Kampania Evry – przełom w komunikacji farmaceutycznej
6 grudnia podczas uroczystej gali Związku Firm Public Relations nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu Złote Spinacze 2004. Zwycięzcą w kategorii PR produktu została „Anty-Koncepcja w modzie”, kampania agencji Headlines Brand & Corporate Communication, promująca plastry antykoncepcyjne Evra.
Anty-koncepcja w modzie jest autorskim programem Headlines – Nie bazowaliśmy na żadnych kampaniach zagranicznych, do których mieliśmy dostęp (zarówno launch w Wielkiej Brytanii oraz w Stanach Zjednoczonych uznaliśmy za nieodpowiedni na rynek polski) – Joanna Pruszyńska-Witkowska, prezes agencji.
Kampania Evry to przełom w komunikacji farmaceutycznej. To kampania, która wychodzi poza standardowe działania dla lekarzy oraz pism zdrowotnych.
Celem projektu było zbudowanie świadomości nowej kategorii produktu w antykoncepcji, nie tylko poprzez wywołanie tematu wśród lekarzy i dziennikarzy zdrowotnych, ale również poprzez przeniknięcie w świat mody i środowisko tzw. trend setterów. Jednym z elementów strategii było wypromowanie mody na antykoncepcję.
Dzięki wykorzystaniu platformy lifestylowej i powiązaniu Evry z modą udało się dotrzeć do rubryk zdrowotnych, modowych i wydarzeniowych, ale również zbudować trend na antykoncepcję. Evra stała się elementem mody i chętnie eksponowanym gadżetem. Plasterki stały się trendy.
Konkurs „Złote Spinacze ZFPR” ma na celu wyłonienie najlepszych projektów PR w poszczególnych kategoriach. Jego celem jest podwyższanie standardów oferowanych usług PR. Nagroda „Złotego Spinacza” to nie tylko prestiż dla agencji, ale również możliwość promowania wiedzy o dziedzinie, jaką jest public relations.
Jesteśmy dumni z otrzymania nagrody przez Headlines i cieszymy się, że doceniony został projekt, który nie tylko skutecznie wypromował produkt i markę, ale również przyczynił się do przełamania tabu, jakim jest antykoncepcja w polskim społeczeństwie. Wybierając agencję Headlines byliśmy pewni, że nasza kampania odniesie sukces. Obecne rezultaty, w tym także ta nagroda, są tylko potwierdzeniem słusznego wyboru – przedstawiciele firmy Janssen-Cilag.