Zysk netto grupy Nordea w 2003 r. wyniósł 1 490 mln euro i był wyższy o 68 proc. w porównaniu z 887 mln euro w 2002 r. Zysk operacyjny skandynawskiej grupy w ubiegłym roku wyniósł 1 812 mln euro, co oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Tak dobry wynik jest odzwierciedleniem stabilnych przychodów i redukcji kosztów działalności grupy.
W 2003 r. grupa Nordea zanotowała przychody w wysokości 5 639 mln euro, czyli na porównywalnym poziomie jak w roku 2002 (5 670 mln euro).
Całkowite koszty wyniosły 3 673 mln euro i zostały obniżone o 72 mln euro, czyli o 2 proc. w stosunku do 2002 r. Obniżenie kosztów wynika z uproszczenia działania struktury grupy, między innymi centralizacji zarządzania i konsolidacji procesów „back office”.
Grupa Nordea jest światowym liderem w bankowości elektronicznej. Stale rośnie liczba obsługiwanych prze nią e-klientów. Na koniec 2003 r. było ich już 3,7 mln (z czego 3,3 mln to klienci indywidualni), czyli o 0,5 mln więcej niż w 2002 r.
– Dotrzymaliśmy obietnic. W listopadzie 2002 r. określiliśmy nasze cele krótkookresowe i rozpoczęliśmy proces poprawy wyników. Porównując grupę Nordea dzisiaj z tą sprzed roku, widzę bank, który przeszedł znaczące zmiany. Dzisiaj jesteśmy bardziej skoncentrowani na naszych celach, zmiany dokonują się szybciej i zasada stałego doskonalenia znajduje zastosowanie w strukturze międzynarodowej. Mając wzmocnione podstawy działalności w najbliższym czasie skoncentrujemy się na ograniczeniu kosztów i zarządzaniu ryzykiem. Większą uwagę będziemy przywiązywać do naszych przychodów – stwierdził w raporcie podsumowującym 2003 r. Lars G Nordström, szef grupy Nordea.