W końcu 2000 roku zaledwie 50 tys. osób korzystało z internetowego dostępu do banku w Polsce, dziś jest ich prawie 2 mln – w ciągu trzech lat nastąpił 40 krotny wzrost! W tym samym okresie mBank pozyskał 500 tys. Klientów i blisko 2,4 mld zł depozytów. Jest to wyjątkowe osiągnięcie zważywszy, że tylko w 2002 r. oszczędności gospodarstw domowych zmniejszyły się o 7,2 mld zł, a w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku o ponad 6 mld zł. Wzrost oszczędności o 1,4 mld zł w mBanku w czasie, gdy inne banki straciły 13,2 mld zł depozytów pokazuje, że oferta mBanku jest konkurencyjna cenowo i jakościowo ( lokaty mBanku są dostępne na żądanie) a rezygnacja z tradycyjnych placówek na rzecz Internetu nie jest przeszkodą w zdobywaniu popularności i uznania w oczach Klientów.
Według ostatniego raportu sporządzonego przez Związek Banków Polskich na koniec września, udział mBanku w liczbie Klientów korzystających z dostępu do rachunku bankowego przez Internet wynosi 29%.
Stały progres wartości depozytów, liczby Klientów i rachunków jest potwierdzeniem prawidłowo wybranego modelu biznesowego i akceptacji Klientów dla działań mBanku. W ciągu 35 miesięcy działalności, Klienci mBanku otworzyli ponad 600 tysięcy rachunków.
„To właśnie mBank jako pierwszy skoncentrował się na budowie partnerskich relacji z Klientami, rezygnując z atrakcyjnych opakowań i gąszczu zasad pisanych małymi literami. Tempo wzrostu liczby Klientów mBanku utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie przez cały czas, a ostatnio nawet wzrosło – osiągając we wrześniu średnią ponad 1000 dziennie! Naszym celem jest zaspokajanie najważniejszych, indywidualnych potrzeb i oferowanie produktów i usług finansowych, których ludzie rzeczywiście potrzebują” – zaznacza Sławomir Lachowski – Wiceprezes BRE Banku SA, twórca mBanku.
Przełomowe daty: przyrost Klientów w mBanku
Klienci Data
50 000 25.05.2001
100 000 10.09.2001
150 000 21.01.2002
200 000 07.05.2002
250 000 29.07.2002
300 000 24.10.2002
350 000 10.02.2003
400 000 29.04.2003
450 000 28.07.2003
500 000 28.10.2003
70% Klientów mBanku to mężczyźni, najwięcej Klientów znajduje się w przedziale wiekowym od 26 do 32 lat. Średni wiek Klienta mBanku to 31 lat.
Dominującym kanałem pozyskiwania Klientów jest strona internetowa mBanku, przez którą rachunki otworzyło 49% ogółu Klientów, kolejne to COT oraz poczta – łącznie 18%, portale 24% oraz sieci zewnętrzne 9%. We wrześniu br. stronę mBanku odwiedzało średnio ponad 46 tys. osób dziennie, w tym okresie zanotowano również średnio 192 tys. odsłon dziennie.
Z okazji pozyskania półmilionowego Klienta, mBank zorganizował dwa konkursy. Pierwsze 500 osób, które w dniu dzisiejszym złożą wniosek o przyznanie kart kredytowych mBanku, otrzymają je BEZPŁATNIE. Klienci mBanku, którzy prześlą swoje zdjęcia w formie elektronicznej, mogą znaleźć się na stronie głównej mBanku, oraz otrzymać upominki. Ekspozycja 50 zdjęć laureatów konkursu „Twoja Twarz w mBanku”, zostanie wyświetlona 500 tys. razy na stronie www.mBank.pl.
Misja mBanku
Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych
mBank powstał w listopadzie 2000 roku. Dziś zajmuje znaczące miejsce w polskim sektorze bankowym i jest zdecydowanym liderem bankowości elektronicznej będąc postrzeganym jako bank internetowy. Model biznesowy mBanku ulega ciągłym zmianom, ale zachowuje podstawowe wyróżniki – mBank nie oferuje wszystkiego, co w świecie finansów wymyślono, a tylko takie produkty i usługi, które są klientom najbardziej potrzebne, za to w najlepszych cenach i najlepszej jakości na rynku oraz w wygodny i przyjazny sposób. Ta zasada jest podstawowym elementem modelu biznesowego mBanku i pozostanie nim w przyszłości.
Realizacja misji – Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych – uczyni z mBanku instytucję finansową /więcej niż Bank/ atrakcyjną dla pokolenia, które czas i pieniądze, podobnie jak wolność i rzetelność ceni ponad wszystko.
mBank proponuje nowy model biznesowy dla ludzi ceniących czas i pieniądze, którzy chcą kontrolować swoje finanse w poczuciu realnych korzyści i wygody. mBank zapewnia bankowość w zasięgu ręki, dostępną w każdym czasie, z dowolnego miejsca na świecie. Używane w mBanku nowoczesne technologie pozwalają realizować dowolne transakcje za pośrednictwem telefonu komórkowego, telefonu stacjonarnego, komputera oraz bankomatu. Rezygnując z rozwoju sieci oddziałów własnych w tradycyjnym wydaniu ten nowy model biznesowy zmniejsza koszty działania banku, a dzięki osiągniętym w ten sposób oszczędnościom mBank może zaoferować znacznie lepsze oprocentowanie oszczędności i kredytów niż banki tradycyjne. Dzięki temu Klient otrzymuje nie tylko najlepsze ceny w danej kategorii produktów, ale jednocześnie ma zapewnioną wygodę oraz najwyższą jakość i bezpieczeństwo.
mBank jest otwarty dla najlepszych produktów i usług innych instytucji. mBank może obecnie spełniać funkcję instytucji finansowej pierwszego wyboru, która oferuje unikalne powiązanie finansowych produktów niebankowych (fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia) z wygodną obsługą bankową i dzięki temu pozwala Klientom na optymalne zarządzanie finansami. mBank zapewnia maksimum korzyści i wygody.