W 2004 r. Grupa PZU zebrała ok. 310 mln zł składki z bancassurance, tj. 20-krotnie więcej niż w roku poprzednim. Szacuje się, że w roku 2004 udział Grupy PZU w segmencie bancassurance osiągnął poziom 15%-20% przy jednoczesnym bardzo dynamicznym rozwoju tego rynku w Polsce w roku ubiegłym. „Taki wzrost był możliwy dzięki nowemu podejściu do projektu rozwoju bancassurance w Grupie PZU, wdrożeniu nowych klas produktów oraz bliskiej współpracy z kluczowymi partnerami bankowymi” – powiedział Krzysztof Rosiński, Szef Projektu Bancassurance w Grupie PZU.
Bancassurance to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju Grupy PZU. Sukces ubezpieczeń dystrybuowanych kanałem bankowym w Europie Zachodniej, sytuacja na rynku finansowym w Polsce, a także wyniki dystrybucji w Grupie PZU pozwalają na formułowanie optymistycznych prognoz co do rozwoju tej formy współpracy pomiędzy bankami i firmami ubezpieczeniowymi w Polsce. Celem PZU jest zajęcie znaczącej pozycji na rynku bancassurance w krótkim okresie. Rozwój bancassurance w Grupie PZU opiera się przede wszystkim na nowych liniach produktowych, integracji działań bancassurance na poziomie Grupy PZU, a także rozwoju bancassurance na rynku zagranicznym.
W ofercie bancassurance Grupy PZU znajdują się zarówno produkty życiowe jak i majątkowe. Są to ubezpieczenia ściśle powiązane z produktami bankowymi, tj. kredytami, kartami płatniczymi jak również inne produkty, np.: ubezpieczenia o charakterze inwestycyjnym, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym, ubezpieczenie mieszkań, ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczenia typu Assistance.
W 2005 r. Grupa PZU planuje znaczny wzrost przypisu składki / zebranych aktywów z bancassurance, wykorzystanie nowych kanałów dystrybucji produktów takich jak Direct Marketing / TeleMarketing, uruchomienie kolejnych, nowych linii produktowych. Planuje się wprowadzenie produktów inwestycyjnych ze składką jednorazową i regularną, ubezpieczeń kredytów (zarówno majątkowe jak i życiowe) oraz dalszy rozwój bancassurance na rynkach zagranicznych.
Wśród szans rozwoju bancassurance w Polsce wymienić należy kontynuację procesu odpływu środków klientów banków w kierunku produktów aktywnie zarządzanych (ze składką jednorazową), spadające marże banków – dążenie do zwiększenia przychodów prowizyjnych, w tym z ubezpieczeń, a także wzrost akcji kredytowej (karty, kredyty, pożyczki). „Jeśli nie wystąpią niekorzystne zmiany na rynku finansowym to prognozuję wzrost rynku bancassurance liczony przypisem składki / wielkością pozyskiwanych aktywów na poziomie średnio 20% rocznie” – podsumował Krzysztof Rosiński.