowych najbardziej przyjaznych i prostych w obsłudze. Vobis wytypował aparaty, które najbardziej nadają się dla kilkulatka. Wśród nich znalazły się następujące modele telefonów Nokia: 1208, 1650, 1680, 3120, 5000, 5220, 5300, 5610, oraz 7070, a także telefony Sony Ericsson T280i, oraz Z320i.
Akcji towarzyszy blok reklamowy w telewizji Cartoon Network (14 spotów od dnia 24 września, po jednym dziennie, oraz 30 spotów na przełomie grudnia i stycznia), a także szeroko zakrojone działania w Internecie (reklamy w wyszukiwarkach, działania na stronach videoshare). Kampania w prasie opierać będzie się na magazynie Witch wydawnictwa Egmont, a także magazynie Przyjaciółka, w którym zorganizowany zostanie konkurs. Spoty radiowe wyemituje Radio Zet i Planeta FM. W akcję zaangażowane jest również Multikino, które wyświetli spoty przed wybranymi seansami filmowymi.