Wybór nowej marki został poprzedzony szczegółowymi badaniami rynkowymi. Ich celem było stworzenie krótszej, dobrze rozpoznawalnej polskiej nazwy, nawiązującej swym wyglądem do logotypu charakterystycznego dla Grupy HVB. W nowym logo Banku, niebieskie elementy: “Bank“ i “BPH“ połączone są “czerwoną falą” – symbolem Banku Austria Creditanstalt, który w ramach Grupy HVB, odpowiedzialny jest za rynki Europy Środkowej i Wschodniej.
“W naszym nowym logo zachowaliśmy polski charakter Banku. To dla nas bardzo ważne, jako że jesteśmy trzecim co do wielkości bankiem na rynku polskim, obsługującym blisko 3 miliony Klientów. Jednocześnie, wygląd nowego logo wyraźnie pokazuje, że jesteśmy częścią jednej z największych grup bankowych w Europie.” powiedział Józef Wancer, Prezes Zarządu Banku.
Bank zacznie używać nowej marki i logo “Bank BPH” począwszy od lutego 2004 roku. Najszybciej nowe oznakowanie pojawi się na stronie internetowej Banku. Od połowy lutego rozpocznie się proces sukcesywnej wymiany logotypów w placówkach Banku. W pierwszej kolejności wymienione będzie oznakowanie placówek w Warszawie, Krakowie i innych dużych miastach, następnie w pozostałych oddziałach.