Biorąc pod uwagę siedem miesięcy 2004 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej wzrosły w porównaniu do analogicznego okresu 2003 roku o 26%, natomiast przychody ze sprzedaży FFiL ŚNIEŻKA SA w układzie narastającym za 7 pierwszych miesięcy 2004 roku wzrosły o 16% osiągając poziom 199,6 mln zł. Począwszy od maja br. FFiL ŚNIEŻKA SA prezentuje swoje dane według wymogów MSSF.
16 sierpnia opublikowane zostaną wyniki Grupy Kapitałowej ŚNIEŻKA za II kwartał 2004 roku, które pomimo dużych inwestycji firmy mających na celu polepszenie pozycji rynkowej powinny w pełni zadowolić Akcjonariuszy i potwierdzić informacje o realizacji przez Spółkę przedstawionych prognoz. „Pomimo zaobserwowanej w lipcu słabszej koniunktury gospodarczej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, miesiąc ten okazał się dla Śnieżki bardzo dobry. Zarówno wyniki jednostkowe, jak i skonsolidowane pokazują, że realizujemy przyjętą politykę mającą na celu umacnianie pozycji i zwiększenie udziału ŚNIEŻKI w rynku. Jest to między innymi rezultatem prowadzonych przez nas intensywnych działań marketingowych” – powiedział Piotr Mikrut, Prezes Zarządu FFiL ŚNIEŻKA SA.
***
O firmie:
Firma powstała w roku w 1984 roku, a pod obecną nazwą funkcjonuje od 1998 roku. Spółka jest drugim, pod względem wielkości produkcji krajowym producentem farb i lakierów. Obecnie zakład zatrudnia około 500 osób. Wartość sprzedaży FFiL SNIEŻKA SA wzrasta systematycznie od początku działalności Firmy. W 2003 r. Śnieżka S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 291,6 mln zł w stosunku do 264,5 mln zł w roku 2002, a przychody ze sprzedaży całej grupy kapitałowej wyniosły w 2003 roku 317,36 mln zł w stosunku 265,2 mln zł w roku 2002. Grupa kapitałowa planuje, że w 2004 roku przychody ze sprzedaży wzrosną o 27,2% i osiągną poziom 404,4 mln zł. Zysk netto ma wzrosnąć o 58,3 % z 19,2 mln zł do 30,4 mln zł.
Jednym z przejawów dynamicznego rozwoju firmy jest uruchomienie zakładu produkcyjnego w specjalnej strefie ekonomicznej w Jaworowie na Ukrainie. Produkty Śnieżki, oprócz Ukrainy, obecne są także na rynku rosyjskim, białoruskim, litewskim i słowackim.