Jak to się zaczęło?
W połowie XIX wieku dziadek Dr. Scholla wyemigrował z Niemiec do Stanów Zjednoczonych, gdzie w 1882 roku urodził się William Mathias Scholl – późniejszy założyciel firmy. Jako siedemnastolatek William znalazł pracę w Chicago, w sklepie obuwniczym Rupperts. Tam właśnie miał okazję poznać wszelkie dolegliwości spowodowane źle dopasowanym obuwiem, którego kształt w owym czasie nie miał żadnego związku z anatomiczną budową stopy. Ludzie byli przekonani, że nogi po prostu muszą boleć. Marzeniem młodego Scholla stało się przełamanie panującego stereotypu. Idąc za głosem serca w 1900 roku rozpoczął naukę w Illinois Medical College.
W dzień studiował anatomię ludzkiego ciała, popołudniami zaś, zdobywał praktyczne umiejętności w sklepie Rupperts’a. W 1904 roku, równo 100 lat temu, William Scholl, będąc już lekarzem, zaprojektował i wykonał swoją pierwszą wkładkę ortopedyczną – Foot Eazer. Była to pierwsza na rynku wkładka podtrzymująca osłabiony łuk podłużny stopy.
Droga do sukcesu
W 1904 roku William Scholl skończył studia i otworzył swój własny warsztat produkujący wkładki ortopedyczne. Już w 1905 roku, na stronach „Chicago Tribune”, pojawiła się pierwsza reklama jego produktów. Nie obyło się przy tym bez kłopotów.
Jedna z gazet nie zgodziła się na pokazanie nagiej stopy na swoich łamach! To jednak nie przeszkodziło w rozwoju kariery młodego lekarza. W 1906 roku zarejestrował firmę – Scholl Mfg. Company. Niebawem Williamowi udało się namówić brata, Franka Johna, do wspólnego prowadzenia biznesu. Dzięki udanej współpracy w 1907 roku powstała pierwsza firmowa fabryka, a w 1910 produkty Scholla trafiły do Kanady i za ocean – do Anglii.
Był to początek ekspansji w Europie.
Zaledwie dwa lata później Dr. Scholl założył w Chicago Illinois College of Chiropody and Orthopedics. Szkoła istnieje do dziś pod nazwą Illinois College of Pediatric Medicine. Kolejnym sukcesem było otwarcie w 1913 roku pierwszego sklepu Scholla „Serwis komfortu dla stóp”. Początek XX wieku upłynął pod znakiem intensywnego rozwoju firmy. William Scholl przez wszystkie lata osobiście koordynował rozwój firmy, aż do czasu swojej śmierci w 1968 roku.
Dziś Scholl jest znaną i rozpoznawaną marką na całym świecie. Firma w swojej ofercie posiada takie „hity” jak buty z linii Gelactiv czy popularne w latach 60-tych klapki z podeszwą z bukowego drewna, na które moda powróciła także tego lata. Scholl to zdrowe i wygodne obuwie oraz szeroka gama kosmetyków do kompleksowej pielęgnacji stóp. Produkty Scholla obecne są na polskim rynku już od lat 20-tych XX wieku!
Scholl dzisiaj
W 2004 roku Scholl świętuje 100-ne urodziny. Z tej okazji podjął zdecydowane działania odmładzające markę. Znaczącą zmianą jest nowe logo marki. W celu ujednolicenia asortymentu Scholl zaprojektował nowe layouty opakowań swoich produktów – większość
z nich jest już dostępna w sklepach w odmienionej szacie. Firma planuje zakończyć relaunch produktowy do końca kwietnia przyszłego roku. Dodatkowo firma powiększyła swoją ofertę o nowe produkty i udoskonaliła receptury pozostałego asortymentu.
Mimo tak długiej historii i tradycji, Scholl nie spoczywa na laurach, podąża za potrzebami klientów wprowadzając na rynek najwyższej jakości produkty w kategorii „Pielęgnacja stóp” oraz dwie kolekcje obuwia w roku. Projektując obuwie, pamięta nie tylko o zdrowiu naszych stóp, lecz również o estetyce i najnowszych trendach w modzie.
Uczcijcie to razem z nami
100-letnie urodziny marki to nie lada osiągnięcie. Dlatego taki jubileusz nie może obejść się bez świętowania. Nie chcemy jednak tego robić w standardowy sposób, bo też nasza kategoria jest szczególna. Proponujemy, aby tę wyjątkową okazję uczcić w domowym zaciszu – bez szampana i fajerwerków, ale za to w towarzystwie osób bliskich sercu. Bo taka właśnie jest nasza marka – troskliwa, rodzinna, ciepła. Zatem, gdy po ciężkim dniu, znajdziecie się w domu, pomyślcie ciepło o Schollu i wznieście toast za jego pomyślność filiżanką aromatycznej herbaty.